AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #1 Skrevet 11. oktober 2022 Jeg vet det finnes flere typer hostesaft, men hjelper det egentlig? Jeg holder på å bli gal av hoste. Får opp slim, men som regel ikke i store mengder. Jeg er astmatiker og har økt medisindosen betraktelig, men dette slimet sitter godt. Jeg vet at jeg skal drikke rikelig og gjør det. Har holdt på i en uke nå og er skikkelig lei. Anonymkode: fefab...982
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #2 Skrevet 11. oktober 2022 Hva med slimløsende brusetabletter? Gitt at de ikke krasjer med medisinen din. Anonymkode: 737fa...6b9
Topsi Skrevet 11. oktober 2022 #3 Skrevet 11. oktober 2022 (endret) Mucomyst? (Bronkyl, acetylcystein) Det selges vel uten resept, som brusetabketter ja Endret 11. oktober 2022 av Topsi 1
Diry72 Skrevet 11. oktober 2022 #4 Skrevet 11. oktober 2022 Cosylan på resept funker. Prøv å sitte mest mulig oppreist, også når du sover.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #5 Skrevet 11. oktober 2022 Jeg bruker bronkyl brusetabeletter, og bisolvon tabeletter ved kraftig slimhoste. Men om hva som er bra med tanke på astma aner jeg ikke. Anonymkode: 4cd68...a6c
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #6 Skrevet 11. oktober 2022 Jeg gikk for jagermeister i dag, på polet. Hadde gitt opp alt annet etter sevnirkninger etter corona. Har bare tatt bittesmå slurker i kveld, men jammen meg hjalp endelig noe. Ikke drikk deg full på det, bare nipp til ett lite glass. Bare bittelitt.. Fungerte for meg hvertfall Anonymkode: bed0d...4f1 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #7 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg gikk for jagermeister i dag, på polet. Hadde gitt opp alt annet etter sevnirkninger etter corona. Har bare tatt bittesmå slurker i kveld, men jammen meg hjalp endelig noe. Ikke drikk deg full på det, bare nipp til ett lite glass. Bare bittelitt.. Fungerte for meg hvertfall Anonymkode: bed0d...4f1 Lurt👌🏻 Takk for tips, sliter med dum hoste etter corona her og. Polet imorgen! Anonymkode: 8dabd...92b 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #8 Skrevet 11. oktober 2022 Jeg har prøvd bronkyl før, synes ikke det var så veldig effektivt da men kan jo prøve igjen. En jagermeister fungerer kanskje bedre ja 😁 Anonymkode: fefab...982
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #9 Skrevet 11. oktober 2022 Bronwell hostesaft, bisolvon, bronkyl. Evt jäger🙈😂 Men veldig viktig å kutte ned på inntak av melkebaserte produkter som kan være med på å øke slimproduksjonen. Dryppe nese med saltvann hjelper også på å løsne. De selger også forstøvere på elektronikkbutikker som du kan inhalere saltvann som kan hjelpe godt på pusten! God bedring😊 Anonymkode: eb76b...790
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #10 Skrevet 11. oktober 2022 Diry72 skrev (1 time siden): Cosylan på resept funker. Prøv å sitte mest mulig oppreist, også når du sover. Oppskriften på lungebetennelse. Man skal ikke ta hostedempende medisiner når man har slimhoste, for da blir slimet sittende nedi lungene siden man ikke hoster det opp. TS har i tillegg astma, så det er da oppskriften på å bli innlagt på sykehus. Anonymkode: ee563...98a 3
tio Skrevet 11. oktober 2022 #11 Skrevet 11. oktober 2022 Diry72 skrev (1 time siden): Cosylan på resept funker. Prøv å sitte mest mulig oppreist, også når du sover. Dette er helt feil, Cosylan er hostedempende, ergo skal det ikke brukes hvis man har slim. Å undertrykke hosten gjør jo at man ikke får hostet opp slimet. 2
tio Skrevet 11. oktober 2022 #12 Skrevet 11. oktober 2022 Kan også være lurt å unngå å drikke mye melk, dette kan hos noen virke slimdannende. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #13 Skrevet 11. oktober 2022 Drikk veldig mye vann, det er slimløsende. Te med honning og hvitløk. Ginseng, kamille. Jeger er nevnt. Hvis du tar bronkyl tabl skal de tas på dagtid. Hele poenget er å få hostet opp mest mulig slim på dagtid. unngå raffinert stivelse og alle melkeprodukter. Det skaper slim. Et gammelt kjerringråd er å dele en løk i to å ha på nattbordet Anonymkode: c5211...ac1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #14 Skrevet 11. oktober 2022 Dette er et godt råd som hjalp meg mye da jeg under covid hadde særdeles mye slim i lungene. Samt også etter hjerteoperasjon, hvor jeg også hadde mye slim. https://www.lhl.no/sunnere-liv/slimmobilisering/ Jeg drakk store mengder vann, kombinert med pusteteknikkene i lenken. Da fikk jeg opp ganske mye. Anonymkode: f57f8...b9a
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #15 Skrevet 11. oktober 2022 Diry72 skrev (2 timer siden): Cosylan på resept funker. Prøv å sitte mest mulig oppreist, også når du sover. Livsfarlig ved slimhoste! Slimet skal jo opp! Anonymkode: b1f17...2cf 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #16 Skrevet 11. oktober 2022 Diry72 skrev (2 timer siden): Cosylan på resept funker. Prøv å sitte mest mulig oppreist, også når du sover. Livsfarlig ved slimhoste! Slimet skal jo opp! Anonymkode: b1f17...2cf
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #17 Skrevet 11. oktober 2022 Diry72 skrev (2 timer siden): Cosylan på resept funker. Prøv å sitte mest mulig oppreist, også når du sover. Cosylan er ikke mot slimhoste. Anonymkode: 60890...9a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå