AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #1 Del Skrevet 11. oktober 2022 Det blir tårer så og si hver dag når jeg leverer. Dette slet vi også med siste året i barnehagen. Hun sier hun vil ikke at jeg skal gå og vil være med meg. Hjelper ikke hvis vi går i lag med noen av vennene hennes fra klassen heller. Holder meg fast i hånden og nekter og slippe. Har hørt at det er vanlig med barn som trenger litt ekstra tid, men nå har vi hatt det slik i ett års tid. Med engang jeg forsvinner ut av synet er hun helt en annen. Så i følge læreren stortrives hun på skolen. Men dette med leveringen er vanskelig. Ser det på henne allerede i bilen på vei til skolen. At hun gruer seg til jeg skal gå. Separasjonsangst? Kontakte helsesøster? Anonymkode: 2e0d3...41c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #2 Del Skrevet 11. oktober 2022 Må du levere da? Kan hun gå til skolen? Kanskje det blir lettere med avskjeden når hun forlater huset? Anonymkode: 91d94...9ed 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #3 Del Skrevet 11. oktober 2022 Kan det hjelpe henne å ha litt av deg med seg? Når jeg startet på skolen fikk jeg mamma sitt smykke, følte trøst i det husker jeg. Hvordan er det om andre enn du leverer? Ser i barnehage er det ofte stor forskjell på om den ene eller annen leverer. Som om det er en kobling som er der, når den situasjonen skjer så skal jeg få den følelsen. Å for hver gang det skjer blir den koblingen sterkere. Hva sier barnet selv om situasjonen, følelsene, trivsel? Kan du levere til venner/familie uten en slik reaksjon? Anonymkode: ad9a0...19d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 11. oktober 2022 #4 Del Skrevet 11. oktober 2022 Hva med å gjøre det litt kjapt og "brutalt"? Du vet hun endrer seg når du er borte, så klem, hade og så går du. Fiks ferdig. Sa er det over på sekunder. Å drøye ting trygger jo ingen. Det skaper bare mer rom for utrygghet. Men for all del, avtal dette med barnet i forkant. I morgen gjør vi det slik. Og så gjør dere det slik. Ikke noe slinger i valsen og tårer. Bare hade. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #5 Del Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Må du levere da? Kan hun gå til skolen? Kanskje det blir lettere med avskjeden når hun forlater huset? Anonymkode: 91d94...9ed Det er litt for langt for henne å gå dessverre. Så må kjøre ellers må hun ta buss. Noe hun er overhodet ikke klar for. Ennå. ts Anonymkode: 2e0d3...41c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #6 Del Skrevet 11. oktober 2022 BobbySocks skrev (20 minutter siden): Hva med å gjøre det litt kjapt og "brutalt"? Du vet hun endrer seg når du er borte, så klem, hade og så går du. Fiks ferdig. Sa er det over på sekunder. Å drøye ting trygger jo ingen. Det skaper bare mer rom for utrygghet. Men for all del, avtal dette med barnet i forkant. I morgen gjør vi det slik. Og så gjør dere det slik. Ikke noe slinger i valsen og tårer. Bare hade. Er ganske rask med leveringen jeg faktisk, det hjelper lite. Ofte griner hun fortsatt da jeg går. Men jeg bare må gå når jeg først har sagt hadet. Læreren eller assistenten overtar videre. Ts Anonymkode: 2e0d3...41c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #7 Del Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Kan det hjelpe henne å ha litt av deg med seg? Når jeg startet på skolen fikk jeg mamma sitt smykke, følte trøst i det husker jeg. Hvordan er det om andre enn du leverer? Ser i barnehage er det ofte stor forskjell på om den ene eller annen leverer. Som om det er en kobling som er der, når den situasjonen skjer så skal jeg få den følelsen. Å for hver gang det skjer blir den koblingen sterkere. Hva sier barnet selv om situasjonen, følelsene, trivsel? Kan du levere til venner/familie uten en slik reaksjon? Anonymkode: ad9a0...19d Hun pleier også være slik med faren, så det er ingen forskjell. Men når tanten/onkel eller besteforeldre leverer går det helt fint! Men de kan jo ikke ta på seg jobben å levere barnet vårt hver gang. Å si hadet hjemme før for eksempel tanten kjører til skolen er også problematisk, så er ikke noe bedre for henne. Hun er at hun er lei seg fordi hun vil ikke være der uten oss. Hun vil være med oss. Det er alt hun sier. Så virker som hun synes det er vanskelig å si hadet til mamma og pappa generelt. Av og til må hun ha en ekstra klem når jeg skal på et møte og hun er hjemme med faren. Men det er ikke så ofte det skjer, men merker på henne at hun er ikke noe fornøyd med at en av oss må gå noe sted. ts Anonymkode: 2e0d3...41c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå