AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #1 Skrevet 11. oktober 2022 Det ligger like ved hverandre. Begge steder er ganske usentralt, minimal forskjell. Samtidig så er begge områder ved sjøen og sjøen er vel lik? Er sjøen ved Slemmestad lengre unna boligområdet? Bare så det er sagt. Jeg vet at Slemmestad har vært et industristed og at Vollen har vært et feriested for folk med litt penger. Men hvis man vil bo ved sjøen og aksepterer at det er kronglete å reise til byen, så er vel disse områdene ganske like? Anonymkode: 97b02...f1c
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #2 Skrevet 12. oktober 2022 Er det like billig som Nesbru? Anonymkode: 4d1b2...460
Tomas77 Skrevet 12. oktober 2022 #3 Skrevet 12. oktober 2022 Vollen ligger helt nede ved vannet mens Slemmestad ligger lenger inn, fortsatt gangavstand men det stykket gjør nok en del. Ellers er det vel snakk om større eneboliger i Vollen vs en mer blandet bebyggelse i Slemmestad.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #4 Skrevet 12. oktober 2022 Tomas77 skrev (1 time siden): Vollen ligger helt nede ved vannet mens Slemmestad ligger lenger inn, fortsatt gangavstand men det stykket gjør nok en del. Ellers er det vel snakk om større eneboliger i Vollen vs en mer blandet bebyggelse i Slemmestad. Ja ok det forklarer litt. Anonymkode: 97b02...f1c
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #5 Skrevet 12. oktober 2022 Altså, det er ikke akkurat som det er noe bratt overgang der? Bare se på kartet. Lengre fra fjord og lengre fra Asker sentrum = billigere. Faktisk så har områder som Heggedal og Slemmestad har gått veldig opp i pris i det siste, nyere hus eller hus med gode tomter og utsikt der ligger nå for 10+ millioner. Ikke akkurat billig. Anonymkode: e5cbc...f65 2
enkefru Skrevet 12. oktober 2022 #6 Skrevet 12. oktober 2022 Slemmestad er jo tidligere Røyken og Buskerud, og har blitt ansett som "langt ut", selv om det i antall km ikke er mye lengre ut enn Vollen. Det stiger der nå (eller vil etter hvert), pressområdene utvides hele tiden 1
Tomas77 Skrevet 12. oktober 2022 #7 Skrevet 12. oktober 2022 52 minutter siden, Fjugur said: Slemmestad er jo tidligere Røyken og Buskerud, og har blitt ansett som "langt ut", selv om det i antall km ikke er mye lengre ut enn Vollen. Det stiger der nå (eller vil etter hvert), pressområdene utvides hele tiden Med utvidede muligheter for hjemmekontor som mange av oss nå har vil fort kyststripa i Røyken og Hurum bli den nye vekststripa. Det er idyllisk langs store deler men ikke veldig langt fra Oslo sentrum. 2
enkefru Skrevet 12. oktober 2022 #8 Skrevet 12. oktober 2022 Tomas77 skrev (13 minutter siden): Med utvidede muligheter for hjemmekontor som mange av oss nå har vil fort kyststripa i Røyken og Hurum bli den nye vekststripa. Det er idyllisk langs store deler men ikke veldig langt fra Oslo sentrum. Absolutt! Det er up and coming nå... lokale eiendomsmeglere i Asker og Bærum har i alle fall stor tro på det området 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #9 Skrevet 12. oktober 2022 Nærsnes har mer eneboliger ved vannet. Deler av kyststripen av Slemmestad ligger på en ås slik at det blir ikke like mange fine strandeiendommer som i Vollen. I Vollen har mange flere kystutsikt siden åsene ligger inni landet. Anonymkode: b05e8...c1e
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #10 Skrevet 12. oktober 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Altså, det er ikke akkurat som det er noe bratt overgang der? Bare se på kartet. Lengre fra fjord og lengre fra Asker sentrum = billigere. Faktisk så har områder som Heggedal og Slemmestad har gått veldig opp i pris i det siste, nyere hus eller hus med gode tomter og utsikt der ligger nå for 10+ millioner. Ikke akkurat billig. Anonymkode: e5cbc...f65 Bare for å bekrefte mine egne ord, her: https://www.finn.no/264263591 Anonymkode: e5cbc...f65 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #11 Skrevet 12. oktober 2022 Vollen: Bebyggelsen går helt ned til sjøen. Boligene ligger i en bakke slik at det er potensiale for sjøutsikt fra hele området (selvsagt litt avhengig av nærliggende bebyggelse og boligens plassering) I tillegg har man fine strender, hyggelige caféer og butikker i tusleavstand. Bjerkås: Litt det samme som Vollen, med unntak av caféene og butikkene i tusleavstand. Har en matbutikk nederst i bakken, men ellers må man til Vollen eller Rortunet i Slemmestad. Slemmestad: Færre boliger med sjøutsikt siden åsen ikke går ned mot vannet, men motsatt vei. Litt utrivelig sentrum med fabrikkpipene, men utbyggingsplanene foregår jo for fullt. Jeg har ikke vært der på noen år så jeg vet ikke hvordan fremdriften er, men i følge planene skal det bli høye bygninger mot sjøen i sentrum. Jeg vet ikke helt hva jeg syntes om det… Men de har jo nytt kjøpesenter. Jeg har ikke vært der heller, men gamle Rortunet var jo… pussig, i beste fall. 🙈 Men mulig det blir veldig fint. Anonymkode: 88197...137
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #12 Skrevet 12. oktober 2022 Vet noen noe om Nesbru? Er det industri område? Fint? Tenker rundt VGs der. Anonymkode: 4d1b2...460
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #13 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vet noen noe om Nesbru? Er det industri område? Fint? Tenker rundt VGs der. Anonymkode: 4d1b2...460 Nesbru er ikke billig på noen måte. Områdene ved sjøen ( som Landøya) er ekstremt dyre. Anonymkode: 97b02...f1c
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #14 Skrevet 13. oktober 2022 Jeg kommer aldri til å se på røyken og hurum som Asker 🤣 Anonymkode: dac1d...d83 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #15 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Nesbru er ikke billig på noen måte. Områdene ved sjøen ( som Landøya) er ekstremt dyre. Anonymkode: 97b02...f1c «Ekstremt dyre?» jeg så akkurat på denne. Er da en ganske så hyggelig pris for SÅ stort relativt oppusset hus. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=273278888 trodde Asker var mye dyrere. Anonymkode: 4d1b2...460
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #16 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg kommer aldri til å se på røyken og hurum som Asker 🤣 Anonymkode: dac1d...d83 Word. Hurumlandet er gokk 😇 Anonymkode: d22bf...b4d 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #17 Skrevet 13. oktober 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: «Ekstremt dyre?» jeg så akkurat på denne. Er da en ganske så hyggelig pris for SÅ stort relativt oppusset hus. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=273278888 trodde Asker var mye dyrere. Anonymkode: 4d1b2...460 Synes 15 mill for et vanlig hus går under ekstremt dyrt jeg Anonymkode: 6fbc2...bd6 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #18 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): «Ekstremt dyre?» jeg så akkurat på denne. Er da en ganske så hyggelig pris for SÅ stort relativt oppusset hus. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=273278888 trodde Asker var mye dyrere. Anonymkode: 4d1b2...460 Det er husene ved sjøen som er ekstremt dyre. Det er litt usentralt å bo i Asker, men det er jo ihvertfall ikke billig. Anonymkode: 97b02...f1c
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #19 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Synes 15 mill for et vanlig hus går under ekstremt dyrt jeg Anonymkode: 6fbc2...bd6 Dette er jo ikke et «vanlig hus», da tomta er usedvanlig stor. Jeg tror faktisk ikke jeg har sett en så stor tomt (1,58 mål!) til salgs her jeg bor (også i Asker), da alle eldre boliger med tomter av den størrelsen deles opp i flere tomter før salg. Her er en ordinær boligtomt på 6-700 kvadrat. Jeg har dog ikke lest takstrapporten for å se hvorfor det er så «billig», men nå har vel heller ikke denne boligen optimal plassering heller. 🤷♀️ Anonymkode: 88197...137 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #20 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Synes 15 mill for et vanlig hus går under ekstremt dyrt jeg Anonymkode: 6fbc2...bd6 Det er da ikke et «vanlig hus,» det er mye større enn gjennomsnittet. Mulig jeg er litt blind på pris som bor i Oslo vest, men dette hadde glatt kostet 20 i et godt strøk i Oslo. Syntes dette var grisebillig! Anonymkode: 4d1b2...460 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå