Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Årslønn på 400.000 , som assistent innen helse og omsorg. Holder på ta fagbrev inne helse og omsorg men gått på universitetet men ikke fullført bachelorgrad.

Jobber ca 78.% og får 30.000 utbetalt i måneden etter skatt.. er det ok lønn? Tror ikke jeg har i det hele tatt fått inn annisitet heller. Må snakke med forbundet. 

Anonymkode: c7c86...7e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får jo tarifflønn, så lønnen er jo det den er.

Anonymkode: 0479b...508

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Årslønn på 400.000 , som assistent innen helse og omsorg. Holder på ta fagbrev inne helse og omsorg men gått på universitetet men ikke fullført bachelorgrad.

Jobber ca 78.% og får 30.000 utbetalt i måneden etter skatt.. er det ok lønn? Tror ikke jeg har i det hele tatt fått inn annisitet heller. Må snakke med forbundet. 

Betaler du bare 10 % i skatt??? 

Anonymkode: 072c0...a2f

• Liker 6
Skrevet

30.000 utbetalt med kun 78% jobb høres mye ut ift. at du sier årslønna er 400.000 kr. 

Anonymkode: 072c0...a2f

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

400 000,- i inntekt og utbetalt 30 000,- ?🤔 

Da trekkes det ikke mye skatt… 

Anonymkode: c5347...e53

• Liker 3
Skrevet

Om hun har utbetalt 30.000 kr så er nok det uten tillegg. Regner med at årslønnen din er på 400.000 kr er uten tillegg. Hun får jo både kveld, helge tillegg. Jeg jobber selv i helsevesenet og har mellom 8-10 000 kr pr mnd i bare tillegg.

Skrevet

Hehe jeg tjener nesten 200 000 kr mer enn deg og har bare et par tusen kr mer utbetalt selv om jeg har mye lån og barn. Håper isåfall at du har en god buffer til å dekke skattesmellen. Du betaler isåfall bare 3300 kr i skatt i mnd.

Anonymkode: ae709...e7c

• Liker 5
Skrevet

Får mye helg og kveldstillegg da .

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Får mye helg og kveldstillegg da .

Du betaler altfor lite skatt, og vil få skattesmell.

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hehe jeg tjener nesten 200 000 kr mer enn deg og har bare et par tusen kr mer utbetalt selv om jeg har mye lån og barn. Håper isåfall at du har en god buffer til å dekke skattesmellen. Du betaler isåfall bare 3300 kr i skatt i mnd.

At du har lån og barn har null med inntekt å gjøre.

Anonymkode: fb319...334

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

.... men det har en god del med hva man får utbetalt å gjøre, som var hele poenget med det jeg skrev 🤪🤪🤪

• Liker 5
Skrevet

Det har med skatt å gjøre :) 

• Liker 4
Skrevet

Lønn er lønn og har ingenting med andre ting å gjøre. At du har 10% i lønn kan ikke stemme. Sjekk lønnsslipp. Der står både brutto (uten skatt) og netto (trekk/ skatt) :)

Anonymkode: ff48a...237

Skrevet

Men det har mye med skatt og skattelettelser å gjøre. Er derfor hun nevner det. 

Anonymkode: c061f...f16

• Liker 3
Skrevet

Om du har 30 k utbetalt så betaler du får lite skatt, eller mener du at du har 30 k før skatt? Høres mer realistisk ut hvis du bare jobber 78%

400 k I året er ikke spesielt bra. Men som ufaglært kan man ikke regne med så mye mer. Du vil nok gå opp hvis du tar fagbrev 

Anonymkode: 0ab2d...4fe

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Om du har 30 k utbetalt så betaler du får lite skatt, eller mener du at du har 30 k før skatt? Høres mer realistisk ut hvis du bare jobber 78%

400 k I året er ikke spesielt bra. Men som ufaglært kan man ikke regne med så mye mer. Du vil nok gå opp hvis du tar fagbrev 

Skrev feil.. 30.000 før skatt ja

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja, til 446 000 med full ans. Helse (assistent og fagbrev) er dårlig betalt. Lønnen din er helt innafor iht tariff. 

Anonymkode: 0eb77...7a5

Skrevet

Jeg jobbet som assistent på sykehjem mens jeg studerte, og hadde ca. samme lønn. Det var hardttjente penger, følte jeg slet ut både kropp og sinn for nesten ingen ting. Så spørs det også hvor mange år man holder ut i det yrket. Pasientene blir bare tyngre og tyngre, og dårligere og dårligere bemanning. Hadde jeg vært deg, hadde jeg vurdert en jobb innen salg-og service (dersom jeg ikke ville ha tatt høyere utdanning av forskjellige grunner). Min erfaring med sykehjem var at assistenter besto av to følgende grupper:
- studenter som har dette som jobb ved siden av studier, fordi det er lett å få jobb og muligheter for kvelds/nattjobbing 
- innvandrerkvinner som er ressurssvake, og derfor dessverre må slite ut kroppen i dette yrket i mange, mange år 

Anonymkode: a440b...5b7

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, det er svært god lønn som assistent. Som sykepleier i 100% stilling får jeg ca 30.000 utbetalt i mnd. Minstelønn for mange sykepleiere er rett over 400.000.

Anonymkode: 5bd43...845

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, det er svært god lønn som assistent. Som sykepleier i 100% stilling får jeg ca 30.000 utbetalt i mnd. Minstelønn for mange sykepleiere er rett over 400.000.

Anonymkode: 5bd43...845

100% stilling + ekstravakter, tenker jeg? 

Anonymkode: a440b...5b7

Skrevet

Høres ut som svær skattesmell neste år. Ellers tenker jeg 30k er ganske ok hvis det er snakk om netto.   Så dyrt som det er å leve nå, burde det være et minimum.

Anonymkode: 64663...e0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...