AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #1 Skrevet 11. oktober 2022 Satte inn hormonspiral for 1,5 uke siden. Nå kommer det vonde stikk bak navlen, er det ikke ca der spiralen sitter? Det er ikke den type smerter som kjennes ut som rier. Noen som har opplevd det eller vet om det er grunn til bekymring? Anonymkode: ebb12...f78
tussi680 Skrevet 11. oktober 2022 #2 Skrevet 11. oktober 2022 Har aldri brukt hormonspiral, bare vanlig, men en gang satte legen inn en litt for stor for min del, så måtte bare bytte ut i en mindre. Ikke rare forskjellen på str. men det var bedre. Vet ikke helt hvordan det er å ha hormonspiral, men gir det seg ikke må du si fra til legen din.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #3 Skrevet 11. oktober 2022 tussi680 skrev (5 minutter siden): Har aldri brukt hormonspiral, bare vanlig, men en gang satte legen inn en litt for stor for min del, så måtte bare bytte ut i en mindre. Ikke rare forskjellen på str. men det var bedre. Vet ikke helt hvordan det er å ha hormonspiral, men gir det seg ikke må du si fra til legen din. Hei, og takk for svar. Hatt kobber før. Ikke opplevd dette da. Anonymkode: ebb12...f78
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #4 Skrevet 13. oktober 2022 Kan den være satt for langt inn? Opplevde dette selv, fikk time på sykehus for å få den ut da legen ikke fikk tak i den… Anonymkode: 4363d...a31
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #5 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kan den være satt for langt inn? Opplevde dette selv, fikk time på sykehus for å få den ut da legen ikke fikk tak i den… Anonymkode: 4363d...a31 Tja si det. I følge gynekolog og ultralyden så skulle den sitte pent på plass etter innsetting da men… I dag har det stukket bare litt, så kanskje det går seg til? TS Anonymkode: ebb12...f78
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #6 Skrevet 13. oktober 2022 Livmoren ligger plassert omtrent rett ved bekkenet - det harde beinområdet ved skrittet. https://sml.snl.no/livmoren Din spiral er feilplassert med omtrent 10 cm hvis den gir smerter bak navlen, og det virker svært usannsynlig. Men hvis det har vært vondt lenge er det lurt å oppsøke lege, samme hva årsaken kan være. Anonymkode: 48aac...885
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #7 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Livmoren ligger plassert omtrent rett ved bekkenet - det harde beinområdet ved skrittet. https://sml.snl.no/livmoren Din spiral er feilplassert med omtrent 10 cm hvis den gir smerter bak navlen, og det virker svært usannsynlig. Men hvis det har vært vondt lenge er det lurt å oppsøke lege, samme hva årsaken kan være. Anonymkode: 48aac...885 Det er nok mer presis å si smerten er litt nedenfor navlen. Men kanskje ikke så mye som 10 cm. Uansett er det nyoppstått etter spiralen, så det er nærliggende å tro det er den. Som sagt så bedret det deg, men blir det verre igjen, så må jeg jo ta det med lege. Var bare interessert i andres erfaringer. Anonymkode: ebb12...f78
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #8 Skrevet 13. oktober 2022 Sånn har jeg hatt det med alle de 5 spiralene jeg har hatt. Det går over i løpet av 1-3 uker. Anonymkode: b9a1f...dd2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #9 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Sånn har jeg hatt det med alle de 5 spiralene jeg har hatt. Det går over i løpet av 1-3 uker. Anonymkode: b9a1f...dd2 Ok, godt å høre! Da slår jeg meg til ro med det. Anonymkode: ebb12...f78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå