AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #1 Skrevet 11. oktober 2022 To barn fulltid barnehage. Vurderer å gå ned. Ved å gå fra 100 til 80% sparer vi ca 850,- mnd. Går vi ned til 60% sparer vi 1700,- (Dette utregnet etter søskenmoderasjon osv). Noen som vurderer samme? Både jeg og far jobber turnus, så det skal nok gå, men tenker på for barnas beste også. De trives i barnehagen. Anonymkode: a042d...47b
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #2 Skrevet 11. oktober 2022 Har du sjekket at dagene er fri disponible slik at det går opp med turnusen? Sist vi sjekket så gav det bare rett på plass visse dager og vi kunne ikke dele opp tiden i barnehagen hver dag feks. Anonymkode: 4e349...6cd 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #3 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har du sjekket at dagene er fri disponible slik at det går opp med turnusen? Sist vi sjekket så gav det bare rett på plass visse dager og vi kunne ikke dele opp tiden i barnehagen hver dag feks. Anonymkode: 4e349...6cd Ja, dere må sjekke dette. Det er vanlig at en 60% plass er for eksempel mandag, onsdag og fredag. Ingen fleksibilitet på endring av dag. Og det forutsetter at det er et barn til å fylle den 40% plassen tirsdag og torsdag. Noen barnehager tilbyr ikke reduserte plasser i det hele tatt. Anonymkode: 17ecd...d16 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #4 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har du sjekket at dagene er fri disponible slik at det går opp med turnusen? Sist vi sjekket så gav det bare rett på plass visse dager og vi kunne ikke dele opp tiden i barnehagen hver dag feks. Anonymkode: 4e349...6cd Syns det er dunt det er slik, selv om jeg forstår. Jeg jobber natt, men varierer hvilke dager jeg har fri. Hadde man kunne valgt, så hadde vi kunne hatt 50% plass. Anonymkode: f2fd1...6b8
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #5 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): To barn fulltid barnehage. Vurderer å gå ned. Ved å gå fra 100 til 80% sparer vi ca 850,- mnd. Går vi ned til 60% sparer vi 1700,- (Dette utregnet etter søskenmoderasjon osv). Noen som vurderer samme? Både jeg og far jobber turnus, så det skal nok gå, men tenker på for barnas beste også. De trives i barnehagen. Anonymkode: a042d...47b Er du sikker på at dere sparer så mye? 50% plass betyr ikke 50% betaling... Anonymkode: dc096...c1a 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #6 Skrevet 11. oktober 2022 De pengene kan dere heller prøve å spare inn på andre ting. Husk også at det vil gå utover pensjonsparingen... og klarer dere å gi barna pedagogisk opplegg slik som barnehagen? Tenk også på at de kan falle litt utenfor det sosiale om de ikke er der hele tiden... Anonymkode: bc405...97f
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #7 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Syns det er dunt det er slik, selv om jeg forstår. Jeg jobber natt, men varierer hvilke dager jeg har fri. Hadde man kunne valgt, så hadde vi kunne hatt 50% plass. Anonymkode: f2fd1...6b8 Da vil det ikke fungere med 50% plass de fleste steder. Ellers stemmer det som andre sier, 50% plass er ikke det samme som 50% betaling. Men du må høre med deres barnehage hvordan de gjør det. Det varierer mellom SFOer også. Noen SFOer regner plassprosent i antall timer, andre i dager barnet er på SFO. Da vi egentlig kun trengte barnepass i 1 time før skolen startet, hver dag, førte det til behov for 100% plass på vår skole. Mens på andre skoler som ser på antall timer barnet benytter plassen, kunne vi hatt en 40-50% plass. Anonymkode: 17ecd...d16 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #8 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De pengene kan dere heller prøve å spare inn på andre ting. Husk også at det vil gå utover pensjonsparingen... og klarer dere å gi barna pedagogisk opplegg slik som barnehagen? Tenk også på at de kan falle litt utenfor det sosiale om de ikke er der hele tiden... Anonymkode: bc405...97f Det vil gå ut over penjsonssparingen å ha barn mindre I barnehagen...? Anonymkode: 4e349...6cd
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #9 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det vil gå ut over penjsonssparingen å ha barn mindre I barnehagen...? Anonymkode: 4e349...6cd Leste feil🤪 Anonymkode: bc405...97f
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #10 Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Har du sjekket at dagene er fri disponible slik at det går opp med turnusen? Sist vi sjekket så gav det bare rett på plass visse dager og vi kunne ikke dele opp tiden i barnehagen hver dag feks. Anonymkode: 4e349...6cd Eh, selvsagt 😛 Og selvsagt betaler man for faste dager, og hel dag uansett. Trodde det var en selvfølge at folk visste dette. AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ja, dere må sjekke dette. Det er vanlig at en 60% plass er for eksempel mandag, onsdag og fredag. Ingen fleksibilitet på endring av dag. Og det forutsetter at det er et barn til å fylle den 40% plassen tirsdag og torsdag. Noen barnehager tilbyr ikke reduserte plasser i det hele tatt. Anonymkode: 17ecd...d16 Vi har selvfølgelig sjekket sånn ting 😛 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Er du sikker på at dere sparer så mye? 50% plass betyr ikke 50% betaling... Anonymkode: dc096...c1a Ja, jeg klarer å regne matte Full barnehageplass for to stk, der det er 30% søskenmoderasjon for yngste barnet, + matpenger på begge to = rett over 5700,- Alle kan jo lett finne maxpris på barnehage. At 20% barnehageplass på TO barn = spare 850,- totalt i måneden synes ikke jeg er så mye. Tror alle vi er stokk dumme her eller hvorfor svarer folk her som at vi ikke klarer selv å beregne hvor mye vi sparer? 😛 AnonymBruker skrev (14 timer siden): De pengene kan dere heller prøve å spare inn på andre ting. Husk også at det vil gå utover pensjonsparingen... og klarer dere å gi barna pedagogisk opplegg slik som barnehagen? Tenk også på at de kan falle litt utenfor det sosiale om de ikke er der hele tiden... Anonymkode: bc405...97f Pensjonssparingen? Pedagogisk opplegg EN dag i uken? De er jo uansett med oss lørdager og søndager. Vi har ikke pedagogisk opplegg i helgen heller altså. Anonymkode: a042d...47b
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #11 Skrevet 12. oktober 2022 Skjønner at kvinneguiden ikke var stedet for å spørre om sånne råd, når folk ikke engang vet hvor mye barnehage koster. Helt utrolig at fem forskjellige har svart her, men ingen har svart på spørsmålet om de har vurdert det samme. Og alle har heller har antatt at jeg er stokk dum, har "gjettet" på barnehageprisen eller har null forståelse av hvordan det å ha en plass i barnehagen fungerer 😛 Anonymkode: a042d...47b
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #12 Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Skjønner at kvinneguiden ikke var stedet for å spørre om sånne råd, når folk ikke engang vet hvor mye barnehage koster. Helt utrolig at fem forskjellige har svart her, men ingen har svart på spørsmålet om de har vurdert det samme. Og alle har heller har antatt at jeg er stokk dum, har "gjettet" på barnehageprisen eller har null forståelse av hvordan det å ha en plass i barnehagen fungerer 😛 Anonymkode: a042d...47b Haha wow...... 😂 God bedring til deg. Anonymkode: 4e349...6cd
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #13 Skrevet 12. oktober 2022 Noen ganger får jeg lyst til å be enkelte ta seg ei bolle! Og dette er en av de gangene! Du spør om andre har vurdert å gå ned på barnehageplassens størrelse for å spare penger, og så blir du sur fordi du får svar fra noen som (veldig sannsynlig) har vurdert dette, men sett utfordringene med det og ønsker å dele sine tanker med deg. Makan! Hvilke svar hadde du forventet deg? Ja, eller nei? Uten noen videre utdypning? Min kommentar var "Er du sikker på at dere sparer så mye? 50% plass betyr ikke 50% betaling...". Dette handler ikke om matte, men om hvilke satser det arbeides med. I vår kommune ville vi spart ca 250 kr pr mnd på å gå ned til 80% plass og ca 600 på å gå ned til 50% plass (ett barn). Jeg kunne startet innlegget mitt med å si at vi har vurdert å gjøre det samme, men av flere grunner (som andre er inne på her) så har vi valgt å ikke gjøre det. Men fordi jeg hadde det litt travelt ville jeg kjapt gjøre deg oppmerksom på det som til slutt var avgjørende for vår del. Håper du ikke får flere svar i denne tråden. Med den holdningen din fortjener du ikke det. Anonymkode: dc096...c1a 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #14 Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Skjønner at kvinneguiden ikke var stedet for å spørre om sånne råd, når folk ikke engang vet hvor mye barnehage koster. Helt utrolig at fem forskjellige har svart her, men ingen har svart på spørsmålet om de har vurdert det samme. Og alle har heller har antatt at jeg er stokk dum, har "gjettet" på barnehageprisen eller har null forståelse av hvordan det å ha en plass i barnehagen fungerer 😛 Anonymkode: a042d...47b Eh nei, ingen har antatt at du er stokk dum. Men alle har nå sett at du er skikkelig spydig og frekk. Så jeg signerer de andre, håper du ikke få flere svar i tråden din. Anonymkode: 17ecd...d16 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå