AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #1 Del Skrevet 11. oktober 2022 Hei noen som har tips til hvordan jeg skal overtale samboer til å ta sædprøve? Vi har prøvd snart 1.år og jeg har blitt sjekket ut med tanke på at syklusen min er så uregelmessig og prøvene mine er fine og nå gjenstår samboeren min og han vil ikke ta den for han mener legene stresser og han syns det generelt er stress. Han mener at vi ikke har prøvd så lenge og at det må klaffe på rett tid osv. Jeg føler at det er jeg som må ta tak i dette og sitter med ansvaret. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 25e43...3d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #2 Del Skrevet 11. oktober 2022 Det viktigste er nok å trygge ham på at han ikke er mindre mann selv om prøvene skulle avdekke noe. Utrolig mange menn tenker sånn, og det er pur frykt som gjør at de nekter å testes. De tror de mister alt som definerer dem som menn, og jeg forstår jo at det er skummelt. Anonymkode: 39fc3...e9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 11. oktober 2022 #3 Del Skrevet 11. oktober 2022 Du må avklare med han om han virkelig ønsker barn, hva han egentlig kvier seg for og dine egne følelser til tiden, forventningene, skuffelsene etc. Det er ikke så mye annet🤷♀️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #4 Del Skrevet 11. oktober 2022 Det første som slår meg er at han virker å ikke være så ivrig på å få barn. Kanskje dere skulle snakket om det? Anonymkode: eb28b...790 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dominas leketøy Skrevet 11. oktober 2022 #5 Del Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hei noen som har tips til hvordan jeg skal overtale samboer til å ta sædprøve? Vi har prøvd snart 1.år og jeg har blitt sjekket ut med tanke på at syklusen min er så uregelmessig og prøvene mine er fine og nå gjenstår samboeren min og han vil ikke ta den for han mener legene stresser og han syns det generelt er stress. Han mener at vi ikke har prøvd så lenge og at det må klaffe på rett tid osv. Jeg føler at det er jeg som må ta tak i dette og sitter med ansvaret. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 25e43...3d6 Ha øl, vær naken…. Så tar du opp diskusjonen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #6 Del Skrevet 11. oktober 2022 Kona fikset bare alt hun. Fikk plutselig brev fra en eller annen kvinneklinikk om time. Stussa fælt men så fikk jeg forklaringa. Da var det bare å møte opp😅 Anonymkode: 0ff40...191 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #7 Del Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hei noen som har tips til hvordan jeg skal overtale samboer til å ta sædprøve? Vi har prøvd snart 1.år og jeg har blitt sjekket ut med tanke på at syklusen min er så uregelmessig og prøvene mine er fine og nå gjenstår samboeren min og han vil ikke ta den for han mener legene stresser og han syns det generelt er stress. Han mener at vi ikke har prøvd så lenge og at det må klaffe på rett tid osv. Jeg føler at det er jeg som må ta tak i dette og sitter med ansvaret. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 25e43...3d6 Forsøk å bli enige om at han blir med på undersøkelse når det har gått ett år. Anonymkode: 8c18f...818 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mona123 Skrevet 11. oktober 2022 #8 Del Skrevet 11. oktober 2022 Er det ikke rart at du har undersøkt deg selv, men at han ikke og begrunnelsen er at leger stresser han? Hvor mye lyst har han egentlig på barn? Skjuler han noe? Her må du faktisk be han med å bidra med sitt. Dette hadde ikke jeg tatt lett, dette virker snålt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #9 Del Skrevet 11. oktober 2022 Hvorfor stresse så sykt med å "svette det " Prøvedagbøker. Treffe på syklus. Teste seg hos lege. Altså hva med å ha sex? Blir det barn, blir det barn. Hvis ikke, så blir det sikkert barn senere om man fortsetter å ha sex. Et år er ikke lenge. Hva gjør du om det viser seg at det er han som er problemet? Prøve med en annen mann? Anonymkode: 4740f...302 