Gå til innhold

Komfyren min er koblet til en sikring. Jeg har ingen stikk kontakt til komfyren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gammel skru sikringer i strømskapet.hva må elektriker gjøre nå når jeg må skifte til ny komfyr? Hvor mye vil det koste meg? 

Anonymkode: 20a8c...f27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville skiftet til nye automatsikringer i alle fall...

Aner ikke hva det vil koste deg å skifte til ny komfyr. Jeg tipper løsningen du har nå ikke vil være lovlig å bruke lenger. Dvs. du kan latt det være som det er nå, men skal det settes inn noe nytt så må det utbedres. 

Jeg har vært i mange gamle hus, men det er årevis siden jeg så skrusikringer. Hva er grunnen til at det ikke er byttet ut? Mtp brannsikkerhet, så er gamle anlegg og skrusikringer en ganske stor risiko. 

Anonymkode: 290a8...647

Skrevet

Har du sjekket inni skapene ved siden av? Min er inni gryteskapet. Forøvrig nyere kjøkken da..

Anonymkode: fb4a1...399

Skrevet

Ingen stikkontakt? Går strømkabelen til komfyren direkte på strømnettet? Har jeg aldri hørt om før.

Anonymkode: ad239...be0

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke bare at stikkontakten ser litt annerledes ut? Ofte en stor klump som ligger inni skapet. Komfyr går ofte på egen kurs, A25 sikring. 

Med mindre du har en ovn fra steinalderen? Hvor gammel er den?

Anonymkode: 6ff7b...407

Skrevet

Det som da må settes opp er en ny kontakt evt må legges inn ny kurs som koster ca 4 800,- dersom alt annet er i orden men begynner de om å snakke om renovere sikringsskapet snakker vi om 10- -15 000,-  

Håndverkere har begynt og bli kostbare nå 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg ville skiftet til nye automatsikringer i alle fall...

Aner ikke hva det vil koste deg å skifte til ny komfyr. Jeg tipper løsningen du har nå ikke vil være lovlig å bruke lenger. Dvs. du kan latt det være som det er nå, men skal det settes inn noe nytt så må det utbedres. 

Jeg har vært i mange gamle hus, men det er årevis siden jeg så skrusikringer. Hva er grunnen til at det ikke er byttet ut? Mtp brannsikkerhet, så er gamle anlegg og skrusikringer en ganske stor risiko. 

Anonymkode: 290a8...647

Jeg har skru sikringer og er det tryggeste som fins sier min far gamle er porselen mens nye er plast 

Endret av Maskinfører
  • 1 år senere...
Skrevet
Maskinfører skrev (På 12.10.2022 den 14.35):

Jeg har skru sikringer og er det tryggeste som fins sier min far gamle er porselen mens nye er plast 

Veldig trygt med sikringer man bare kan ha en spiker inni for å sørge for at de aldri går og blir meget brannfarlig.

• Liker 1
Skrevet
On 10/12/2022 at 2:35 PM, Maskinfører said:

Tror faren din glemte å ta inn det faktum at de gamle kursene er 50-60 år gamle, og ting blir skrøpelig etter hvert, akkurat som helsa til mennesker. 

Du finner ikke en eneste fagperson som vil anbefale deg å beholde gamle skrusikringer. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tar ikke borretslaget jeg bor i brannsikkerheten på alvor. Det er mange som har gammle sikringskap med skru sikringer. Dårlig styre🤮

Anonymkode: 47b5e...896

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor tar ikke borretslaget jeg bor i brannsikkerheten på alvor. Det er mange som har gammle sikringskap med skru sikringer. Dårlig styre🤮

Om det er skrusikringer i din boenhet er det antagelig ditt ansvar å oppgradere sikringene i ditt sikringsskap. Stigeledninger er felles ansvar. Er ikke gratis å oppgradere slikt heller. Ny hovedfordeler, stigeledninger og underfordelere blir en god slump penger pr boenhet

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Beboer har selv ansvar for eget sikringsskap.

Anonymkode: e4bef...685

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...