Drizzt Skrevet 11. oktober 2022 #1 Skrevet 11. oktober 2022 https://www.aftenposten.no/norge/i/Q7ya7Q/leide-ut-huset-paa-airbnb-camilla-og-soennen-kom-hjem-til-fiskestank-blod-og-brukte-truser Så denne familien ønsket å tjene noen penger ved å leie ut sitt hus for en helg. Da de kom hjem var huset ramponert og det har blitt gjort skader på ca 60.000 ifølge takstrapporten de har fått (vaskebyrå inkludert). Det viste seg at den engelsktalende unge mannen faktisk er en 20-årig nordmann fra Bergen og at det slett ikke var kjærestebesøk, men stor fest med brukt undertøy liggende rundt. Her lurer jeg veldig på - hvorfor var denne familien så grådige å leie ut huset sitt til fremmede? De må da har vært klare over risikoen det innebærer? Hvorfor hadde de ikke noen som utførte tilsyn og ringte politiet med en gang det kom flere mennesker gjennom døra? Og så lurer jeg på - hvorfor har de ikke anmeldt 20-åringen til politiet, men unnskylder ham som ''ung og dum''? Han burde jo oppleve konsekvensene av det han gjorde med påfølgende straff. Hvor dum må man være å leie ut egen bolig på Airbnb? Da er det latterlig å klage i etterkant.
Stina234 Skrevet 11. oktober 2022 #2 Skrevet 11. oktober 2022 Veldig synd. Jeg leier ofte Airbnb når jeg er på reise, behandler alltid leiligheten pent, rydder etter meg, Det er jo et veldig fint alternativ til et kjedelig hotellrom. 5 1
Avstand Skrevet 11. oktober 2022 #3 Skrevet 11. oktober 2022 Grådige fordi de leier ut huset sitt? Jeg synes ikke folk er grådige, men faktisk rause som leier ut hjemmet sitt mens de er borte. I tillegg til å tjene på det. Man liker vel å tro at folk flest faktisk oppfører seg, men noen er uheldige. Men er ikke greia med Airbnb sikkerhet da? Det bør jo såklart anmeldes og en 20-åring bør vite at slik ikke går ustraffet. Makan! 8
Akhenaton Skrevet 11. oktober 2022 #4 Skrevet 11. oktober 2022 3 hours ago, Drizzt said: Her lurer jeg veldig på - hvorfor var denne familien så grådige å leie ut huset sitt til fremmede? Hæh? 5 1
Drizzt Skrevet 11. oktober 2022 Forfatter #5 Skrevet 11. oktober 2022 Avstand skrev (3 timer siden): Grådige fordi de leier ut huset sitt? Jeg synes ikke folk er grådige, men faktisk rause som leier ut hjemmet sitt mens de er borte. I tillegg til å tjene på det. Man liker vel å tro at folk flest faktisk oppfører seg, men noen er uheldige. Men er ikke greia med Airbnb sikkerhet da? Det bør jo såklart anmeldes og en 20-åring bør vite at slik ikke går ustraffet. Makan! Rause? Helt feil ord å bruke. Airbnb vil selvfølgelig ikke dekke alt og er kjent for å drøye, nekte og gjøre alt de kan for å unngå å betale. Kjenner personlig flere som leier ut boligen sin slik, de fleste av dem har opplevd minst 1 gang at boligen har vært ramponert og ingen av dem har fått en krone fra Airbnb for å dekke for skadene tross haugevis av tilsent dokumentasjon. Men for all del - folk får slippe helt fremmede i boligen sin uten tilsyn, men sympati fra meg får de ikke.
Avstand Skrevet 11. oktober 2022 #6 Skrevet 11. oktober 2022 Drizzt skrev (32 minutter siden): Rause? Helt feil ord å bruke. Airbnb vil selvfølgelig ikke dekke alt og er kjent for å drøye, nekte og gjøre alt de kan for å unngå å betale. Kjenner personlig flere som leier ut boligen sin slik, de fleste av dem har opplevd minst 1 gang at boligen har vært ramponert og ingen av dem har fått en krone fra Airbnb for å dekke for skadene tross haugevis av tilsent dokumentasjon. Men for all del - folk får slippe helt fremmede i boligen sin uten tilsyn, men sympati fra meg får de ikke. Jeg har jo vært skeptisk. Og hvordan vite om de ikke bruker veldig mye strøm og tar med seg småting? Som noen bestikk feks? Sånn sett synes jeg de nesten er rause. Men jeg synes det er verre med folka som ramponerer. Ok, så ut fra det du skriver får jeg litt inntrykk av at det er ganske vanlig altså. Viser bare hvor teite og ubrukelige mennesker er. Ape genene sitter i, i altfor mange enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå