AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #1 Skrevet 11. oktober 2022 Tenker det er viktig å ha en interesse/hobby. Æ Har latt barnet/ungdommen prøve nesten alt av fritidsaktiviteter og idretter, men ingenting fenger eller skaper mestring. Så kom jeg på at dataspill er jo å blitt en fritidsaktivitet/idrett, kanskje det ville vært noe. Hvordan gå frem? hva skal til? Hvilken utstyr må vi ha? Anonymkode: dbfd3...dbd 1
Million Skrevet 11. oktober 2022 #2 Skrevet 11. oktober 2022 Kanskje tenåringen burde teste det ut hos noen venner først, før du investerer 20 000 i gaming-pc med rått grafikkort, head set med mikrofon og stor skjerm... Sønnen min (som er en gamer) kjøpte seg ny pc og skjerm for litt under ett år siden, og måtte ut med 21 500, og da var ikke head sett inkludert. Det hadde han fra før.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #3 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Tenker det er viktig å ha en interesse/hobby. Æ Har latt barnet/ungdommen prøve nesten alt av fritidsaktiviteter og idretter, men ingenting fenger eller skaper mestring. Så kom jeg på at dataspill er jo å blitt en fritidsaktivitet/idrett, kanskje det ville vært noe. Hvordan gå frem? hva skal til? Hvilken utstyr må vi ha? Anonymkode: dbfd3...dbd Hadde han hatt lyst til å game, så hadde han nok begynt med det for lenge siden. Anonymkode: 40fb0...890 2 1
Entern Skrevet 11. oktober 2022 #4 Skrevet 11. oktober 2022 Er det ikke bedre å la barnet finne en interesse selv? Gaming er jo avhengighetsskapende og en tidstyv. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #5 Skrevet 11. oktober 2022 Entern skrev (5 minutter siden): Er det ikke bedre å la barnet finne en interesse selv? Gaming er jo avhengighetsskapende og en tidstyv. Ja, for det er ikke verkstedet til mannen min 😂 Anonymkode: 15a3f...fef 1 1
Embla Othea Skrevet 11. oktober 2022 #6 Skrevet 11. oktober 2022 Det beste er å la barnet finne ut av det selv. Interesser forandrer seg. Er enig med @Enternat gaming er avhengighetsskapende og opptar mye tid. Du vil vel ikke at sønnen din plutselig blir hektet og gamer 6 t per dag? 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #7 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, for det er ikke verkstedet til mannen min 😂 Anonymkode: 15a3f...fef Ja, ikke sant. For min del er ikke verkstedet til mannen min verdt noe, men han holder da på da, med de stygge bilene sine 😄 Anonymkode: d34d8...189
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #8 Skrevet 11. oktober 2022 Tenker tenåringen selv kan finne ut hvilke fritidsinteresser han vil ha. Anonymkode: 07b2f...16f 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #9 Skrevet 11. oktober 2022 Million skrev (27 minutter siden): Kanskje tenåringen burde teste det ut hos noen venner først, før du investerer 20 000 i gaming-pc med rått grafikkort, head set med mikrofon og stor skjerm... Sønnen min (som er en gamer) kjøpte seg ny pc og skjerm for litt under ett år siden, og måtte ut med 21 500, og da var ikke head sett inkludert. Det hadde han fra før. Oj, da betalte han dyrt, Har selv nettopp kjøpt stasjonær, fullspekka med det meste. Med skjerm, keyboard, headset og mus. 16.900 og noe. Pluss at man da får WIN 11 samt 1 år Office pakke. Anonymkode: 294d4...7d0
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #10 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Oj, da betalte han dyrt, Har selv nettopp kjøpt stasjonær, fullspekka med det meste. Med skjerm, keyboard, headset og mus. 16.900 og noe. Pluss at man da får WIN 11 samt 1 år Office pakke. Anonymkode: 294d4...7d0 Man får oftest det man betaler for😉 Anonymkode: a5aef...c78 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #11 Skrevet 11. oktober 2022 Trenger ikke å bruke titusenvis av kroner, det er helt unødvendig å ha all grafikken på maks. Har "gamet" og bygd egne PCer i 20 år, og har aldri kjøpt det dyreste. Forskjellen er svært marginell. Anonymkode: 0b064...fe9
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #12 Skrevet 11. oktober 2022 Hvis jeg hadde en forelder som pakket meg avgårde på alt av fritidsaktiviteter og forventet mestring og glede av meg, hadde jeg gjemt meg inne på rommet mitt til jeg flytta ut. La ungen din være! Kanskje han har interesser du ikke vet om, fordi han ikke vil at du skal besudle dem med forventningene dine. Anonymkode: b62d1...2cf
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #13 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Oj, da betalte han dyrt, Har selv nettopp kjøpt stasjonær, fullspekka med det meste. Med skjerm, keyboard, headset og mus. 16.900 og noe. Pluss at man da får WIN 11 samt 1 år Office pakke. Anonymkode: 294d4...7d0 Laptopen min kosta mer enn det. Og ingen vil egentlig ha Windows… Anonymkode: bd6f7...361
Million Skrevet 11. oktober 2022 #14 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Oj, da betalte han dyrt, Har selv nettopp kjøpt stasjonær, fullspekka med det meste. Med skjerm, keyboard, headset og mus. 16.900 og noe. Pluss at man da får WIN 11 samt 1 år Office pakke. Anonymkode: 294d4...7d0 Jeg blandet meg ikke opp i det, han var 21 år og bestemte selv. Han satt og leitet og fant frem til den han ville ha selv. Jeg anbefalte han bare å vente til etter Black Friday med å bestille, i tilfelle den kom på tilbud da. Det gjorde den ikke, så da bestilte han den på Black Friday (da hadde han gått og ventet i spenning et par-tre uker, med en gammel pc som knapt funket lenger. Hardt for en gamer!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå