AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #1 Skrevet 11. oktober 2022 Jeg har en baby på snart 6 uker som fullammes. Dessverre har jeg fått den tunge beskjeden at hunden min må avlives, jeg skal derfor til dyrlegen med hunden i morgen. Skal selvfølgelig mate baby godt før jeg drar, men kan godt hende baby blir sulten igjen før jeg kommer hjem. Har kjøpt inn ferdigblandet nan1 som jeg tenkte pappaen kan gi hvis det blir helt krise. Kan det bli trøblete for magen til baby dersom det blir gitt ett måltid nan? Anonymkode: 5f3b4...e71
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #2 Skrevet 11. oktober 2022 Ta med baby og far da, de to kan være på tur og heller komme til deg om baby blir sulten! For det er ikke sikkert det går med tåteflaske.. men du kan jo pumpe deg og så kan far koppmate om de ikke blir med da. Anonymkode: b3bd0...884 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #3 Skrevet 11. oktober 2022 (endret) Selvfølgelig kan du det! Det er aldri godt å si, noen tåler det bedre enn andre. Mi frøken har fått NAN1 ved et par anledninger og det har aldri vært noe problem. Men det er ikke til å stikke under en stol at det er litt tyngre å fordøye, og metter mer enn morsmelk. Men det hjelper på at du ellers fullammer, ofte kan det være et større problem med de barna som KUN får erstatning mtp hard mage, problemer med avføring osv. Nei, reis og gjør det du må- og la barnet eventuelt få erstatning med GOD samvittighet Etter jeg fikk barn selv ser jeg at tidvis ammepresset er helt sinnsykt. Jeg har som sagt gitt NAN1 med GOD samvittighet ved et par anledninger vi har vært på farten og jeg ikke har kunnet ta med utpumpet morsmelk. Anonymkode: 8ca38...dd0 Endret 12. oktober 2022 av Leselusa Fjernet liten del av innlegg. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #4 Skrevet 11. oktober 2022 Vi prøvde på det samme som du tenker ts, men barnet tok ikke flaske Hvis dere ikke har tid til å teste det på forhånd, ville jeg heller gjort som an nr én foreslår og tatt med både far og barn. Anonymkode: 51310...1cc 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #5 Skrevet 11. oktober 2022 Tusen takk for alle svar! Baby elsker smokken, så håper det er en indikasjon på at han kan akseptere flaske også. Dyrlegen er bare 5 min hjemmefra og jeg blir nok ikke borte mer enn 1 time - 1,5 time så tror jeg satser på å la det stå til så lenge nan ikke lager masse trøbbel i magen til lillegutt ❤️ ts Anonymkode: 5f3b4...e71
AprilLudgate Skrevet 11. oktober 2022 #6 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tusen takk for alle svar! Baby elsker smokken, så håper det er en indikasjon på at han kan akseptere flaske også. Dyrlegen er bare 5 min hjemmefra og jeg blir nok ikke borte mer enn 1 time - 1,5 time så tror jeg satser på å la det stå til så lenge nan ikke lager masse trøbbel i magen til lillegutt ❤️ ts Anonymkode: 5f3b4...e71 Null problem med flaske, eventuelt koppmating. Funker ikke det drar far til det med baby og dere får bytte på ansvaret.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #7 Skrevet 11. oktober 2022 Lite tips...prøv hipp isteden...har selv ( og vet flere) som opplever vondt mage etc med nan Anonymkode: 56eb8...627
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #8 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tusen takk for alle svar! Baby elsker smokken, så håper det er en indikasjon på at han kan akseptere flaske også. Dyrlegen er bare 5 min hjemmefra og jeg blir nok ikke borte mer enn 1 time - 1,5 time så tror jeg satser på å la det stå til så lenge nan ikke lager masse trøbbel i magen til lillegutt ❤️ ts Anonymkode: 5f3b4...e71 Det går sikkert bra. Når du ikke er der så vil babyen ta flaske, tror jeg. Sønnen min ville ikke ha flaske, han brakk seg av smokk og hang på puppen. Etter at han ble litt større og jeg snakket om det sa moren min at "jeg fikk han til å ta flaske flere ganger jeg når du ikke var i nærheten" - så det var lukta av meg og at puppen var i nærheten som gjorde at jeg aldri fikk han til å ta flaske. Jeg tror det kommer til å gå fint med babyen og pappan i morgen. Anonymkode: 72ffe...edf 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #9 Skrevet 11. oktober 2022 Det går helt fint. Hvis du helst vil gi mm, kan det kanskje være en mulighet for å pumpe deg? Anonymkode: 67b69...7a3
Leselusa Skrevet 12. oktober 2022 #10 Skrevet 12. oktober 2022 Tråden er ryddet for signering som helsepersonell og nedsettende kommentarer samt svar til dette. Mvh. Leselusa, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå