AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #1 Skrevet 11. oktober 2022 Har slitt med angst for lenge siden, og under graviditeten føler jeg at symptomene plutselig kommer tilbake. Hjertebank, vanskelig å trekke pusten, og kjennes ut som jeg har drukket 10 kopper kaffi på kroppen. Føler meg urolig, stresset og sover lite. Våkner flere ganger om natta, og sover kanskje 3-4 timer. Gikk på sovetabletter før graviditeten da jeg har slitt med søvn siden jeg var barn, men måtte slutte på disse. Oppå dette er jeg mye kvalm, kaster opp etc. Er i uke 18. Kjenner denne graviditeten var mye tøffere enn jeg så for meg, og føler jeg går å pusher kroppen til de grader. Jeg er i 100% jobb, i tillegg mye ekstra arbeid utenom vanlig arbeidstid. Har vært sykemeldt i 2 uker før jeg nå har begynt i jobb igjen, da jeg føler det ikke er noe godt å gå hjemme heller. Kan graviditet trigge tidligere plager som dette? Vet ikke hva jeg skal gjøre, er skikkelig trist over at svangerskapet er slik og klarer ikke se for meg å ha det slik i 20 uker til Anonymkode: ab97b...286
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #2 Skrevet 11. oktober 2022 Graviditet er en stresstest for kroppen, på alle mulige områder, så ja. For meg gikk det over (er nå i uke 37) men har hatt lange, gode samtaler med jordmor og lege. Anbefaler deg å gjøre det samme, og lykke til ♥ Anonymkode: f53b5...9ad
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #3 Skrevet 12. oktober 2022 Absolutt. Det psykiske kan trigges, og det varierer pm det er depresjon/angst eller begge deler. Jeg fikk trigget mest angst, ganske kraftig og. Gikk over - størsteparten rett etter fødsel faktisk. Hadde og alvorlig søvnmangel fra og med femte svangerskapsmåned. Dro til lege (fikk henvisning) og snakket med helsestasjonen Anonymkode: 4045d...02c
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #4 Skrevet 12. oktober 2022 Graviditet trigger ikke angst, men søvnmangel er vanlig for gravide og det trigger angst. Ta deg en tur til legen og se om dere kan finne en løsning på søvnproblemene dine. Der fins søvnfremmende preparater som ikke er skadelig for fosteret. Anonymkode: cd6ce...3fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå