AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #1 Skrevet 11. oktober 2022 Det er et lite og stille og rolig kollektiv på vestkanten. Jeg er borte flere mnd. i året, og de jeg leier av er ikke nyrike. Virker som de er mer oppt-att av stabilitet. Ikke er det dyrt heller, betaler i tillegg til lav leie 900 kr. i faste utgifter. De er veldig hyggelige, og bor for det meste ikke selv i Norge. Vet de kan sette opp prisen en gang i året, men håper ikke de gjør det. For å si det sånn har de penger nok. Alarmer overalt, dyr kunst på veggene, og en i familien min er behjelpelig hvis det skjer noe uforutsett med bio-tanken som varmer opp huset. Er også mye hos mine foreldre, der jeg for det meste lager middager som kan fryses. Hva er sjansen for at de setter opp leia? De er av den kunstneriske typen. Vet dere ikke kan svaret, men kan dere prøve? Anonymkode: 36267...307
Gjest ti10 Skrevet 11. oktober 2022 #2 Skrevet 11. oktober 2022 Tja, hvis de først setter opp leia, så tenker de neppe på hvor ofte du er der. Det er ikke det folk baserer seg på når de setter opp leia. Og du sier at du ikke er der så ofte, hva med de andre i kollektivet? En annen ting er at de godt kan trenge pengene selv om det ikke ser sånn ut fra ditt ståsted.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #3 Skrevet 11. oktober 2022 Hvor mye kun en person i kollektivet er der, og lager mat, er ganske likegyldig for eier. Prisen for renter, strøm etc stiger uavhengig om en av flere i kollektivet ikke oppholder seg der. Prisøkningene som har vært det siste året bryr seg pent lite om det er en husholdning med flere personer hvor en velger ikke lage så mye mat hjemme. Så om dere betaler under gjengs leie, så er det ganske stor sjanse for en økning, selv om det ikke er sikkert de gjør det. Anonymkode: 4b5d4...62c
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #4 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor mye kun en person i kollektivet er der, og lager mat, er ganske likegyldig for eier. Prisen for renter, strøm etc stiger uavhengig om en av flere i kollektivet ikke oppholder seg der. Prisøkningene som har vært det siste året bryr seg pent lite om det er en husholdning med flere personer hvor en velger ikke lage så mye mat hjemme. Så om dere betaler under gjengs leie, så er det ganske stor sjanse for en økning, selv om det ikke er sikkert de gjør det. Anonymkode: 4b5d4...62c Vet det er en sjanse for økning, men det later til som om eier er mer interesserte i å leie til voksne som ikke er der så mye. Da bruker jeg minimalt (ingen) strøm osv. ti10 skrev (1 time siden): Tja, hvis de først setter opp leia, så tenker de neppe på hvor ofte du er der. Det er ikke det folk baserer seg på når de setter opp leia. Og du sier at du ikke er der så ofte, hva med de andre i kollektivet? En annen ting er at de godt kan trenge pengene selv om det ikke ser sånn ut fra ditt ståsted. De andre er heller ikke så mye der. Fikk hyggelig mail fra eier i går som lurte på når jeg kom tilbake, og sa at huset savner meg... selv om eier ikke er der liker hen at huset ikke står tomt for lenge om gangen. Jeg ser blant annet over hele huset nesten daglig når jeg er der, sjekker dører og at alt er på plass og som det skal være. ts Anonymkode: 36267...307
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå