Muskath Skrevet 11. oktober 2022 #21 Del Skrevet 11. oktober 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det hadde vært best om denne personen ikke var i livet mitt ja. Men er ikke mulig å distansere meg helt, fordi de jeg bor med støtter jo han, og jeg kan ikke rive opp i og ødelegge mitt privatliv og relasjoner for å distansere meg fra denne personen. Jeg føler meg allerede slem for å tenke eller ønske noe slikt. Men jeg er så lei, sliten, og ikke orker mer av denne personen. Om denne personen er foreldre, søsken, venn, bekjent har vel ingenting å si. Handling er det som har noe å si, og det er tingene denne personen har gjort som plager meg, så ikke si at det hadde vært verre om det var en av foreldrene mine. For de tingene denne personen har gjort og gjør blir ikke mer riktig uansett relasjon. Jeg vil ikke oppriktig at personen skal dø, jeg vil bare at denne personen skal forsvinne ut av livet mitt, at jeg ikke trenger å måtte forholde meg til alt som skjer rundt denne personen. Er mentalt slitsomt å høre om hvor «fælt» denne personen har det, når denne personen fikk meg til å ha det like fælt for et par år siden. Blir så dobbeltmoral. Nettopp det jeg føler og. Føler det er helt feil. Har et inntrykk av at denne personen er mer opptatt av fasade og at det er for nedverdigende å søke hjelp. Anonymkode: c7828...55d Du trenger absolutt ikke føle deg slem. Husk, det er lov å føle og tenke det man vil, så lenge man ikke handler etter det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #22 Del Skrevet 11. oktober 2022 Det trenger ikke nødvendigvis være galt, kommer helt an på hva personen har gjort. Anonymkode: 0a2dd...a4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deep Impact Skrevet 11. oktober 2022 #23 Del Skrevet 11. oktober 2022 Hva mener du med "vondt"? Å ønske noen dø er galt, så lenge dem ikke har drept noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 11. oktober 2022 #24 Del Skrevet 11. oktober 2022 6 minutter siden, Deep Impact said: Hva mener du med "vondt"? Å ønske noen dø er galt, så lenge dem ikke har drept noen. Du skal ikke gi folk skyldfølelse fordi de har ønsker om noe. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #25 Del Skrevet 11. oktober 2022 15 minutter siden, AnonymBruker said: Føler det er helt feil. Har et inntrykk av at denne personen er mer opptatt av fasade og at det er for nedverdigende å søke hjelp. Anonymkode: c7828...55d Å søke hjelp innebærer at personen selv tar ansvar for sine problemer, og foretar seg noe for å få ryddet opp. Men det er dessverre vanlig at personen fortrenger ansvaret, fortsetter med sin problematferd og lemper ansvaret for konsekvensene på andre. På denne måten blir én persons problemer spredt til flere og flere, og de kan ende opp med å gjøre mye skade rundt seg. Anonymkode: fddca...957 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 11. oktober 2022 #26 Del Skrevet 11. oktober 2022 Som pårørende til rusmisbruker med store psykiske problemer, må jeg innrømme at jeg innimellom tenker at det hadde vært bedre om personen bare døde. Jeg tror det ville vært merkelig dersom en ikke hadde slike tanker i en slik situasjon. Heldigvis er dette kun tanker. Det er jo ikke noe en virkelig ønsker skal skje. Men når en er sliten etter x antall ganger en må plukke opp andre i familien som denne personen har ødelagt for, kommer "stygge" tanker opp. Prøv å distansere deg enda mer, ts. Og søk gjerne opp diverse pårørende grupper i nærmiljøet ditt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 11. oktober 2022 #27 Del Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er vel lov å tenke at det hadde ikke gjort noe om karma kom og tok vedkommende Karma? Vedkommende er syk, ikke ond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #28 Del Skrevet 11. oktober 2022 Topsi skrev (37 minutter siden): Karma? Vedkommende er syk, ikke ond Hva deginerer at noen er ond? Personen er sucidal fordi de har gjort ondskapsfulle ting, som nå begynner å få konsekvenser. Er man da syk eller ond? Anonymkode: c7828...55d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deep Impact Skrevet 11. oktober 2022 #29 Del Skrevet 11. oktober 2022 4 hours ago, Muskath said: Du skal ikke gi folk skyldfølelse fordi de har ønsker om noe. Om du ønsker at folk skal dø, så er det noe virkelig galt med deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #30 Del Skrevet 11. oktober 2022 Har aldri ønsket noen død, og i mitt hode er noen som har slike tanker ikke helt i vater. Anonymkode: 885ff...27f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #31 Del Skrevet 11. oktober 2022 Deep Impact skrev (23 minutter siden): Om du ønsker at folk skal dø, så er det noe virkelig galt med deg. AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Har aldri ønsket noen død, og i mitt hode er noen som har slike tanker ikke helt i vater. Anonymkode: 885ff...27f Trådstarter her. Fint om dere lese hovedinnlegg og postene mine, før dere uttaler dere. Verden er ikke alltid svart-hvitt. Anonymkode: c7828...55d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #32 Del Skrevet 11. oktober 2022 54 minutter siden, AnonymBruker said: Trådstarter her. Fint om dere lese hovedinnlegg og postene mine, før dere uttaler dere. Verden er ikke alltid svart-hvitt. Anonymkode: c7828...55d trenger ikke å lese innlegget på nytt. Om du ønsker noen død, så burde du skaffe deg hjelp. Enkelt å greit. At du faktisk trenger et fasit svar på "Er det greit å ønske at folk skal dø" er greit, da må du virkelig gå tilbake i barnehagen og lære deg det mest basiske i livet din jævla fjott. Anonymkode: 22313...44e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #33 Del Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvis en person har gjort deg mye vondt, og i tillegg er en dårlig påvirkning på dine venner og familie. Hvis jeg da vet at denne personen sliter mentalt og er sucidal. Er det galt å faktisk ønske at denne personen bare tar livet sitt. Fordi denne personen har påført deg så mye vondt og påvirket alle de man har rundt seg på en negativ måte. Anonymkode: c7828...55d Ikke galt å ønske noen død. Et ønske dreper ingen , hvertfall ikke om du holder det for deg selv. Noen ønsker å dø selv også, slik som din bekjent. Kanskje vil vedkommende da endelig få fred og slippe å streve. Anonymkode: ffe9e...07e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #34 Del Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): trenger ikke å lese innlegget på nytt. Om du ønsker noen død, så burde du skaffe deg hjelp. Enkelt å greit. At du faktisk trenger et fasit svar på "Er det greit å ønske at folk skal dø" er greit, da må du virkelig gå tilbake i barnehagen og lære deg det mest basiske i livet din jævla fjott. Anonymkode: 22313...44e Da må livet ditt være enkelt og du har nok aldri hatt noen som sliter mentalt nært på livet, og blitt påvirket av noen som sliter mentalt. Når du sier at jeg burde skaffe meg hjelp, så sier du det også om samtlige i tråden her som har vist støtte og forståelse. Gratulerer med at du er hevet over alle andre i tråden her, og gratulerer med å aldri ha vært utsatt for negativ atferd og konsekvenser fra noen som sliter. Helt ærlig tror jeg du er feil, og ikke alle andre i tråden her. Om det er mangel på livserfaring eller ikke skal jeg ikke uttale deg om, men du er jo full av hat selv når du ber meg om å søke hjelp, når du ikke engang hva jeg står i. Basisk er forresten når ph-verdien er over 7. Kanskje skal du selv ta en tur tilbake til barnehagen selv. Hva tjener du på å pisse på meg og andre andre i tråden, med å hyle om at vi trenger mentalt hjelp forstår jeg ikke. Du vet lite om hva jeg står i eller hva som ligger bak. Så kanskje du heller skal holde litt kjeft, fremfor å uttale deg så bombastisk og dømmende uten at du kjenner hele historien. Anonymkode: c7828...55d 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #35 Del Skrevet 11. oktober 2022 Tja. Jeg ønsker at den fitta som stadig prøver å ødelegge for meg og mannen blir bitt i, og får trynet sitt ødelagt av den nye hunden sin, og veldig gjerne at hun hadde kommet ut for en ulykke der hun gjerne hadde mistet livet eller blitt svært alvorlig hjerneskadet. Føler meg fæl som tenker slik, men det hadde ikke gjort meg noe om det skjedde. Anonymkode: 3dacc...bd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten1 Skrevet 11. oktober 2022 #36 Del Skrevet 11. oktober 2022 Ser ikke noe problem i det, ønsker og tanker er jo oftest langt fra handling. Eks, mange ønsker nok en voldteks eller drapsmann død. Folk føler forskjellig og det er helt greit. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #37 Del Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tja. Jeg ønsker at den fitta som stadig prøver å ødelegge for meg og mannen blir bitt i, og får trynet sitt ødelagt av den nye hunden sin, og veldig gjerne at hun hadde kommet ut for en ulykke der hun gjerne hadde mistet livet eller blitt svært alvorlig hjerneskadet. Føler meg fæl som tenker slik, men det hadde ikke gjort meg noe om det skjedde. Anonymkode: 3dacc...bd1 Morten1 skrev (3 minutter siden): Ser ikke noe problem i det, ønsker og tanker er jo oftest langt fra handling. Eks, mange ønsker nok en voldteks eller drapsmann død. Folk føler forskjellig og det er helt greit. Slik jeg også føler. Det er bare negative tanker som kommer opp, fordi jeg har så mye vondt knyttet til personen. Men som dere sier tanker eller et ønske er ikke handling. Jeg ville aldri drept noen, ei heller gjort noe vondt mot de som gjør meg urett. Skjønner at jeg skal heve meg over det vonde og aldri ta igjen. Det er mer tanker som dukker opp, og jeg skjønner nå i tråden her at jeg er ikke alene om å få slike tanker når det er negative følelser knyttet til en person. Anonymkode: c7828...55d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten1 Skrevet 11. oktober 2022 #38 Del Skrevet 11. oktober 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Slik jeg også føler. Det er bare negative tanker som kommer opp, fordi jeg har så mye vondt knyttet til personen. Men som dere sier tanker eller et ønske er ikke handling. Jeg ville aldri drept noen, ei heller gjort noe vondt mot de som gjør meg urett. Skjønner at jeg skal heve meg over det vonde og aldri ta igjen. Det er mer tanker som dukker opp, og jeg skjønner nå i tråden her at jeg er ikke alene om å få slike tanker når det er negative følelser knyttet til en person. Anonymkode: c7828...55d Jeg ser den. Har selv en i familien som har manipulert og splittet folk. Denne personen må ha truet med selvmord for å få det til, det er ingen annen forklaring. Det hadde vært bedre for alle om vedkommende faktisk hadde endt livet sitt eller sovnet inn. Slemt å si kanskje, men sannheten svir av og til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #39 Del Skrevet 11. oktober 2022 Hvis noen har voldtatt ungen din, drept noe du er glad i eller gjort andre totalt utilgivelige ting, kan jeg til en viss grad forstå tankegangen. Men ellers bør man skaffe seg hjelp om man går rundt å ønsker andre dø. Anonymkode: b1d6c...a5e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #40 Del Skrevet 11. oktober 2022 Morten1 skrev (5 minutter siden): Jeg ser den. Har selv en i familien som har manipulert og splittet folk. Denne personen må ha truet med selvmord for å få det til, det er ingen annen forklaring. Det hadde vært bedre for alle om vedkommende faktisk hadde endt livet sitt eller sovnet inn. Slemt å si kanskje, men sannheten svir av og til. Kjenner meg så igjen i dette. Er akkurat slik jeg har det. Er så lei manipuleringen og forsøkene på å splitte. Høres ut som du har opplevd mye av det samme Er noe dritt, for å si det mildt. Anonymkode: c7828...55d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå