AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #1 Skrevet 11. oktober 2022 Virker som de fleste nordmenn er besatt av julebord. Er det pga de kan drikke alkohol, helst gratis? Jeg har aldri opplevd julebord som noe sosialt, kun et sted der alt handler om å drikke alkohol. Der folk kan oppføre seg som de vil. Så er alt som vanlig igjen på jobben etterpå. Anonymkode: 7da80...b37 4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #2 Skrevet 11. oktober 2022 Julebordsesongen er eneste tiden på året hvor man får sjans til å knulle en kollega man har siklet etter hele året. Anonymkode: 818aa...7f6 5 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #3 Skrevet 11. oktober 2022 Flaut å være norsk under julebordsesongen. Nordmenn oppfører seg som dyr etter alkohol inntak. Har de siste årene latt vær å dra på det. Anonymkode: 44e4f...bdb 5
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #4 Skrevet 11. oktober 2022 Jeg tror ikke jeg er besatt, men jeg gleder meg masse. Jeg føler jeg kommer nærmere kolleger ved å være sammen med dem i en annen setting, og det gjør samarbeid senere enda lettere. Vi får to enheter til mat og en velkomstdrink resten betaler vi selv. Ikke veldig ofte folk blir for fulle etter mitt syn, men det er utrolig hyggelig! Anonymkode: c26fa...e50 2
MarianneE Skrevet 11. oktober 2022 #5 Skrevet 11. oktober 2022 (endret) Kan fortelle om julebord vi har på jobb; Vi er hjemme hos en av oss (i år som i fjor blir det hos meg), vi har blitt enige om mat (pinnekjøtt i år), drikke og kjøper snacks. Vi har hatt karaoke, vi har spilt brettspillet Politisk Ukorrekt, spillet The Dude, vi har hatt drikkeleker, vi ler så mye at vi er støle i magen dagen etter. Vi har det veldig gøy. Kanskje litt fordi vi bare er 6 ansatte? Vi sponses med 500 kr pr ansatt forresten. Vi setter sosialt, god mat og latter høyt denne kvelden. Endret 11. oktober 2022 av MarianneE 6
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #6 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Virker som de fleste nordmenn er besatt av julebord. Er det pga de kan drikke alkohol, helst gratis? Jeg har aldri opplevd julebord som noe sosialt, kun et sted der alt handler om å drikke alkohol. Der folk kan oppføre seg som de vil. Så er alt som vanlig igjen på jobben etterpå. Anonymkode: 7da80...b37 Er mange år siden jeg opplevde julebord som en fyllefest. Selvfølgelig alltid noen som drikker for mye, men de fleste klarer kose seg med øl og vin uten grøftefyll. Har alltid opplevd julebord som noe sosialt, hvor man snakker med kolleger, gjerne noen man ikke jobber like tett med i hverdagen. Og dette med å knulle kollegaer må jeg si jeg aldri har sett noe til, i mine 20 år i arbeidslivet... Anonymkode: b7ad5...eac 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #7 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Flaut å være norsk under julebordsesongen. Nordmenn oppfører seg som dyr etter alkohol inntak. Har de siste årene latt vær å dra på det. Anonymkode: 44e4f...bdb Jeg er av samme oppfatning. Jobber i et yrke med høy utdannelse. AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Julebordsesongen er eneste tiden på året hvor man får sjans til å knulle en kollega man har siklet etter hele året. Anonymkode: 818aa...7f6 Noen opplever det ja, sett klining og tafsing. Selv med gifte folk. Tragisk. MarianneE skrev (18 minutter siden): Kan fortelle om julebord vi har på jobb; Vi er hjemme hos en av oss (i år som i fjor blir det hos meg), vi har blitt enige om mat (pinnekjøtt i år), drikke og kjøper snacks. Vi har hatt karaoke, vi har spilt brettspillet Politisk Ukorrekt, spillet The Dude, vi har hatt drikkeleker, vi ler så mye at vi er støle i magen dagen etter. Vi har det veldig gøy. Kanskje litt fordi vi bare er 6 ansatte? Vi sponses med 500 kr pr ansatt forresten. Vi setter sosialt, god mat og latter høyt denne kvelden. Å dra med kollegaer hjem for julebord hørtes ekstremt ut. En kollega er jo ikke noe man omgås noe særlig på fritiden. Anonymkode: 7da80...b37
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #8 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Julebordsesongen er eneste tiden på året hvor man får sjans til å knulle en kollega man har siklet etter hele året. Anonymkode: 818aa...7f6 Folk er ekle og umoralske. Anonymkode: cc030...e5e
Portia Catonis Skrevet 11. oktober 2022 #9 Skrevet 11. oktober 2022 Hvorfor er nordmenn så besatt av å påpeke at andre er opptatt av julebord? Hvert ENESTE år florerer det av tråder på KG av folk som hater julebord og spør om man blir uglesett om man ikke møter opp. I mine 20+ år i arbeidslivet har jeg bare opplevd én arbeidsplass der julebord var en "greie" og en stor fyllefest. Det var på lageret der jeg jobbet da jeg var student. Det var en gjeng lavt utdannede, stort sett aldrende menn, som aldri hadde jobbet noen andre steder, og omtrent aldri hadde satt sin fot utenfor hjembyen. På de fleste arbeidsplasser er julebord en hyggelig og høyst frivillig affære. Og nei, man MÅ ikke gå på julebord. Ingen bryr seg om du blir hjemme. 6
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #10 Skrevet 11. oktober 2022 Syns det er utrolig pinlig å se kollegaer fulle som 17 åringer Anonymkode: e6556...938 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #11 Skrevet 11. oktober 2022 Slutta med å være med på julebord for 15 år siden. Latterlig konsept med et vanvittig drikkepress. Anonymkode: 7c65b...5d7 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #12 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Slutta med å være med på julebord for 15 år siden. Latterlig konsept med et vanvittig drikkepress. Anonymkode: 7c65b...5d7 Ja, alltid drikkepress når man deltar på ting som er styrt av alkoholen. Nordmenn er livredde folk som ikke drikker alkohol. Anonymkode: 7da80...b37 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #13 Skrevet 11. oktober 2022 Drar på julebord for å spise god mat og drar hjem rett etter maten jeg. Anonymkode: ea012...6d5 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #14 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Drar på julebord for å spise god mat og drar hjem rett etter maten jeg. Anonymkode: ea012...6d5 Greit nok det da, et gratis måltid bare Anonymkode: 7da80...b37
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #15 Skrevet 11. oktober 2022 Vet ikke. Er aldri på julebord Anonymkode: a2c47...ff1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #16 Skrevet 11. oktober 2022 Vi har slutta med julebord og har heller julelunsj. Vi er 6 ansatte, og det blir bare konflikter av all alkoholen. Vi er en del på konferanser etc sammen, så "drikker alkohol sammen" da, de som drikker (stort sett alle drikker i teorien, men halvparten er småbarnsforeldre og orker ikke høy partyføring. Lønsjen består av overdådig catering og vi gir ut gaver til de ansatte. Kun en kvinne ansatt (meg) og jeg er allerede gift med en av de andre som jobber der. Anonymkode: bdda4...c52 1
Gjest Helene93 Skrevet 11. oktober 2022 #17 Skrevet 11. oktober 2022 Gratis alkohol og sex med kollegaer 👍
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #18 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har slutta med julebord og har heller julelunsj. Vi er 6 ansatte, og det blir bare konflikter av all alkoholen. Vi er en del på konferanser etc sammen, så "drikker alkohol sammen" da, de som drikker (stort sett alle drikker i teorien, men halvparten er småbarnsforeldre og orker ikke høy partyføring. Lønsjen består av overdådig catering og vi gir ut gaver til de ansatte. Kun en kvinne ansatt (meg) og jeg er allerede gift med en av de andre som jobber der. Anonymkode: bdda4...c52 Hørtes ut som en forferdelig arbeidsplass, i tillegg er du gift med en kollega. Anonymkode: 7da80...b37 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #19 Skrevet 11. oktober 2022 Fordi nordmenn er et undertrykt folkeslag. Hele året har vi dårlig tilgang til dyr alkohol. I julen har politikerne lagt til rette skattemessig, at vi skal få slippe oss løs med billig/gratis drikke. Da blir det litt Aya Napa over det. Hadde vi hatt normale priser, og normal tilgang til alkohol i butikkene hele året, ville vi også oppført oss som normale mennesker. Anonymkode: ff245...0be 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #20 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi nordmenn er et undertrykt folkeslag. Hele året har vi dårlig tilgang til dyr alkohol. I julen har politikerne lagt til rette skattemessig, at vi skal få slippe oss løs med billig/gratis drikke. Da blir det litt Aya Napa over det. Hadde vi hatt normale priser, og normal tilgang til alkohol i butikkene hele året, ville vi også oppført oss som normale mennesker. Anonymkode: ff245...0be Helt enig i at nordmenn er et kuet folkeslag, følger kun flokken. Tar sjelden egne valg i livet. Såkalt konformitet https://snl.no/konformitet_-_psykologi Anonymkode: 7da80...b37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå