Gå til innhold

Vietnam eller Thailand i julen?

Anbefalte innlegg

Vi er to voksne som vil feire julen en litt varmere plass som i Asia.

Hvor vil du anbefale å dra i julen Vietnam eller Thailand?

Eller har du tips om et annet land i Asia som ikke har for høy prisklasse?

Anonymkode: feada...209

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1621995-vietnam-eller-thailand-i-julen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke vært noen av stedene i julen, men har vært begge steder på sommeren. 

Jeg foretrekker absolutt Vietnam foran Thailand! Min mening er at maten er mye bedre i Vietnam, det er flotte hoteller til lave priser og strendene er fredeligere. Hater at det kommer selgere hvert 5.minutt på stranda i Thailand. Man rekker knapt å legge seg ned igjen,  før det står en ny selger som prøver å selge noe ræl. Slikt er forbudt i Vietnam. Vietnam er mer autentisk, og ikke så turistifisert som Thailand. 

Liker heller ikke den åpenlyse prostitusjonen i Thailand. Finnes sikkert prostituerte i Vietnam også,  men det er ikke åpenlyst. 

Vi har også opplevd at taxisjåfører/tuktuksjåfører prøver å kjøre oss et helt annet sted enn dit vi skal i Thailand, men det har vi ikke opplevd i Vietnam. 

Vi har vært i Hanoi, Halong bay, Hué og Hoi An. Hoi An er vår favoritt. 

I Thailand har vi kun vært i Bangkok og Hua Hin. Liker forsåvidt Bangkok, men skal aldri tilbake til Hua Hin! 

• Liker 2

Jeg stemmer også for Vietnam. Synes faktisk at folkene i Vietnam er dobbelt så trivelige som de i Thailand. Det er også veldig god mat der! Jeg kunne gjerne tenk å reist tilbake dit. Men hvordan er været der i desember? Er det ikke da det pleier å være et ganske ekstremt regnvær? 

Anonymkode: beaea...fd8

• Liker 1
tirben skrev (45 minutter siden):

Jeg foretrekker absolutt Vietnam foran Thailand! Min mening er at maten er mye bedre i Vietnam, det er flotte hoteller til lave priser og strendene er fredeligere. Hater at det kommer selgere hvert 5.minutt på stranda i Thailand. Man rekker knapt å legge seg ned igjen,  før det står en ny selger som prøver å selge noe ræl. Slikt er forbudt i Vietnam. Vietnam er mer autentisk, og ikke så turistifisert som Thailand. 

Liker heller ikke den åpenlyse prostitusjonen i Thailand. Finnes sikkert prostituerte i Vietnam også,  men det er ikke åpenlyst. 

Vi har også opplevd at taxisjåfører/tuktuksjåfører prøver å kjøre oss et helt annet sted enn dit vi skal i Thailand, men det har vi ikke opplevd i Vietnam. 

I Thailand har vi kun vært i Bangkok og Hua Hin. Liker forsåvidt Bangkok, men skal aldri tilbake til Hua Hin! 

Årsaken til at du 

Anonymkode: be94e...0c4

Annonse

tirben skrev (46 minutter siden):

Årsaken til at du har dette inntrykket av Thailand er fordi du kun har vært i Hua HiN (og Bangkok) Hua Hin er IKKE stedet man bør reise til i Thailand. 

Når det er sagt er jeg enig i at Vietnam er mindre turistifisert og mer autentisk (dersom man sammenligner med turistområder i Thailand) Men Thailand er utrolig vakkert det også. :) 

Anonymkode: be94e...0c4

• Liker 2
AnonymBruker skrev (På 11.10.2022 den 12.50):

Vi er to voksne som vil feire julen en litt varmere plass som i Asia.

Hvor vil du anbefale å dra i julen Vietnam eller Thailand?

Eller har du tips om et annet land i Asia som ikke har for høy prisklasse?

Anonymkode: feada...209

Har feiret jul i Thailand et par ganger, og det er kjeeeempe koslig! Men vi tenker Vietnam neste gang, Thailand er blitt veldig mainstream. 

tirben skrev (51 minutter siden):

Dette har jeg aldri opplevd i Thailand. Har vært i Bangkok, Hua Hin og Krabi. Noe åpenlyst sex turisme så vi i Hua Hin men ikke noe mer enn vi så i Mexico eller Amsterdam. Vil uansett aldri anbefale Hua Hin, gørr kjedlig plass, som Granka. 

Vietnam helt klart! Regner med at dere har litt penger når dere velger å dra så langt. Vietnam har svært høy kvalitet på sine resorter og du blir handlet som en konge til en rimelig penge ❤️ Disse 2 ligger på 80-200$ natta, som er ganske rimelig for så bra kvalitet.

Anonymkode: 54c83...d7a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...