Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en utleier som avslutter all kommunikasjon med frasen «hører fra deg». Det er IKKE fordi jeg har en tendens til å svare tregt eller la være å svare, tvert imot. Jeg oppfatter ham som arrogant og frekk og lite empatisk, og denne frasen bare forsterker inntrykket mitt. 

Jeg synes uttrykket er kommanderende, frekt og nedlatende. Hva tenker dere? 

Anonymkode: f85ed...c8a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke gi en lyd.. 

Frekt ja

Anonymkode: 958d4...0a8

• Liker 2
Skrevet

Helt normalt mener jeg. Når jeg sender mailer til kunder etc. og jeg lurer på noe, skriver jeg ofte hører fra deg

Anonymkode: cafe3...d1a

• Liker 23
Skrevet

Det er mange som bruker det i jobbsammenheng, så jeg hadde ikke reagert bare på uttrykket. Men hvis han ellers virker usympatisk, skjønner jeg at uttrykket kan understreke oppfatningen din.

Har for øvrig lagt merke til at en del, (som oftest menn), legger seg til en avslutningshilsen som de fortsetter å bruke uansett hvor mange meldinger man sender / hvor godt man kjenner hverandre. Vet om flere som konstant skriver "Mvh. Per Pettersen" selv om man skriver x antall meldinger fram og tilbake. Husker en jeg skulle kjøpe noe av på finn som gjorde det. Han klarte ikke å svare på det jeg spurte om, men det ganske lange navnet hans måtte med i hver eneste melding 😂

Det kan jo være derfor utleieren din skriver det hver eneste gang. At han faktisk tror det skal være sånn og at det er en akseptabel hilsen ;) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har en utleier som avslutter all kommunikasjon med frasen «hører fra deg». Det er IKKE fordi jeg har en tendens til å svare tregt eller la være å svare, tvert imot. Jeg oppfatter ham som arrogant og frekk og lite empatisk, og denne frasen bare forsterker inntrykket mitt. 

Hva er så frekt og nedlatende med det? Dette er jo en helt vanlig ting å skrive i litt formelle sammenhenger. Som til arbeidsgiver/taker og i ditt tilfelle utleier/leietaker. Kan godt være det er andre ting du kan ta h*n på, men hører fra deg kommentaren er ikke en av de..

Anonymkode: cfe8b...e77

• Liker 9
Skrevet

Jeg bruker den setningen mye i jobb, og har aldri tenkt tanken om at det kan være frekt. Om huseier har stilt et spørsmål så er det jo naturlig at han forventer å høre fra deg? 

Anonymkode: c6e11...0d5

• Liker 5
Skrevet

Du er farget av ditt inntrykk og gorholdet ellers.  Du ser negative ting over alt i denne relasjonen.  Overse det. Drt gjør deg ikke noe godt.

• Liker 3
Skrevet

"Hører fra deg" og "Please advise" er to av de mest irriterende avslutningene jeg ser i e-poster, jeg må alltid anstrenge meg for ikke å bli sarkastisk i svarene mine 🥴

Men! Jeg vet jo at dette sitter primært i mitt eget hode, og at for noen - som vi også ser over her - så er det en standardfrase. Det hender i blant jeg skriver det svaret jeg vil gi for å få ut litt edder og galle, deretter skriver jeg det svaret bedriften vil at jeg skal gi. Det er det beste tipset jeg kan gi deg :)

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ja, det er skikkelig krenkende å få ti svar "hører fra deg".

Det er tross alt en standard frase å si... 

Er det mye annet du ikke får til i livet, og / eller som du reagerer på som er helt normalt?

Anonymkode: 44317...c08

• Liker 1
Skrevet

Nå vet jeg ikke sammenhengen her da. Men på innlandet brukes spesielt hører fra deg da, som en frase der spesielt man har avtalt å møtes og en har tatt ansvaret for å finne tid. Det ligger i setningen at det er den eneste ansvar å gå noe til å skje. Og også en form for bekreftelse at det feks ikke betyr :vi burde ta en kaffe en dag, som aldri blir noe av

Anonymkode: 8458f...d4a

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg bruker den setningen mye i jobb, og har aldri tenkt tanken om at det kan være frekt. Om huseier har stilt et spørsmål så er det jo naturlig at han forventer å høre fra deg? 

Anonymkode: c6e11...0d5

Hvorfor skal du skrive det da, hvis det er naturlig å forvente svar?

Er enig med TS her. En annen frekk setning er denne: "På forhånd takk".

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker alltid Hører fra deg når jeg mener at personen kan svare når hen har tid og ikke trenger å svare med en gang så tvert i mot er det hyggelig ment

Anonymkode: 0c09b...557

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Både hører fra deg, og på forhånd takk er jo standard høflighetsfraser i litt mer formell kommunikasjon. Skjønner ikke at det skal være noe negativt

Anonymkode: 64dee...36b

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet

Hjelpes. Hva kan man skrive, når selv normale høflighetsfraser er krenkende og oppfattes som arrogant og frekt? 😮 

Anonymkode: e50c7...a00

• Liker 18
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg bruker alltid Hører fra deg når jeg mener at personen kan svare når hen har tid og ikke trenger å svare med en gang så tvert i mot er det hyggelig ment

Anonymkode: 0c09b...557

100% enig! Det haster ikke med å svare, gjør det når du har tid. Høflig og fint. 

Anonymkode: 2691c...fa3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Enig, svært trakkaserende. Et overgrep.

Anonymkode: 153d1...af0

• Liker 1
Skrevet

Wow, noen tok på tanderbuksene da de stod opp i morges 😂

"Hører fra deg" er en helt normal, høflig, profesjonell måte å si "kom med en tilbakemelding" på.

Anonymkode: d1fef...08b

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Hæ?? Dette uttrykket kan jeg fint bruke selv i høflig kommunikasjon i forhold til f.eks jobb eller bekjente, hvis jeg har et spørsmål hvor det trengs tilbakemelding. Det er vel helt ok å bruke?

Anonymkode: 8b023...c62

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...