Gå til innhold

Ferdig pizzabunn - hvilken er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For dere som har prøvd litt ulike ferdige pizzabunner - hvilken synes dere er best? Kan gjelde både de man ruller ut, og de forhåndsstekte som finnes i «brødområdet» i butikken (pakket i plast). Skriv gjerne hvor man kan kjøpe bunnen også, hvis dere svarer 😊

Anonymkode: afb72...95b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Peppes ferdigdeig på rull er den eneste som funker hos oss.

Anonymkode: 2048b...846

• Liker 1
Skrevet

Denne! Du får den på Kiwi til 70 ish, ligger kaldt. 2 bunner i pakken. Peppes kan ta seg ei bolle!

C9120B50-DF29-4748-8EB9-CEA54341CF52.png

Anonymkode: 49d62...f98

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Denne! Du får den på Kiwi til 70 ish, ligger kaldt. 2 bunner i pakken. Peppes kan ta seg ei bolle!

C9120B50-DF29-4748-8EB9-CEA54341CF52.png

Anonymkode: 49d62...f98

Den må jeg prøve 😊 Vet du om den finnes på Spar også? Har ikke Kiwi i nærheten

Anonymkode: afb72...95b

Skrevet

Peppes deigen som man må "bake ut" selv. Italiensk type. 

Skrevet

Hvorfor lager dere ikke pizzadeigen selv?

Anonymkode: dbc66...84d

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Fordi jeg ikke gidder. Er mye raskere å ta den ut av kjøelskapet enn å finne frem kjøkkenmaskinen og etterpå vaske den opp. 

+ jeg og baking er ikke venner.. 

Endret av Pølsevann
  • Liker 3
Skrevet

Her går det i Peppes eller eldorado. Pleier å kun sette inn den ferdige deigen i ovnen i ca 3 min før jeg tar den ut igjen, deretter legger jeg på alt av tilbehør. Så inn i ovnen så lenge det står på pakken. Deigen blir SÅ god. Bare et tips :) 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Lager du all mat fra bunnen?

Anonymkode: cd7d6...4f9

• Liker 3
Skrevet

Synes Eldorado fullkorn pizzabunn er god. Ser noen har anbefalt surdeigspizzabunn. Har sett den på Kiwi. Prøver den neste gang 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Noen ganger er det greit med raske løsninger.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.10.2022 den 20.22):

Det må jeg innrømme at jeg også lurer på.

AnonymBruker skrev (På 12.10.2022 den 13.47):

Lager du all mat fra bunnen?

Anonymkode: cd7d6...4f9

Nei, ikke all mat, men veldig mye (selv om det ikke var meg du siterte). Det eneste som tar tid med pizzadeig er hevingen, men med rette oppskrift kan du lage den både en og to dager før og heve i kjøleskapet. Så er det bare å ta den ut et par timer før pizzaen skal lages.

Jeg syns hjemmebakt pizzabunn er så uendelig mye bedre enn ferdigkjøpt, derfor lager jeg helst selv.

• Liker 2
Skrevet
Brunhilde skrev (1 time siden):

Nei, ikke all mat, men veldig mye (selv om det ikke var meg du siterte). Det eneste som tar tid med pizzadeig er hevingen, men med rette oppskrift kan du lage den både en og to dager før og heve i kjøleskapet. Så er det bare å ta den ut et par timer før pizzaen skal lages.

Jeg syns hjemmebakt pizzabunn er så uendelig mye bedre enn ferdigkjøpt, derfor lager jeg helst selv.

Men når man kommer hjem fra barnehagen kl 16.45 og leggetid er 19.00 så har man ikke et par timer å enten heve eller ta ut av kjøelskapet et par timer tidligere for. 

Jeg og lager det meste fra bunn, men akkurat pizzabunn gidder jeg ikke. 

Anonymkode: fadee...668

Skrevet

Peppes original liker jeg best :jepp:

Skrevet
Brunhilde skrev (3 timer siden):

Enig med deg, men mange av de nye pizzadeigene er ferdiglagde langtidshevde pizza-emner man bare klemmer ut.

Sånn ferdiglaget pizzabunn / kavring innpakket i plast håper jeg de fleste ble ferdige med i forrige århundre 🤭

Anonymkode: c8dd2...96f

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Men når man kommer hjem fra barnehagen kl 16.45 og leggetid er 19.00 så har man ikke et par timer å enten heve eller ta ut av kjøelskapet et par timer tidligere for. 

Jeg og lager det meste fra bunn, men akkurat pizzabunn gidder jeg ikke. 

Anonymkode: fadee...668

Jeg ser at det kan bli stress når man lager pizza på en ukedag. Jeg lager som regel pizza i helgen, da har jeg god tid.

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Enig med deg, men mange av de nye pizzadeigene er ferdiglagde langtidshevde pizza-emner man bare klemmer ut.

Sånn ferdiglaget pizzabunn / kavring innpakket i plast håper jeg de fleste ble ferdige med i forrige århundre 🤭

Anonymkode: c8dd2...96f

Jeg har verken sett eller prøvd den varianten, men skal definitivt gjøre det. Har du et tips til en god og til hvor man kjøpe den? 

Skrevet
Pølsevann skrev (På 11.10.2022 den 20.39):

Fordi jeg ikke gidder. Er mye raskere å ta den ut av kjøelskapet enn å finne frem kjøkkenmaskinen og etterpå vaske den opp. 

+ jeg og baking er ikke venner.. 

Trenger ikke kjøkkenmaskin. Men skjønnet jo at det går hakket fortere med ferdig.

Anonymkode: f8a78...a28

Skrevet
Brunhilde skrev (2 timer siden):

Jeg ser at det kan bli stress når man lager pizza på en ukedag. Jeg lager som regel pizza i helgen, da har jeg god tid.

Jeg har verken sett eller prøvd den varianten, men skal definitivt gjøre det. Har du et tips til en god og til hvor man kjøpe den? 

Denne bruker vi, og synes den er veldig bra. 
Liten pizza med tynn bunn, så vi bruker 2 stk til 2 voksne og 1 lite barn. 

E55A89E4-4018-4E4E-A5A3-6D64387F1BB0.png

• Liker 1
Skrevet

Husk at mange pizzasjapper selger bare deigen.

Villa paradiso i Oslo gjør det, koster 40kr for en bunn. Kjempekjekt, kjøpt der mange ganger. Spurt andre steder også, de sier også ja. Så du har mange muligheter.

Kunne aldri falle meg inn å kjøpe en ferdigbunn i butikken, sorry. Da står jeg over pizza.

Anonymkode: b530d...096

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...