Gå til innhold

Uenig om bryllup

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg (kvinne) har aldri drømt om å gifte meg. Det har aldri vært viktig og jeg klarer ikke se for meg så mye oppmerksomhet og fokus på en dag. Ikke ser jeg gleden det skal gi meg heller, annet enn bare stress med planlegging som jeg ikke liker. Jeg har også en familie som jeg synes er litt for voldsom og pågående (det kommer ikke til å bli MITT, men "deres" bryllup). Dette kommer til å ødelegge både i forkant og på dagen. Jeg ønsker ikke ha nærmeste familie tilstede.

Jeg kunne isåfall bare tenkt meg en liten hemmelig seremoni på tinghuset. Ferdig! 

Mannen vil gjerne gifte seg og ha en stor fest med masse venner og hele familien. 

Noen som har vært i samme situasjon og hvordan løste dere det? Dette blir et reelt problem da han snakker mye om det og flere ganger den siste tiden har spurt om jeg vil gifte meg med han...

Anonymkode: 32ef3...586

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde det som deg, men jeg ga dessverre etter for presset fra både mann og familie, og vi hadde et STORT bryllup. Jeg skal ikke si det har den verste dagen i mitt liv, men jeg har ingen gode minner knyttet til dagen. Jeg hadde det kjipt. Jeg spilte et skuespill fra morgen til kveld, og jeg angrer skikkelig. 

jeg har aldri tilbragt så lite tid med min mann som i vårt bryllup. Vi så hverandre nesten ikke, det var for mange mennesker (85 stk til middag, og 130 til kaffe/kaker). Alle snakker fremdeles om hvilken fantastisk fest det var, hvor gjennomført og detaljrikt det var, men for meg var det både bortkastede penger og tid. 
jeg angrer skikkelig for at jeg lot meg overtale til å sette opp et, for meg, fake show. 
jeg hadde ALDRI gjort det igjen, jeg ville valgt et lite, intimt bryllup.

Anonymkode: cb52f...139

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det litt som deg, da jeg ikke ønsker noen store greier, men mannen TROR jeg ønsker store greier, for JEG ER JO KVINNE, og ALLE kvinner vil ha stort bryllup. 🙄

Anonymkode: 41c1d...794

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i samme situasjon, og endte med en kompromiss-løsning. Borgerlig seremoni uten noen tilstede og som var bare vår, og så større bryllupsfest et par måneder senere.

Dette er jo en ganske vanlig løsning nå om dagen. Ser selvfølgelig om det ikke er noe for dere, sånn med hensyn til familiens forventninger og manglende glede i planlegging… Men med etterfølgende bryllupsfest (selvfølgelig ikke utelukket ved vanlig bryllup heller), så kan man gjøre det enkelt og dysse ned det med oppmerksomheten. Man må ikke ha taler, man må ikke ha en formell middag hvor alle i lokalet ser på en, man må ikke skjære bryllupskake og man må ikke ha brudevals. Man kan fint ha en uformell grillfest, minglefest, hagefest, pølsefest, hjemmefest osv. osv.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Annonse

hvis det er så viktig for han kan dere ikke bli enige om et lite bryllup når det er det du ønsker deg

dere må jo kunne møtes på halvveien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa at han i så tilfelle fikk planlegge absolutt alt. Og at vi ikke annonserte noe bryllup før han hadde satt opp en fullstendig plan, gjesteliste, og et budsjett, som jeg kunne se over. 

Tror han brukte ca en halvtime på nett, før han kom tilbake til sofaen og foreslo at vi bare stakk av og giftet oss uten gjester. 

Jeg visste imidlertid at dette ville bli utfallet. Har du en mann som liker å lese seg opp på når brudekjoler må bestilles, blomsterarrangement, ulike lokaler, bestille invitasjoner, og sortere hvem av tantene som får komme, så er det nok ikke en like god plan. 

Anonymkode: 49dc5...c8b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...