AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #1 Skrevet 11. oktober 2022 Neste år har meg og kjæresten min tenkt oss å dra til spania i mallorca. Da reiser jeg så klart uten barnet mitt. Da har foreldrene mine tilbydd seg å kunne passe 1-2 uker eller 1 uke vis barnet er hos far og jeg ikke rekker og komme. Nå synes jeg å reise til Spania uten barnet mitt høres litt for digg ut.. men pga Da trenger ikke vi å tenke på leggetid/ rutiner At vi ikke kan ta oss noen drink. Barnet hadde mest sannsynlig styrt hele ferien, og blitt mer stress.. Da mente venninnen min (så klart som IKKE har barn selv) jaaa men det er jo koseligt!! ser ikke noe koseligt i og løpe etter et hyper barn her og der og si nei her og der. Og ikke snakk om flyet osv.. nokk når hun er mye større, en liten tur til dyreparken er jo noe helt annet, men utlandet? Nei takk😅 flere som fortrekker å reise uten småbarn? Anonymkode: 35bfc...4c9 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #2 Skrevet 11. oktober 2022 Selvfølgelig foretrekker jeg å reise uten småbarn. Men nå har vi jo valgt å få barn da, så da blir det ferie med barn i noen år fremover. Anonymkode: 874a2...1ac 29 1 11
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #3 Skrevet 11. oktober 2022 Jeg syns dere skal ta med barnet til syden og heller ta en langhelg sammen for å pleie forholdet. Og det er ikke mer styr med barn i utlandet enn her hjemme. Nesten tvert imot vil jeg si (og vi har fire). Anonymkode: bc64b...003 13 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #4 Skrevet 11. oktober 2022 Er jo supert å reise til Spania med små barn. Nydelig å bade, slippe masse klær og regntøy, lett å finne mat alle liker, god tid til det en ønsker. Kos for alle 😊 Få en leilighet med eget soverom til barnet eller en balkong en kan sitte ute på på kvelden. Selv hadde jeg ikke hatt samvittighet til å ikke bruke de få ferieukene og feriepengene sammen med barnet. Anonymkode: cea93...d23 18 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #6 Skrevet 11. oktober 2022 Én uke, helt nydelig! To uker, litt lenge for en som er så liten. (Mine tre er mellom 9 og 17) Men det er mine tanker. Anonymkode: d6a97...84a 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #7 Skrevet 11. oktober 2022 Barnet har det bedre hjemme enn i varme syden. Hadde ikke hatt dårlig samvittighet over å ha dratt ifra en 3 åring som er hos andre trygge voksne. Anonymkode: 4592e...eb7 8
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #8 Skrevet 11. oktober 2022 Ps. Jeg vil heller være hjemme enn i syden 😄 Anonymkode: 4592e...eb7
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #9 Skrevet 11. oktober 2022 Jeg hadde tatt med barnet. Sydentur uten barn får bli om noen år. Anonymkode: 0f50b...8e1 6 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #10 Skrevet 11. oktober 2022 Synes det er stygt å ta med småtasser til den fæle varmen, hadde ikke tatt med småbarn dit. Anonymkode: 4592e...eb7 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #11 Skrevet 11. oktober 2022 Hvis barnet kan være hos pappaen eller andre trygge voksne, kos deg:) Anonymkode: 9758a...f66 5
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #12 Skrevet 11. oktober 2022 Etter jeg fikk barn syns jeg egentlig det er meningsløst å dra på ferie uten dem. Jeg syns det er såå deilig å kunne tilbringe tid med dem uten hverdagens stress og mas. Bare sose rundt, finne den beste isen og den morsomste lekeplassen. Ligge i timesvis på stranda og stritte med tærne mens jeg får fremvist det allerbeste stranda har å by på av skjell, stein, krabber og rakved. Finne roen i mørtna på verandaen med en god bok og una cerveza, mens englebarna sover søtt inne på rommet. Nei, ferie uten barn er bare ikke like hyggelig lenger, altså. Anonymkode: 56936...305 8 7 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #13 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Neste år har meg og kjæresten min tenkt oss å dra til spania i mallorca. Da reiser jeg så klart uten barnet mitt. Da har foreldrene mine tilbydd seg å kunne passe 1-2 uker eller 1 uke vis barnet er hos far og jeg ikke rekker og komme. Nå synes jeg å reise til Spania uten barnet mitt høres litt for digg ut.. men pga Da trenger ikke vi å tenke på leggetid/ rutiner At vi ikke kan ta oss noen drink. Barnet hadde mest sannsynlig styrt hele ferien, og blitt mer stress.. Da mente venninnen min (så klart som IKKE har barn selv) jaaa men det er jo koseligt!! ser ikke noe koseligt i og løpe etter et hyper barn her og der og si nei her og der. Og ikke snakk om flyet osv.. nokk når hun er mye større, en liten tur til dyreparken er jo noe helt annet, men utlandet? Nei takk😅 flere som fortrekker å reise uten småbarn? Anonymkode: 35bfc...4c9 Jeg hadde aldri reist uten barnet mitt til syden Anonymkode: 6fbd7...da7 8
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #14 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Neste år har meg og kjæresten min tenkt oss å dra til spania i mallorca. Da reiser jeg så klart uten barnet mitt. Da har foreldrene mine tilbydd seg å kunne passe 1-2 uker eller 1 uke vis barnet er hos far og jeg ikke rekker og komme. Nå synes jeg å reise til Spania uten barnet mitt høres litt for digg ut.. men pga Da trenger ikke vi å tenke på leggetid/ rutiner At vi ikke kan ta oss noen drink. Barnet hadde mest sannsynlig styrt hele ferien, og blitt mer stress.. Da mente venninnen min (så klart som IKKE har barn selv) jaaa men det er jo koseligt!! ser ikke noe koseligt i og løpe etter et hyper barn her og der og si nei her og der. Og ikke snakk om flyet osv.. nokk når hun er mye større, en liten tur til dyreparken er jo noe helt annet, men utlandet? Nei takk😅 flere som fortrekker å reise uten småbarn? Anonymkode: 35bfc...4c9 Jeg hadde med 3-åringen til Mallorca nå i august. Det var kjempekoselig, han lekte i sanda og i bassenget og på nye lekeplasser og hadde det knallfint. Styrte ikke akkurat ferien, men vi tok hensyn til alle som var med. Flyet var null stress, hadde med bilstol og han sov en del. Resten av tiden lekte vi, eller tok et unntak fra reglene og så på brannmann Sam på iPad 😅 Jeg hadde ikke klart å reise fra 3-åringen så lenge og så langt. En natt eller to går greit, men en hel uke, kanskje to? Aldri. Men du gjør jo det som funker for ditt barn og deg 😊 Anonymkode: aa02c...c1c 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #15 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Synes det er stygt å ta med småtasser til den fæle varmen, hadde ikke tatt med småbarn dit. Anonymkode: 4592e...eb7 Mitt barn på 2,5 var i syden i sommer. Det er ALT hen snakker om i etterkant! Hen skal til syden, spør om å få reise til syden, leker at hen skal ut å fly til syden, sa hen ville flytte til syden. Generelt tror jeg dette er den største begivenheten i hens liv. Anonymkode: 7d0d6...ba3 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #16 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mitt barn på 2,5 var i syden i sommer. Det er ALT hen snakker om i etterkant! Hen skal til syden, spør om å få reise til syden, leker at hen skal ut å fly til syden, sa hen ville flytte til syden. Generelt tror jeg dette er den største begivenheten i hens liv. Anonymkode: 7d0d6...ba3 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde med 3-åringen til Mallorca nå i august. Det var kjempekoselig, han lekte i sanda og i bassenget og på nye lekeplasser og hadde det knallfint. Styrte ikke akkurat ferien, men vi tok hensyn til alle som var med. Flyet var null stress, hadde med bilstol og han sov en del. Resten av tiden lekte vi, eller tok et unntak fra reglene og så på brannmann Sam på iPad 😅 Jeg hadde ikke klart å reise fra 3-åringen så lenge og så langt. En natt eller to går greit, men en hel uke, kanskje to? Aldri. Men du gjør jo det som funker for ditt barn og deg 😊 Anonymkode: aa02c...c1c Tingen er jo at ikke alle småbarn er like da.. en ver foreldre vet hvordan barnet sitt er, noen små barn er enklere og roligere en andre småbarn Anonymkode: 35bfc...4c9
Kanutte Skrevet 11. oktober 2022 #17 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Én uke, helt nydelig! To uker, litt lenge for en som er så liten. (Mine tre er mellom 9 og 17) Men det er mine tanker. Anonymkode: d6a97...84a Enig. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #18 Skrevet 11. oktober 2022 Det går helt fint Vi var i syden da barnet vårt var 3 år. Barnet var på hytta med besteforldrene og koste seg sammen med dem. Anonymkode: 1ac45...51b 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #19 Skrevet 11. oktober 2022 Hørtes digg ut for alle parter. En uke med faren ig en uke med besteforeldre har da ikke ungen vondt av. Hvor du er når barnet er hos far/besteforeldrene er da likegyldig for barnet. Reis med god samvittighet! Du får ladet batteriene og kommer mer uthvilt tilbake. Anonymkode: b6ae8...72d 4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #20 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Neste år har meg og kjæresten min tenkt oss å dra til spania i mallorca. Da reiser jeg så klart uten barnet mitt. Da har foreldrene mine tilbydd seg å kunne passe 1-2 uker eller 1 uke vis barnet er hos far og jeg ikke rekker og komme. Nå synes jeg å reise til Spania uten barnet mitt høres litt for digg ut.. men pga Da trenger ikke vi å tenke på leggetid/ rutiner At vi ikke kan ta oss noen drink. Barnet hadde mest sannsynlig styrt hele ferien, og blitt mer stress.. Da mente venninnen min (så klart som IKKE har barn selv) jaaa men det er jo koseligt!! ser ikke noe koseligt i og løpe etter et hyper barn her og der og si nei her og der. Og ikke snakk om flyet osv.. nokk når hun er mye større, en liten tur til dyreparken er jo noe helt annet, men utlandet? Nei takk😅 flere som fortrekker å reise uten småbarn? Anonymkode: 35bfc...4c9 Ja såklart, blir jo ikke feire med småbarn. Blir jo mer stress enn å være hjemme jo😅 Anonymkode: d4e35...798 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå