AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #1 Skrevet 11. oktober 2022 Med første så måtte jeg settes igang og tiden frem til aktiv fødsel tok en del tid.. Derfor endte det med både epidural, elektrode på baby og slanger og blodtrykksmålinger, antibiotika intravenøst osv.. Følte det var slanger over alt og kunne omtrent ikke bevege meg. Ikke syns jeg det er spesielt ønskelig med hverken epidural eller elektrode heller (Selvom jeg vet de måtte dette for å overvåke baby..) Har liksom et håp om at ting skal gå av seg selv, og raskere denne gangen.. Slik at alt blir mest mulig naturlig. Noen som vil dele sin erfaring? Du som var stor, hvordan var fødsel? Anonymkode: 90e4c...c32
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #2 Skrevet 11. oktober 2022 Det er du som bestemmer såfremt du ikke er fratatt autonomien din og er under tvang. Anonymkode: 1ddff...2db 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #3 Skrevet 11. oktober 2022 Dette høres mer ut som vanlige komplikasjoner ved indusert fødsel? Anonymkode: 90513...8e8
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #4 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette høres mer ut som vanlige komplikasjoner ved indusert fødsel? Anonymkode: 90513...8e8 Det er det jo også, så jeg håper det skjer av seg selv neste gang! Anonymkode: 90e4c...c32
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #5 Skrevet 11. oktober 2022 Jeg skal snart føde selv, startet svangerskapet med bmi på 32. Nysgjerrig på hva du legger i «høy bmi»? Spent på hva jeg må forberede meg på. Anonymkode: 8549a...743
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #6 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg skal snart føde selv, startet svangerskapet med bmi på 32. Nysgjerrig på hva du legger i «høy bmi»? Spent på hva jeg må forberede meg på. Anonymkode: 8549a...743 Tenker generelt over 30, men selv er jeg rett over 35. Utenom at fødselen var igangsatt og alt det andre jeg nevnte over så gikk alt annet fint.. aktiv fødsel og pressing var ingen problem.. Det går nok fint for deg ❤️ Anonymkode: 90e4c...c32
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #7 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tenker generelt over 30, men selv er jeg rett over 35. Utenom at fødselen var igangsatt og alt det andre jeg nevnte over så gikk alt annet fint.. aktiv fødsel og pressing var ingen problem.. Det går nok fint for deg ❤️ Anonymkode: 90e4c...c32 Håper det, har vært helt uproblematisk graviditet så langt og ikke lagt på meg så fryktelig mye, så jeg føler meg ikke så enormt stor. Men vet jo at jeg starta med «feil» utgangspunkt. Anonymkode: 8549a...743 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #8 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Mye fett kan også føre til at vi ikke klarer registrere rier, så det kan nok stemme. Er livmoren som strammer seg når en har rier, og hvis det er tykt lag med fett utenpå, er det dessverre vanskelig å registrere selv om man øker sensitiviteten. I tilfeller hvor kvinner har gode epiduraler kan det være vanskelig for dem å kjenne når riene kommer. Det kan også være vanskelig for oss å kjenne på magen når riene kommer. Da blir det dessverre utrolig vanskelig for oss å veilede, selv om vi gjør så godt vi kan 😔 Anonymkode: a7bb7...c09 Dette gir mening ja! Bare å krysse fingrene for mindre greier neste gang😅 Når det er sagt så fikk jo jeg elektrode og de fulgte godt med på babyen, så følte meg trygg. Heldigvis roet babyen seg også når jeg begynte å presse, så selve pressingen var over på 18 min, og da kom han som ei kule 🤪 Og jeg var fornøyd med jordmødrene også! Men klart man føler veldig på dette med vekten sin.. jeg skjemmes og jeg vet jeg kommer til å gjøre det neste gang og! Skulle ønske jeg hadde kommet mere ned i vekt før jeg ble gravid, men det rakk jeg ikke.. så nå er målet bare å prøve å holde vekta mer stabil også satser vi på at fødselen iallefall ikke blir verre 😅 Anonymkode: 90e4c...c32
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #9 Skrevet 12. oktober 2022 Fødte med bmi på rundt 50, og det gikk helt fint. Mye sitter på lår og rumpe, men med så høy bmi så sier det seg selv at det også er en del på mage. Fikk satt epidural tidlig i forløpet, fordi helsepersonell ønsket det. Hadde 2 belter rundt magen, og jeg syntes de målte godt selv med magefett. Riene stemte og vi hørte babyens hjertelyd hele tiden. Jeg måtte føde på rygg på grunn av bmien min, og det syntes jeg var helt greit. Etter de tok vannet satte de elektrode på hodet til babyen. Når pressefasen kom så gjorde jeg sånn jordmor sa jeg skulle. Presset når hun sa jeg skulle presse og pustet når hun sa det. Målingene av rier fungerte nok godt hele veien, for jeg endte opp uten rift. Hadde ikke riene blitt målt riktig så hadde nok ikke jordmor visst akkurat når jeg måtte presse. En fødsel med høy bmi kan gå veldig fint! Jeg valgte å bare høre på helsepersonell nesten hele tiden, og la de ta avgjørelser for meg. De har vært med på dette før, og vet hva de driver med. Eneste jeg valgte selv var å ha lav dose epidural, men her lot jeg også jordmor overstyre om hun syntes dosen ble feil. Anonymkode: f11fe...c43 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #10 Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fødte med bmi på rundt 50, og det gikk helt fint. Mye sitter på lår og rumpe, men med så høy bmi så sier det seg selv at det også er en del på mage. Fikk satt epidural tidlig i forløpet, fordi helsepersonell ønsket det. Hadde 2 belter rundt magen, og jeg syntes de målte godt selv med magefett. Riene stemte og vi hørte babyens hjertelyd hele tiden. Jeg måtte føde på rygg på grunn av bmien min, og det syntes jeg var helt greit. Etter de tok vannet satte de elektrode på hodet til babyen. Når pressefasen kom så gjorde jeg sånn jordmor sa jeg skulle. Presset når hun sa jeg skulle presse og pustet når hun sa det. Målingene av rier fungerte nok godt hele veien, for jeg endte opp uten rift. Hadde ikke riene blitt målt riktig så hadde nok ikke jordmor visst akkurat når jeg måtte presse. En fødsel med høy bmi kan gå veldig fint! Jeg valgte å bare høre på helsepersonell nesten hele tiden, og la de ta avgjørelser for meg. De har vært med på dette før, og vet hva de driver med. Eneste jeg valgte selv var å ha lav dose epidural, men her lot jeg også jordmor overstyre om hun syntes dosen ble feil. Anonymkode: f11fe...c43 Fødselen starten av seg selv noen dager før termin. Anonymkode: f11fe...c43
Christina82 Skrevet 12. oktober 2022 #11 Skrevet 12. oktober 2022 Ryddet for innlegg og tilsvar der en utgir seg for å være helsepersonell. Det er ikke lov. Christina82, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå