Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en pågående sak med en tidligere leieboer. Han nekter å gi oss depositumet (masse skader i leiligheten) og flere måneder med husleie.

I dagene før han bare stakk fra leiligheten snakket jeg sivilisert med han, fortalte han bare hvordan ting er og at vi har en bindene kontrakt osv. Det svartnet totalt for han og han begynte å skrike og komme mot meg. Samboeren hans måtte holde han igjen og snakke til han som en baby så han roet seg.
Vet også siden vi har felles bekjente at han er avhengig av både hasj, kokain og amfetamin. 

Saken går ihverfall til forliksrådet der vi begge skal møtes samtidig for «mekling». Men jeg har absolutt ikke lyst til å møte på dette ustabile mennesket igjen. Kan man sende noen andre i sitt sted eller forlange å ha separate møter pga fare for helse/skader? 

Anonymkode: 99279...d64

Skrevet

Ja, det vil jeg tro. Utsted en fullmakt som tillater noen å representere deg og dine interesser på dine vegne 👍🏻 

Skrevet (endret)

Du kan sende en Advokat i ditt sted og stor sannsynlighet så vinner du ikke glem at forliksråd ofte er inkompetente Politikere som ikke kan juss i det hele tatt                                                                                                                                                                                                feks i Tønsberg brukte forliksrådet kommunale parkeringslover på ett privat parkeringsselskap denne dommen ble opphevet av Oslo tingrett 

Endret av Maskinfører
Skrevet

"En part kan også benytte et medlem av utvalget av faste møtefullmektiger. Det er opprettet et slikt utvalg av faste møtefullmektiger for forliksrådet i hver kommune. Informasjon om medlemmene i dette utvalget finnes hos forliksrådets sekretariat. Møtefullmektig i forliksrådet er omtalt i lov om mekling og rettergang i sivile tvister (tvisteloven) 17. juni 2005 § 6-7 sjette ledd, og forskrift til tvisteloven (tvistelovforskriften) 21. desember 2007 § 3.

Møtefullmektigene oppnevnes av kommunen for inntil fire år av gangen. Som et minimum skal det være tre medlemmer i utvalget, men antallet medlemmer må tilpasses saksmengden i forliksrådet og kommunens innbyggertall. Det er også adgang til at flere kommuner går sammen om et felles møtefullmektigutvalg. En møtefullmektig behøver ikke være bosatt i kommunen. Møtefullmektigen skal ha en skriftlig møtefullmakt av parten som legges frem for forliksrådet. Godtgjørelse til møtefullmektig er regulert i forskrift til tvisteloven (tvistelovforskriften)."

Skrevet

Du kan sende en prosessfullmektig som representerer deg. Det kan være advokat eller advokatfullmektig, ektefelle, samboer, slektning i rett linje opp eller ned (altså foreldre eller voksne barn)

Det må meldes til forliksrådet minst en uke før møte.

Anonymkode: 526ac...b4a

Skrevet

Bare møt opp selv, hvis vedkommende er en ustabil søppelnarkis så er sjansene store for han han ikke møter opp og det vil mest sannsynlig føre til fraværsdom i din favør.

Møter han opp og oppfører seg som en idiot så vil du sikkert få medhold, bare sørg for å mest mulig dokumentasjon så vinner du saken lett.

Anonymkode: 81875...4de

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bare møt opp selv, hvis vedkommende er en ustabil søppelnarkis så er sjansene store for han han ikke møter opp og det vil mest sannsynlig føre til fraværsdom i din favør.

Møter han opp og oppfører seg som en idiot så vil du sikkert få medhold, bare sørg for å mest mulig dokumentasjon så vinner du saken lett.

Anonymkode: 81875...4de

Er veldig sikker på at han møter opp da han er veldig syk i hodet og mener jeg har 0 sak mot han. Han var veldig på at han var klar for å ta denne saken «til retten» som han sa.. 

Har heldigvis masse bilder som ble tatt samme dag som de flyttet inn og bilder av hvordan det ser ut der nå.. masse meldinger der han skriver stygge, usaklige ting om meg osv. men virker som leietakere har mange flere rettigheter enn utleiere dessverre 😕 

Står jo veldig fast når han ikke godkjenner at jeg tar depositumet og jeg ikke har penger til å pusse opp leiligheten for mine penger nå. I tillegg får jeg ikke leid ut pga hvordan det ser ut.. 

Anonymkode: 99279...d64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...