AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #1 Skrevet 11. oktober 2022 Har kommet langt i jobbsøkerprosess og vi er to stk. som har kommet til "mållinjen". Jeg har en veldig god følelse, men får jeg tilbud må lønnen forhandles. De sa til meg hva lønnen lå på sist jeg pratet med dem, men jeg ville jo ikke forhandle lønn under intervjuet og bli eventuelt uenige der. Hvis jeg får jobben, hva sier jeg? Må jeg svare umiddelbart? Hvordan forhandler jeg egentlig lønnen? Det er så mange år siden jeg gjorde dette sist og da var jeg tilnærmet desperat så da hadde jeg vel sagt ja til hva som helst omtrent. Anonymkode: 67490...372
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #2 Skrevet 11. oktober 2022 Du må ikke takke ja til jobben før du har fått den lønnen du synes er akseptabel. Er du helt klar på at det er det viktigste punktet er det selvsagt mest høflig å svare med en gang. Om du begynner å dra det ut kan arbeidsgiver miste interessen for deg. Normalt får du en frist å forholde deg til. En fin start i forhandlingen er «Fristende tilbud, men lønnen er ikke i samsvar med forventningene» eller lignende. Anonymkode: 4120d...896
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå