AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #1 Skrevet 10. oktober 2022 Jeg skulle motta en pakke den 30 september i postkassen, den kom ikke da men ok noen ting kan være små forsinket. Da sto det at den skulle komme 07.10.22 mellom 9-17 da jeg ringte kl 16:00 for å spør om pakken min.. ventet og ventet men ingen pakke som ankom! Og ser jeg på appen at den bar utlevert kl 14:00! Sto «sendingen er lastet opp for utkjøring 7 oktober 07:00» «sendingen er utlevert 7 oktober 14:00» Så sendte jeg de mail, og da skulle de «undersøke med bring hvor denne pakken er blitt av» og selvfølgelig INGEN ERSATNING PÅ MISTET ELLER VARE SOM BLIR ROTET BORT AV POSTEN. hvordan kan det være mulig at det er kunden sin feil at posten er så useriøs og jævla latsabber som roter bort pakkene til folk? synes denne posten burde blitt lagt ner.. da det skjer ofte feil.. folk som bestiller dyre varer som posten mister eller leverer feil og ikke tar noe ansvar.. at det er «kunden sin feil» at posten roter dem vekk.. Helt elendig service.. burde bli strenger krav til pakker som blir borte.. at folk for erstatning, penger tilbake fordi posten er elendig.. Anonymkode: c105f...0a7 2 1
PITTY Skrevet 10. oktober 2022 #2 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg skulle motta en pakke den 30 september i postkassen, den kom ikke da men ok noen ting kan være små forsinket. Da sto det at den skulle komme 07.10.22 mellom 9-17 da jeg ringte kl 16:00 for å spør om pakken min.. ventet og ventet men ingen pakke som ankom! Og ser jeg på appen at den bar utlevert kl 14:00! Sto «sendingen er lastet opp for utkjøring 7 oktober 07:00» «sendingen er utlevert 7 oktober 14:00» Så sendte jeg de mail, og da skulle de «undersøke med bring hvor denne pakken er blitt av» og selvfølgelig INGEN ERSATNING PÅ MISTET ELLER VARE SOM BLIR ROTET BORT AV POSTEN. hvordan kan det være mulig at det er kunden sin feil at posten er så useriøs og jævla latsabber som roter bort pakkene til folk? synes denne posten burde blitt lagt ner.. da det skjer ofte feil.. folk som bestiller dyre varer som posten mister eller leverer feil og ikke tar noe ansvar.. at det er «kunden sin feil» at posten roter dem vekk.. Helt elendig service.. burde bli strenger krav til pakker som blir borte.. at folk for erstatning, penger tilbake fordi posten er elendig.. Anonymkode: c105f...0a7 Posten har vært en vernet bedrift i over 100 år. Hvilken som helst knøl kan jobbe der. Er vel nettopp en sånn som har fucka bort pakka di. Eller sitter med den hjemme i sofaen og gomler popcorn. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #3 Skrevet 11. oktober 2022 Altså.. 😭 De sier så mye piss. De og postnord. Men etter jeg flytta er det postnord jeg har vært mest fornøyd med. Posten her er noe dritt uten like. Jeg bestiller fra hm og da blir det levert hjem fordi hm her har INGENTING i butikken.. Gang på gang skriver jeg bare legg pakka utenfor, ikke ring på. Det har de gjort og har spurt etter meg. Jeg har ofte vært opptatt med amming eller andre ting og kan ikke komme til døra. Så hører jeg de kverulere og være mistenksomme fordi vi er en blandet familie med mest utenlandske navn og jeg har norsk navn. Så tilslutt sendte jeg en klage på at de stadig ringer på. Alt jeg vil er at de skal legge pakken der, sende en sms og gå. Gå vekk. Så neste gang ringer en mann som skal levere pakken min og han begynner da å spørre hvorfor jeg har sendt klage, hvorfor de ikke kan ringe på osv og hvorfor det er så ille. Jeg svarte med at han ikke må ta det personlig da jeg ikke aner hvem det har vært, men at jeg ikke ønsker noe personlig overlevering av private årsaker. Det var da feil for ham og han kunne ikke skjønne hvorfor. Var det fordi baby sover eller hva? Jeg sa ja blant annet. Kanskje jeg er vanskelig, kanskje jeg kunne forklart ham. Men alt jeg vil er at de skal legge pakken der og gå. Jeg er hjemme. Jeg sliter med sosial angst og har hatt en periode hvor det har vært mer hassle for meg mtp nyfødt og trapper og diverse. Gahh 😭😭😭 Anonymkode: 11773...454 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #4 Skrevet 11. oktober 2022 Her er det PostNord som rett og slett har rotet bort pakken min. Siste spor er at pakken er sendt fra Oslo til min by, og så slutter sporingen der. Så enten har noen stjålet pakken, eller så har de kastet den. Anonymkode: aebed...952
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #5 Skrevet 11. oktober 2022 Jeg har faktisk opplevd samme søppelet med "helt hjem" også. Tullingene der påstår at ett par pakker visstnok skal ha blitt levert. Men jeg har aldri mottatt noen av disse pakkene, selv om jeg var hjemme på dagene dette liksom skulle ha blitt levert. Anonymkode: d7d90...c6b
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #6 Skrevet 11. oktober 2022 Posten er de verste med PostNord som en god nummer 2! Bestilte klær og sko fra zalando til nesten 3000 kr og betalte ekstra for hjemlevering fra posten fordi jeg var høygravid og hadde liten mulighet til å møte opp på utleveringssted. Posten kom, parkerte utenfor, så seg rundt og kjørte videre. Fikk sms om at jeg måtte hente pakken selv. Da jeg ringte og klaget fikk jeg vite at pakken var for stor for postkassen, derfor måtte jeg hente selv. JA??? Jeg hadde da aldri forventet at den skulle få plass oppi der heller, var liksom derfor jeg betalte ekstra for å få levert 🙄 måtte pent møte opp på utleveringssted.. Dersom porterbuddy eller helthjem er en valgmulighet tar jeg alltid de, aldri hatt noe krøll med noen av de! Anonymkode: 4e82e...733 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #7 Skrevet 11. oktober 2022 11 hours ago, PITTY said: Posten har vært en vernet bedrift Hva kaller man da PostNord? Anonymkode: 75b88...400
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #8 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva kaller man da PostNord? Anonymkode: 75b88...400 PostNord er ikke vernet. Anonymkode: 9ac6e...e55
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #9 Skrevet 11. oktober 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Her er det PostNord som rett og slett har rotet bort pakken min. Siste spor er at pakken er sendt fra Oslo til min by, og så slutter sporingen der. Så enten har noen stjålet pakken, eller så har de kastet den. Anonymkode: aebed...952 Eller levert den inn på auksjon. https://www.nettavisen.no/okonomi/her-havner-de-forsvunne-postnord-pakkene-de-har-null-oversikt/s/5-95-321531 Anonymkode: 75b88...400
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #10 Skrevet 11. oktober 2022 Just now, AnonymBruker said: PostNord er ikke vernet. Anonymkode: 9ac6e...e55 Ikke så sikker på det. Anonymkode: 75b88...400
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #11 Skrevet 11. oktober 2022 Alle dere som sier at posten eller andre steder "lyver" og slike ting; bare vi at det som regel er dere - forbrukerne, som faktisk er problemet. Når det er sagt, om posten mister pakken du har bestilt så er det som regel firmaet du har bestilt pakken fra som må ta erstatningssaken videre. Anonymkode: 9487f...79b
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #12 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Alle dere som sier at posten eller andre steder "lyver" og slike ting; bare vi at det som regel er dere - forbrukerne, som faktisk er problemet. Når det er sagt, om posten mister pakken du har bestilt så er det som regel firmaet du har bestilt pakken fra som må ta erstatningssaken videre. Anonymkode: 9487f...79b Her har de mistet pakke fra privatperson til privatperson. Først fikk jeg en SMS om at NN har sendt meg en pakke (som avtalt), med sporingslink. Så ble det stille. På sporingslinken står det at pakken ble innlevert i NN sin by og fraktet videre til Oslo. Så står det at pakken er lastet opp for kjøring fra Oslo til min by, og sendt. På hvilken måte er det vi, forbrukere, som er problemet her? Anonymkode: aebed...952 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #13 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Alle dere som sier at posten eller andre steder "lyver" og slike ting; bare vi at det som regel er dere - forbrukerne, som faktisk er problemet. Anonymkode: 9487f...79b Har faktisk opplevd at Posten rett frem lyver! Fikk regning med gebyr pga for lite betalt porto. Posten hadde lagt ved flere bilder av pakken, ved siden av målestokk, som viste at pakken var «for stor». Bildene var tatt i en rar vinkel, og pakken var ikke plassert helt innerst ved målebåndet, men startet ved ca 1,5 cm. Da ble den jo «for lang» på andre siden 🙄 Posten trakk regningen når jeg kontaktet de og påpekte dette… Anonymkode: 86d47...620
anon01 Skrevet 11. oktober 2022 #14 Skrevet 11. oktober 2022 Jeg unngår posten til den store gullmedalje... De roter bort pakker, driver med ansvarsfraskrivelse, og de koster skjorta om man vil ha en ekstra tjeneste (som hjemkjøring av pakker).
PITTY Skrevet 11. oktober 2022 #15 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): PostNord er ikke vernet. Anonymkode: 9ac6e...e55 Det ER posten det også. Bare det at det kun er nordlendinger som jobber der. Desto mer vernet..🤪
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #16 Skrevet 11. oktober 2022 1 hour ago, anon01 said: Jeg unngår posten til den store gullmedalje... De roter bort pakker, driver med ansvarsfraskrivelse, og de koster skjorta om man vil ha en ekstra tjeneste (som hjemkjøring av pakker). Hva? Er 57 kr for hjemkjøring dyrt? Anonymkode: 75b88...400
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #17 Skrevet 11. oktober 2022 Jeg venter fortsatt på en pakke fra posten som skulle vært levert 30. september. Fikk sms den 30. om at pakken var forsinket, men skal prøve å levere neste virkedag. Dette var en fredag og nærmeste virkedag var da på mandag. Nå har det gått 11 dager og jeg hører ingenting fra dem. Anonymkode: 30d65...c20
anon01 Skrevet 11. oktober 2022 #18 Skrevet 11. oktober 2022 (endret) On 10/11/2022 at 3:25 PM, AnonymBruker said: Hva? Er 57 kr for hjemkjøring dyrt? Anonymkode: 75b88...400 89 kr skulle de ha av meg. Og det gjaldt 2 pakker (så 89 x 2) jeg opprinnelig hadde bestilt hjem...men som endte opp på post i butikk Endret 12. oktober 2022 av anon01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå