Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tur kan dere gå? De ammes jo så hyppig. Vil gjerne komme meg ut etter en uke hjemme. Hadde det vært sommer ville det selvsagt vært lettere med stopp på veien for amming.

Anonymkode: a148a...5df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke overdriv, mtp. at din kropp skal komme seg også.

Anonymkode: 0c8a3...af1

Skrevet

Første langtur jeg hadde med mellomste så tok jeg med et sitteunderlag jeg kunne sitte på og et teppe å pakke han inn i om jeg måtte amme. Han hadde på seg en strikketulldress i vogna.

Men babyen sov hele turen, så fikk ikke prøvd nødløsningen min 😂

Skrevet

Med vår lille på 5 uker går det bra med 30 min, men etter en time blir det bare gråt i vogna.

Anonymkode: f31c5...0f1

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor lang tur kan dere gå? De ammes jo så hyppig. Vil gjerne komme meg ut etter en uke hjemme. Hadde det vært sommer ville det selvsagt vært lettere med stopp på veien for amming.

Når man kan amme utendørs er det vel ikke noe problem hvor langt man kan gå. Dog kan det jo med nesten nyfødte gjerne bli mer stopp en gåing, så kan hende synes man en kort tur er nok.

Anonymkode: aeb82...667

Skrevet

Mi er 4 mnd og kan fortsatt ikke gå mer enn 5-10 min før det er hylgrining 🙈

Anonymkode: 9fb40...d4d

Skrevet

Lærte meg fort å stå og amme, da var det ikke noe problem å måtte stoppe etter veien vi gikk :)

Skrevet

Min ville ha mat etter ca. 3 timer, så da gikk vi ut rett etter amming og passet på å enten være tilbake eller å være i nærheten av et egnet sted til neste amming. Om det var i bilen, på kafé eller på et toalett var ikke så farlig, bare vi kunne finne oss et sted å være innendørs. Ble født en kald vinter, så amming på en skitten bensinstasjon-do vant lett over amming utendørs, for å si det sånn. 🙈

Anonymkode: fbae6...a1a

Skrevet

Vår sov i timesvis i vognen sålenge han var mett når vi gikk hjemmefra, så aldri prøvd hvor langt vi max kunne gå. Varierer nok veldig, så bare prøv deg litt frem 😊

Skrevet

Vi kan gå 2-3 timer. Han pleier å bli urolig og ville ha mat etter 3 timer, men så lenge vi triller og beveger oss, holder han lenger. Men jeg har gått hjem så vi treffer på våre rutiner! 

Anonymkode: 48518...4cf

Skrevet

Jeg kunne godt gå i et par timer fra to ukers alder (gikk ekstremt sakte og kun i området, så det alltid var 5-10 minutter hjem hvis det skulle bli krise. Da hun ble 3,5 mnd ble det verre, da ville hun ikke ligge i vogna. Så det er en annen historie :P 

Anonymkode: 5cd85...ca2

Skrevet

Sønnen min sov godt i vogna så hos oss var det bare maten som begrenset det (hver 3. time da han var nyfødt), men sjeldent jeg var ute så lenge av gangen😅 er jo bare å prøve dere frem, mulig noen må ha litt mer «tilvenning» enn andre :) 

Anonymkode: a755a...945

Skrevet

Jeg har gått tur på rundt 1-2 timer siden babyen var 1 uke gammel. Hun er nå 8 uker. Jeg pumper så ammer ikke. Bruker alltid mate og skifte bleie før vi går. Hun sovner med en gang i vogna. Har alltid hatt med melk på flaske som nødløsning men aldri trengt å bruke det. Nå i dag var hun til og med våken halve turen uten å grine.

Anonymkode: d08f8...1aa

Skrevet

Så lenge ungen trives godt i vogna, kan du vel gå så omtrent så lenge du vil selv? Ha med deg bleieskift og mat i form av pupp eller flaske, og gi når det trengs. Jeg gikk gjerne 2-3 timer. Var som regel hjemme til neste ammerunde, men ikke alltid. Da var det å finne seg en lun plass og ta et ammestopp :) 

Skrevet

Vår på tre måneder har aldri vært glad i vogna så vi holder oss alltid i nabolaget. Synes 10 minutter er maks da det er ganske slitsomt å gå mer enn det med en hylende baby som bare vil opp (men sjelden roer seg selv om han kommer opp). 

Det er nok mer vanlig enn man skulle tro at babyer ikke liker å ligge i vogn, jeg ble skikkelig skuffa fordi jeg hadde sett for meg å gå på trilletu med venninner hele sommeren, i stedet har det blitt mye innetid og korte turer i nabolaget. Vi har prøvd "alt", så det står ikke på mangel på forsøk.

Det er som du ser av svarene veldig individuelt hvor lenge barnet holder ut i vogn så her må du nok bare prøve deg frem, men ville startet med å holde meg i nabolaget i tilfelle din baby heller ikke koser seg eller vil sove i vogn. Et tips er også å ta med bæresele/sjal om du har det, vi har mang en gang plukket opp babyen etter mislykkede forsøk på å roe hen ned i voga.

Anonymkode: a85ef...3c5

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Mine bare hylgråt i vogn til de var over 6mnd. 

Anonymkode: b1ff1...8f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...