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #10 Del Skrevet 11. oktober 2022 Mannen min fikk ikke noe helvisning til sædprøve av fastlegen siden. Legen hans påsto at det måtte gå igjennom gynekologen min. Så da får vi vente 3 måneder til 🤨 Du kan nok fikse sædprøve til han gjennom gynekologen din. Anonymkode: 32641...924 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #11 Del Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hvorfor stresse så sykt med å "svette det " Prøvedagbøker. Treffe på syklus. Teste seg hos lege. Altså hva med å ha sex? Blir det barn, blir det barn. Hvis ikke, så blir det sikkert barn senere om man fortsetter å ha sex. Et år er ikke lenge. Hva gjør du om det viser seg at det er han som er problemet? Prøve med en annen mann? Anonymkode: 4740f...302 Det finnes mange andre muligheter å få barn på pr dags dato. Om det skulle være noe problem.. Anonymkode: 32641...924 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #12 Del Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det finnes mange andre muligheter å få barn på pr dags dato. Om det skulle være noe problem.. Anonymkode: 32641...924 Så finnes det de som vil ha barn på naturlig måte. Skjer det så skjer det. Å gå til desperate tiltak blir ikke det samme. Anonymkode: 4740f...302 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #13 Del Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så finnes det de som vil ha barn på naturlig måte. Skjer det så skjer det. Å gå til desperate tiltak blir ikke det samme. Anonymkode: 4740f...302 Så om mannen er steril så skal man bare fortsette å prøve? Anonymkode: 32641...924 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #14 Del Skrevet 11. oktober 2022 Ts her. Det var han som hadde mest lyst på barn og lysten min kom også etterhvert og han fikk meg til å slutte på minipillen. Han har fått tilbud av meg om å være med på undersøkelsene men han har takket nei fordi jeg blir flau av alt sånt 🙈 tror ikke han skjuler noe, men føler jeg står litt på bar bakke Anonymkode: 25e43...3d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #15 Del Skrevet 11. oktober 2022 Jøss. Her ville mannen sjekke seg ut først. Han ønsket jo barn, googlet litt da det ikke gikk, og forstod at en sjekk av han var mye raskere og enklere enn å begynne utredningen hos meg. Hvordan tror du han her vil oppføre seg når det kommer til svangerskapskontroller og fødsel? Og om dette, første steg for å få det til å klaffe, er "stress", hvordan blir småbarnsperioden? Anonymkode: 7bd67...5bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #16 Del Skrevet 11. oktober 2022 Da håper vi han ikke har sterilisert seg og at resten er et skuespill for å holde på dama. Anonymkode: b6172...fd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #17 Del Skrevet 11. oktober 2022 Han er redd for at du forlater han om prøvene viser at han ikke kan lage barn. Anonymkode: c1aa3...b79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #18 Del Skrevet 11. oktober 2022 Vet han sliter med angst, han er 32 år og sier han aldri har hatt det så bra med meg. Har fortalt han flere ganger at jeg ikke kommer til å forlate han om vi ikke kan få barn Anonymkode: 25e43...3d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #19 Del Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så finnes det de som vil ha barn på naturlig måte. Skjer det så skjer det. Å gå til desperate tiltak blir ikke det samme. Anonymkode: 4740f...302 Alle vil vel helst ha barn på naturlig måte 🤣 jeg vil jo ikke ha IVF, men det må jeg visst, uansett hvor mye jeg vil ha barn naturlig Anonymkode: bf564...c35 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #20 Del Skrevet 12. oktober 2022 Stress å runke i en kopp etter å ha prøvd i et år? Samboer betalte gledelig privat sædprøve etter 4 mnd grunnet han visste at det var det eneste han måtte gjennom, kontra alt annet jeg måtte gjennom av prøver og medisiner. Det høres merkelig ut? Du skal ikke behøve å måtte prøve å overtale han. Anonymkode: d433a...8ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå