Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er vikar i en kommunal barnehage og gravid i uke 25. Jeg gikk denne uka ut i 100% sykemelding i 2 uker foreløpig. Jeg er for så vidt sykemeldt av 2 grunner.

1: På jobb klarer jeg meg fint i et par timer før ryggen begynner å skrante, noe som går ut over de andre på jobb da de blir desto mer belastet fysisk.

2: Jeg har epilepsi og anfallene har blomstret opp i løpet av svangerskapet, så jeg tenkte kanskje en sykemelding kunne hjelpe på dette.

Nå er jeg redd for at jeg kan ha mistet retten på diverse stønader fra NAV. På toppen av det hele tviler jeg på at jeg får flere vakter i barnehagen da jeg begynner å svikte fysisk, noe som igjen vil føre til at jeg mister de 2/3 årene jeg har jobbet for å få fast i kommunen etter 3 år. Vet at man pauser tida dersom man er i permisjon, er sykemeldt eller har ferie, men jeg har en lege som ikke er særlig forståelsesfull når alt kommer til alt.

Summen av alt dette resulterer i bekymringer både for økonomien og for å miste retten til jobb på sikt.

Er det noen her som har vært borte i noe av det samme?

Anonymkode: 624ea...b12

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er vikar i en kommunal barnehage og gravid i uke 25. Jeg gikk denne uka ut i 100% sykemelding i 2 uker foreløpig. Jeg er for så vidt sykemeldt av 2 grunner.

1: På jobb klarer jeg meg fint i et par timer før ryggen begynner å skrante, noe som går ut over de andre på jobb da de blir desto mer belastet fysisk.

2: Jeg har epilepsi og anfallene har blomstret opp i løpet av svangerskapet, så jeg tenkte kanskje en sykemelding kunne hjelpe på dette.

Nå er jeg redd for at jeg kan ha mistet retten på diverse stønader fra NAV. På toppen av det hele tviler jeg på at jeg får flere vakter i barnehagen da jeg begynner å svikte fysisk, noe som igjen vil føre til at jeg mister de 2/3 årene jeg har jobbet for å få fast i kommunen etter 3 år. Vet at man pauser tida dersom man er i permisjon, er sykemeldt eller har ferie, men jeg har en lege som ikke er særlig forståelsesfull når alt kommer til alt.

Summen av alt dette resulterer i bekymringer både for økonomien og for å miste retten til jobb på sikt.

Er det noen her som har vært borte i noe av det samme?

Anonymkode: 624ea...b12

ville ha sjekket med jordmor i kommunen om svangerskapspenger kan være aktuelt siden du har epilepsi, og som jeg forstår det så har anfallene økt? Barnehage er en ganske stressende jobb, som krever mye fysisk og mentalt, og såvidt jeg vet så kan stress være en trigger for anfall. 

Anonymkode: 16d77...3a3

• Liker 1
Skrevet

Mister du opptjening hvis du er delvis sykmeldt da? Kanskje det kan være en løsning. 

Anonymkode: ddbcd...42d

Skrevet

Sykepenger gir rett til foreldrepenger, så du mister ikke noe rettigheter 

Anonymkode: 16d77...3a3

• Liker 1
Skrevet

Det beste for deg er å være 100% sykemeldt, for da går vel NAV utifra de 3 siste mnd dine til grunnlag for sykepenger. Om du blir 50% sykemeldt så kommer nav vel nav til å ta de 3 siste mnd dine før permisjon, og det er vel ikke det beste med tanke på at du har lite vakter\50% sykemeldt.

Anonymkode: 8f8b1...274

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...