Gå til innhold

Finnes det virkelig ingen skikkelige NATT bleier til barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har testet alle på markedet, ingen holder en skikkelig "tisse natt" helt tett. Nå nylig ble det tisset igjennom både bleie, nattdrakt og tisselaken. 

Ser det finnes flere varianter av "overnites" i utlandet, merkelig at ingen av disse finnes i Norge..

Ps: Ville du kjøpt skikkelig nattbleie hvis det fantes? Er det marked for det? Vurderer å importere. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammelt er barnet? Og hvilke dimensjoner har det?

Anonymkode: 823b1...837

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvor gammelt er barnet? Og hvilke dimensjoner har det?

Snart 2. Dimensjoner på barnet..?

Du svarte ikke på spm mitt, ville du kjøpt natt-bleie i butikken hvis det fantes? :)

Skrevet
AnonymForelder skrev (1 minutt siden):

Snart 2. Dimensjoner på barnet..?

Du svarte ikke på spm mitt, ville du kjøpt natt-bleie i butikken hvis det fantes? :)

Grunnen til spørsmålet er at eldre/større barn kan bruke de minste voksenbleiene. 

Når barnet er to utgår det uansett.

• Liker 2
Skrevet

Ville aldri kjøpt nattbleie. Har aldri opplevd barn som har tisset så mye. Libero Touch funker fjell. Det er jo uansett kort tid til barnet skal slutte med bleie. Bruker sjelden bleie lenger enn til 2,5 år. 

Anonymkode: 3ddab...b4c

• Liker 2
Skrevet

Vi bruker drynites, kjøper på Obs, halv pris om man bruker selvbetjent kasse :) holder tett her(stort sett)

Anonymkode: aba72...824

• Liker 1
Skrevet

Nattbleier til barn finnes. Tena, Attends, Abriform, Molicare og fler.

Siden barnet er 2 år så er ikke dette noe alternativ. Da tenker jeg heller at bleiene barnet bruker har feil passform eller feil størrelse.

Du får skifte på barnet i løpet av natta og se om det hjelper.

Anonymkode: 21e55...3c6

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ville aldri kjøpt nattbleie. Har aldri opplevd barn som har tisset så mye. Libero Touch funker fjell. Det er jo uansett kort tid til barnet skal slutte med bleie. Bruker sjelden bleie lenger enn til 2,5 år. 

Anonymkode: 3ddab...b4c

Du VET det ikke er sjeldent at barnet bruker bleier lenger enn til 2,5 års alder 😂 og spesielt nattissing kan foregå til langt opp i skolealder pga umodent nevrologisk system.

• Liker 8
Skrevet

Vår er 4,5 og tisser MYE om natta. Har lekkasje innimellom, men ikke så ofte. I perioder bytter vi bleie når vi legger oss. Pampers trusebleier funker fint, ville ikke kjøpt egne nattbleier som sikkert er dyre og vanskelige å få tak i. 

Anonymkode: 32b40...61f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Nattbleier til barn finnes. Tena, Attends, Abriform, Molicare og fler.

Siden barnet er 2 år så er ikke dette noe alternativ. Da tenker jeg heller at bleiene barnet bruker har feil passform eller feil størrelse.

Du får skifte på barnet i løpet av natta og se om det hjelper.

Anonymkode: 21e55...3c6

De du nevner er så vidt jeg vet bleier til større barn og voksne, ikke hørt at disse finnes i str. 5 og 6 ?

Det hjelper selvsagt å skifte på natta, men man ønsker jo gjerne å slippe bleie-bytte-styr midt på natta. Og jeg synes det er rart at det ikke finnes skikkelig natt bleier i dagligvare kontra i utlandet (Huggies, Honest, Luvs ++). Og jeg sliter med å forstå at det skal være så fordyrende/vanskelig å lage en helt vanlig "billig" bleie, bare med litt ekstra av det absorberings-stoffet i front. Så derav denne posten :)

• Liker 1
Skrevet

Vi bruker pampers sine bleier med den ekstra «stopp» funksjonen på mage og rygg, men sliter også med at det ofte blir vått igjennom..og dette er de bleiene vi opplever at holder på mest, for i perioder funkert det.. han på 2.5 tisser så ufattelig mye noen netter… har prøvd å kutte ned på menden vann før leggetid, men det har ikke funket det heller. 

Anonymkode: 503b4...778

Skrevet

Drynites er det eneste som funker her. Minste str er vel 4-7 år, men min 2,5 åring er på størrelse med en 4-åring så det går. Mulig det blir for stort om din 2-åring er liten. 

Anonymkode: acb2c...33b

Skrevet
1 hour ago, AnonymForelder said:

De du nevner er så vidt jeg vet bleier til større barn og voksne, ikke hørt at disse finnes i str. 5 og 6 ?

Det hjelper selvsagt å skifte på natta, men man ønsker jo gjerne å slippe bleie-bytte-styr midt på natta. Og jeg synes det er rart at det ikke finnes skikkelig natt bleier i dagligvare kontra i utlandet (Huggies, Honest, Luvs ++). Og jeg sliter med å forstå at det skal være så fordyrende/vanskelig å lage en helt vanlig "billig" bleie, bare med litt ekstra av det absorberings-stoffet i front. Så derav denne posten :)

Vi bruker bare libero om natten. Ikke opplevd at der lekker. Har en på nesten 6 som fortsatt trenger bleie på natt. Går stort sett bra. Bruker større størrelser da.

Anonymkode: 6e4d0...c96

Skrevet
AnonymForelder skrev (1 time siden):

Det er rett og slett ikke nok etterspørsel. De aller fleste barn klarer seg fint med de bleiene som tilbys, hvis ikke hadde der vært et tilbud i butikken.

Dette er ulempen med å bo i et land med begrenset marked for produktet, og der bleier tildels selges for under produksjonskostnaden. Der det ikke er fortjeneste å hente blir ikke utvalget utvidet.

• Liker 1
Skrevet

Coop sine bleier er veldig bra☺️ 

• Liker 1
Skrevet

Mulig jeg gjør noe feil, men min sønn på 6 uker tisser igjennom Libero touch ved amming nesten hver natt.

Ja, jeg hadde lett prøvd nattbleie! 😅

Anonymkode: 5b8cd...d1b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mulig jeg gjør noe feil, men min sønn på 6 uker tisser igjennom Libero touch ved amming nesten hver natt.

Ja, jeg hadde lett prøvd nattbleie! 😅

Anonymkode: 5b8cd...d1b

Mulig babyen er såpass liten/kroppsformen ikke helt passende slik tisset renner langs huden og ut evt små åpninger bleien lager når den ikke går helt inntil huden. Vi hadde samme «problem». Kom seg plutselig :) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke kjøpt nattbleie. Da vi aldri har hatt bruk for det. Er det gutt eller jente? Hos gutter kan jo tissen ligge feil eller at barnet plukker på bleien om natten slik det renner ut når barnet tisser. Samme om jenter plukker og drar i bleien. 
Hvis du ikke finner annen passende bleie, så vil jeg anbefale tisselaken. Altså til hele sengen. Framfor de underlagene som fort krøller seg.

Skrevet

Jeg hadde ikke kjøpt nattbleie. Da vi aldri har hatt bruk for det. Er det gutt eller jente? Hos gutter kan jo tissen ligge feil eller at barnet plukker på bleien om natten slik det renner ut når barnet tisser. Samme om jenter plukker og drar i bleien. 
Hvis du ikke finner annen passende bleie, så vil jeg anbefale tisselaken. Altså til hele sengen. Framfor de underlagene som fort krøller seg.

Skrevet

Pampers trusebleie er bra. 

Anonymkode: c4994...434

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...