AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #1 Del Skrevet 11. oktober 2022 Hvis en person har gjort deg mye vondt, og i tillegg er en dårlig påvirkning på dine venner og familie. Hvis jeg da vet at denne personen sliter mentalt og er sucidal. Er det galt å faktisk ønske at denne personen bare tar livet sitt. Fordi denne personen har påført deg så mye vondt og påvirket alle de man har rundt seg på en negativ måte. Anonymkode: c7828...55d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #2 Del Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hvis en person har gjort deg mye vondt, og i tillegg er en dårlig påvirkning på dine venner og familie. Hvis jeg da vet at denne personen sliter mentalt og er sucidal. Er det galt å faktisk ønske at denne personen bare tar livet sitt. Fordi denne personen har påført deg så mye vondt og påvirket alle de man har rundt seg på en negativ måte. Anonymkode: c7828...55d Høres merkelig ut. Denne «påvirkningen», er det familiens skam over å ha en psykiatripasient i familien? Eller er personen helt rabiat? Anonymkode: 96ba5...11f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 11. oktober 2022 #3 Del Skrevet 11. oktober 2022 Så lenge du ikke sier det til vedkommede så synes jeg ikke det er galt. Man bestemmer ikke over slike følelser. Men jeg tror det beste for deg er om du kunne finne en måte å bli fri fra ønsket om at personen bør dø. Og da mener jeg ikke at du nødvendigvis må tilgi ham/henne. Det at du i det hele tatt spør på KG, tolker jeg som at du grubler på om du gjør feil. Kanskje skyldfølelse. Og slikt er ikke bra. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #4 Del Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Høres merkelig ut. Denne «påvirkningen», er det familiens skam over å ha en psykiatripasient i familien? Eller er personen helt rabiat? Anonymkode: 96ba5...11f Og hva er din rolle i at vedkommende sliter? Det er mange måter å gjøre folk vondt. Og mange måter å oppfatte andre på. jeg tenker du bør prate med noen om disse tankene. Det du går rundt med her er ikke bra for deg ( og neppe for andre heller) Anonymkode: d3325...ea4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #5 Del Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Og hva er din rolle i at vedkommende sliter? Det er mange måter å gjøre folk vondt. Og mange måter å oppfatte andre på. jeg tenker du bør prate med noen om disse tankene. Det du går rundt med her er ikke bra for deg ( og neppe for andre heller) Anonymkode: d3325...ea4 Hva mener du? Jeg er ikke TS. Anonymkode: 96ba5...11f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maestro Skrevet 11. oktober 2022 #6 Del Skrevet 11. oktober 2022 Vel, sunt er det ikke. Finnes da bedre måter og håndtere dette på. Og finner vedkommende ut at du tenker sånn og tar deg på ordet, da blir det nok dårlig stemning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #7 Del Skrevet 11. oktober 2022 Trådstarter her AnonymBruker skrev (8 timer siden): Høres merkelig ut. Denne «påvirkningen», er det familiens skam over å ha en psykiatripasient i familien? Eller er personen helt rabiat? Personen er vel mer mot rabiat. Ruser seg, snakker nedsettende til de rundt seg. Sliter ut de rundt seg, og maser og utnytter de rundt seg, og krever at andre stiller opp for hvis ikke truer personen med å ta livet sitt. Påvirker meg indirekte, for jeg ønsker ikke å la meg manipulere mer av denne personen, som drar selvmordskortet nå for alt det er verdt. MyMichelle skrev (8 timer siden): Så lenge du ikke sier det til vedkommede så synes jeg ikke det er galt. Man bestemmer ikke over slike følelser. Men jeg tror det beste for deg er om du kunne finne en måte å bli fri fra ønsket om at personen bør dø. Og da mener jeg ikke at du nødvendigvis må tilgi ham/henne. Det at du i det hele tatt spør på KG, tolker jeg som at du grubler på om du gjør feil. Kanskje skyldfølelse. Og slikt er ikke bra. Jeg er helt ferdig med denne personen. Men jeg blir jo dratt inn i det når de rundt meg står på døgnet rundt for denne personen. Maestro skrev (8 timer siden): Vel, sunt er det ikke. Finnes da bedre måter og håndtere dette på. Og finner vedkommende ut at du tenker sånn og tar deg på ordet, da blir det nok dårlig stemning. Men jeg er så lei. For selv om jeg er ikke ønsker å bry meg, så blir jeg dratt inn i det. For de jeg bor med bruker all tiden sin på å «støtte» denne personen. At denne personen snakker nedsettende om dem, tvinger de med på å ruse seg og skal ha få de med på ting som ikke er greit. Det påvirker jo meg igjen. Jeg blir sittende alene, fordi jeg liksom har er for moralsk til å la meg dra ned i dette negative dragsuget. Så er bare så dritt lei og fed up av alle løgnene, manipuleringen, lovbrudd, utnytting. Og at han bruker selvmordskortet til at det er greit at han er sånn. Og da tenker eller ønsker jeg at denne personen bare gjør det, tar livet sitt, fremfor å bruke det som pressmiddel til å dra de jeg har kjær nedi gjørma med han. Anonymkode: c7828...55d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #8 Del Skrevet 11. oktober 2022 Er vel lov å tenke at det hadde ikke gjort noe om karma kom og tok vedkommende. Anonymkode: f1804...c22 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #9 Del Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Og da tenker eller ønsker jeg at denne personen bare gjør det, tar livet sitt, fremfor å bruke det som pressmiddel til å dra de jeg har kjær nedi gjørma med han. Hvis det hadde vært ditt barn som hadde hatt problemer, hva hadde du gjort da? Eller tenkt? Vet ikke hvem du bor med, hvem som blir lurt til å ruse seg eller hvem som stiller opp selv om du mener det er feil, men noen er tydeligvis mer engasjert enn deg i denne personen? Anonymkode: e1165...768 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #10 Del Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hvis det hadde vært ditt barn som hadde hatt problemer, hva hadde du gjort da? Eller tenkt? Vet ikke hvem du bor med, hvem som blir lurt til å ruse seg eller hvem som stiller opp selv om du mener det er feil, men noen er tydeligvis mer engasjert enn deg i denne personen? Anonymkode: e1165...768 Må holde det mest mulig anonymisert, så kan ikke gå for mye i detalj. Nei, jeg engasjerer meg ikke i denne personen av åpenbare grunner, fordi denne personen kun har gjort meg vondt, var mye som skjedde for et par år siden, men vil ikke rippe opp i alt han gjorde mot meg, for jeg ønsker kun å komme meg videre. Aldri ordnet vi opp heller, fordi han og gikk videre og latet som alle de stygge tingene han hadde gjort mot meg aldri hadde skjedd. Anonymkode: c7828...55d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 11. oktober 2022 #11 Del Skrevet 11. oktober 2022 Å ønske noen død er ganske vanlig. Husker jeg leste en undersøkelse en gang vedrørende folks tanker i forbindelse med å avslutt et langt forhold. . Det var sykt mange (6 av 10 eller noe i den størrelsen) som ønsker at partneren skulle dø slik at de slapp å gjøre det slutt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 11. oktober 2022 #12 Del Skrevet 11. oktober 2022 (endret) Du kan godt føle og ønske, så lenge du ikke handler etter følelser og ønsker. Det hadde vært best for deg om denne personen ikke var i livet ditt lenger. Er det mulig å distansere deg fysisk fra denne personen? (Og mest mulig psykisk) Når et menneske holder på sånn (å true med å ta livet sitt), bør folk si : du er et voksent menneske, du bestemmer over ditt eget liv. Endret 11. oktober 2022 av Muskath 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #13 Del Skrevet 11. oktober 2022 Hadde det vært en forelder som har ødelagt livet ditt og vært voldelig og mishandlet deg, så er det vel lov å i sitt stille sinn tenke og føle sitt. Men er det et søsken, eller noen som egentlig ikke har ødelagt livet ditt, men er «bare» irriterende… Da syns jeg det er feil å ønske noen død. At et menneske er ved å ta selvmord, betyr at personen ikke har det godt, og har et tøft liv. Er mange grunner til at folk er så på grensen. Hvilke kvaliteter og karakteristikk har du, som person, om du går og ønsker et annet menneske død? Man skal være forsiktig med det man ønsker på andre, det kan skje mye ut av tanken og viljens kraft… Og det kommer den dag du må stå til rette for alt du har gjort. Tror selvransakelse er på sin plass her… Anonymkode: f9055...7fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 11. oktober 2022 #14 Del Skrevet 11. oktober 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hadde det vært en forelder som har ødelagt livet ditt og vært voldelig og mishandlet deg, så er det vel lov å i sitt stille sinn tenke og føle sitt. Men er det et søsken, eller noen som egentlig ikke har ødelagt livet ditt, men er «bare» irriterende… Da syns jeg det er feil å ønske noen død. At et menneske er ved å ta selvmord, betyr at personen ikke har det godt, og har et tøft liv. Er mange grunner til at folk er så på grensen. Hvilke kvaliteter og karakteristikk har du, som person, om du går og ønsker et annet menneske død? Man skal være forsiktig med det man ønsker på andre, det kan skje mye ut av tanken og viljens kraft… Og det kommer den dag du må stå til rette for alt du har gjort. Tror selvransakelse er på sin plass her… Anonymkode: f9055...7fc Ikke enig, det skjer ikke noe med et annet menneske ved tankens og viljens kraft. Hadde det gjort det, så hadde enkelte personer i verden vært borte for lengst. Nå må du gi deg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #15 Del Skrevet 11. oktober 2022 Jeg tenker det er ganske så menneskelig å ønske at noen bare sluttet å eksistere. Det kan være tungtveiende grunner til slike tanke, selv om de ikke er snille eller pene tanker. Det er langt mer galt å bruke selvmordstrusler for å manipulere andre til å adlyde: "Hvis du gjør sånn, tar jeg livet mitt og det er DIN SKYLD!" Ethvert menneske med et fnugg av samvittighet vil føle seg presset da, og det er ikke sunt i det hele tatt. Anonymkode: fddca...957 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #16 Del Skrevet 11. oktober 2022 Moralsk galt, men det menneskelige sinn er ikke alltid moralsk. Men sånne tanker og følelser bør jobbes med, for din del. Anonymkode: a7324...084 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #17 Del Skrevet 11. oktober 2022 Muskath skrev (3 minutter siden): Ikke enig, det skjer ikke noe med et annet menneske ved tankens og viljens kraft. Hadde det gjort det, så hadde enkelte personer i verden vært borte for lengst. Nå må du gi deg! Tro hva du selv vil, men det er mer mellom himmel og jord enn du forestiller deg… Anonymkode: f9055...7fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 11. oktober 2022 #18 Del Skrevet 11. oktober 2022 Just now, AnonymBruker said: Tro hva du selv vil, men det er mer mellom himmel og jord enn du forestiller deg… Anonymkode: f9055...7fc Ja, det er jeg fullstendig klar over og enig i. Men da ville vel enkelte her i verden vært borte for lengst, hvis du ikke ser det, så skjønner du ikke hva du selv forfekter. Har du prøvd selv, hva med å få verdens despoter og krigshissere bort for alltid da? Eller er det bare spesielt utvalgte det gjelder? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 11. oktober 2022 #19 Del Skrevet 11. oktober 2022 2 minutter siden, Muskath said: Ja, det er jeg fullstendig klar over og enig i. Og du vet veldig lite om hva jeg forestiller meg. Men da ville vel enkelte her i verden vært borte for lengst, hvis du ikke ser det, så skjønner du ikke hva du selv forfekter. Har du prøvd selv, hva med å få verdens despoter og krigshissere bort for alltid da? Eller er det bare spesielt utvalgte det gjelder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #20 Del Skrevet 11. oktober 2022 Muskath skrev (8 minutter siden): Du kan godt føle og ønske, så lenge du ikke handler etter følelser og ønsker. Det hadde vært best for deg om denne personen ikke var i livet ditt lenger. Er det mulig å distansere deg fysisk fra denne personen? (Og mest mulig psykisk) Når et menneske holder på sånn (å true med å ta livet sitt), bør folk si : du er et voksent menneske, du bestemmer over ditt eget liv. Det hadde vært best om denne personen ikke var i livet mitt ja. Men er ikke mulig å distansere meg helt, fordi de jeg bor med støtter jo han, og jeg kan ikke rive opp i og ødelegge mitt privatliv og relasjoner for å distansere meg fra denne personen. AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hadde det vært en forelder som har ødelagt livet ditt og vært voldelig og mishandlet deg, så er det vel lov å i sitt stille sinn tenke og føle sitt. Men er det et søsken, eller noen som egentlig ikke har ødelagt livet ditt, men er «bare» irriterende… Da syns jeg det er feil å ønske noen død. At et menneske er ved å ta selvmord, betyr at personen ikke har det godt, og har et tøft liv. Er mange grunner til at folk er så på grensen. Hvilke kvaliteter og karakteristikk har du, som person, om du går og ønsker et annet menneske død? Man skal være forsiktig med det man ønsker på andre, det kan skje mye ut av tanken og viljens kraft… Og det kommer den dag du må stå til rette for alt du har gjort. Tror selvransakelse er på sin plass her… Jeg føler meg allerede slem for å tenke eller ønske noe slikt. Men jeg er så lei, sliten, og ikke orker mer av denne personen. Om denne personen er foreldre, søsken, venn, bekjent har vel ingenting å si. Handling er det som har noe å si, og det er tingene denne personen har gjort som plager meg, så ikke si at det hadde vært verre om det var en av foreldrene mine. For de tingene denne personen har gjort og gjør blir ikke mer riktig uansett relasjon. Jeg vil ikke oppriktig at personen skal dø, jeg vil bare at denne personen skal forsvinne ut av livet mitt, at jeg ikke trenger å måtte forholde meg til alt som skjer rundt denne personen. Er mentalt slitsomt å høre om hvor «fælt» denne personen har det, når denne personen fikk meg til å ha det like fælt for et par år siden. Blir så dobbeltmoral. AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er langt mer galt å bruke selvmordstrusler for å manipulere andre til å adlyde: "Hvis du gjør sånn, tar jeg livet mitt og det er DIN SKYLD!" Ethvert menneske med et fnugg av samvittighet vil føle seg presset da, og det er ikke sunt i det hele tatt. Nettopp det jeg føler og. Føler det er helt feil. Har et inntrykk av at denne personen er mer opptatt av fasade og at det er for nedverdigende å søke hjelp. Anonymkode: c7828...55d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå