Gå til innhold

Ungdomskole/videregående og kjøp av DB sekk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en 14 åring, snart 15 år, ønsker seg en slik DB sekk. https://www.antonsport.no/db-438-the-str-m-30l-p21395/e01-black-out-30l-v144533?gclid=CjwKCAjwqJSaBhBUEiwAg5W9pwzPsYDD8vqnAlHH4pbVi8mrsUz3H1A_GEtLGoxbZjXqKXLtgUpF7xoCdSQQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Syns I utg.pkt at den er for dyr. Kan imidlertid gå sammen med andre i familien og kjøpe den som én gave fra oss alle. 

Ser ut til å være en voksensekk/tursekk. Bruker de virkelig så dyre sekker på ungdomsskole el videregående? Er det verdt prisen? Er den håndterlig? For stor?

Noen med erfaringer?

Anonymkode: c1961...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 liter er absolutt ikke for stort. Jobbsekken min er 22 liter, og den er liten. Kunne aldri ha brukt den som skolesekk.

Anonymkode: 7a384...9fc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ser ut til å være en voksensekk/tursekk. Bruker de virkelig så dyre sekker på ungdomsskole el videregående? Er det verdt prisen? Er den håndterlig? For stor?

Mange som har enda dyrere sekker enn dette, uten at det har noe å si. 

Har dere råd og mulighet, ville jeg helt klart kjøpt en sånn sekk til en tenåringsgutt. Fornuftig og super gave! 

Anonymkode: ef708...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som har den på vdg ihvertfall - 30 ltr. Har jaktet etter en sort i høst, er utsolgt overalt🙈

Anonymkode: 3b850...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine to uskolebsrn har 30l DB sekker. Fikk den i bursdagsgave.  De elsker sekkene og ønsker seg en mindre en til trening- står på ønskelisten til jul.  de har hatt de i 1,5 år og ser ikke slitte ut i det hele tatt og holder formen bra. Akkurat passe sekk og litt gymtøy får også plass. Hadde de tatt med alle bøkene og chromeboken hjem hver dag er den ikke dyp nok. 

Mine er glade de kjøpte sine før sesongens farger kom ut så forstår om den svarte er utsolgt. 

Anonymkode: 102cb...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Har en 14 åring, snart 15 år, ønsker seg en slik DB sekk. https://www.antonsport.no/db-438-the-str-m-30l-p21395/e01-black-out-30l-v144533?gclid=CjwKCAjwqJSaBhBUEiwAg5W9pwzPsYDD8vqnAlHH4pbVi8mrsUz3H1A_GEtLGoxbZjXqKXLtgUpF7xoCdSQQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Syns I utg.pkt at den er for dyr. Kan imidlertid gå sammen med andre i familien og kjøpe den som én gave fra oss alle. 

Noen med erfaringer?

Anonymkode: c1961...5e4

Min sønn fikk slik sekk i gave fra besteforeldre for et par-tre år siden, etter tips fra meg. Den er dyr, men funker bra. Dog er den ikke veldig egnet som tursekk, vet ikke hvorfor det var relevant. Om man kun er ute etter funksjon finnes det nok andre like bra og rimeligere sekker.

Anonymkode: 89a54...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på en vidergående skole. Det er fåtall som har disse sekkene 

Anonymkode: 56aa2...b97

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg jobber på en vidergående skole. Det er fåtall som har disse sekkene 

Anonymkode: 56aa2...b97

Og jeg har to barn på videregående og ser denne sekken på "alle". 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at skolesekk skal være en moteting... Og vi foreldre hjelper godt til med dette kjøpepresset! 

Anonymkode: 76d34...ad5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt syk pris for en sekk! Blitt en "hype" som plutselig alle skal ha. Samme som Canada Goose jakker og Parajumpers noen år tilbake. Og foreldrene logrer etter og kjøper de slik at prinsen/prinsessa ikke skal føle seg utenfor. Noen har de sekkene på den ungdomsskolen og vg. skolen mine går på, men de er i fåtall. 

Anonymkode: 0510a...0d5

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at nordmenn ikke kan klage særlig på strømpriser, økte renter og matpriser, når mange mener at en skarve skolesekk er verd 2000-3000. 

Anonymkode: 0510a...0d5

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bidra til større kjøpepress. Tenåringen klarer seg utmerket med en sekk til et par hundre kroner. Finnes mange fine sekker som ikke trenger å koste skjorta. Selv med god råd sier jeg blankt nei til tenåringen. 

Anonymkode: e1d21...bf5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er en uting at slike dyre merketing blir kjøpt til ungdomsskoleelever som ikke tjener penger selv. Mulig sekken er funksjonell og holdbar, men man betaler veldig mye for selve merket. 

Men igjen, så lenge sønnen din er klar over at det ikke blir andre gaver, og han bare ønsker denne sekken, så er han stor nok til å ta dette valget. 

Men normalt så er en gave til 1500-2000kr vanlig fra foreldre (når de er 2 sammen). Altså bursdag eller jul. De med god råd gir fort for 5-10 000 har jeg fått inntrykk av. Noen velger også å gi en litt større/dyrere gave på en av dagene, med forbehold om at den andre dagen da bare blir en liten/billigere gave. 

Anonymkode: cac39...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser den overalt på ungdom rundt her. Virker som annenhver ungdom som går forbi meg har den sekken.

Men, hvordan bruker de den? Kan noen opplyse meg? For du må legge den flatt som en koffert for å åpne det store rommet. Er det praktisk i forhold til hva man trenger til skole? Hva er det som er så genialt med denne fuksjonen?

Anonymkode: ffe8a...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Og jeg har to barn på videregående og ser denne sekken på "alle". 

Følger du barna dine på skolen? 

Anonymkode: 76d34...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har DB sekken blitt så in hos fjortisser i år?

Bor like ved en ungdomskole og 75% av alle elever jeg ser har denne sekken.

Anonymkode: d5b7a...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...