Gå til innhold

Jeg praktiserer kalde dusjer. Det gir meg lavere strømregning. Anbefaler det.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir ferdig fortere også siden jeg er mer effektiv. Bruker maks 5 minutter, som 2-3 minutter.

Varmt vann er uttørrende og man blir kaldere etterpå. Bedre at det blir varmere etter dusjen. 

Anonymkode: 9f280...9ce

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg dusjer på SATS etter trening, enda billigere 

• Liker 2
Skrevet

Det billigste er å droppe dusjen fullstendig og heller ta kattevask. Det viktigste er å bli kvitt svettelukten, og det kan òg gjøres med litt sitronjuice påført på huden i områder med svette.

Anonymkode: a8cd6...f65

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Blir ferdig fortere også siden jeg er mer effektiv. Bruker maks 5 minutter, som 2-3 minutter.

Varmt vann er uttørrende og man blir kaldere etterpå. Bedre at det blir varmere etter dusjen. 

Du kan glede deg. Snart kommer snøen.. Rulle seg ren.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Kan godt ta kalde dusjer, men ikke pga strømsvindelen.

Anonymkode: 6d63c...b17

Skrevet

Det er jo bare å skru av vannet når man såper seg inn og så skylle det av. Bruker ikke mye varmtvann da.

Anonymkode: 9363a...fdb

• Liker 1
Skrevet

Bruker bare et par minutter uansett

Anonymkode: 21a3a...f7d

Skrevet

Bruker ikke mer enn 5 minutter, selv med varmtvann. 
Mindre enn det klarer jeg ikke siden jeg har langt og tykt hår, om må få skylt ut sjampo og balsam. Og det går ikke raskere med kaldt vann. 

Anonymkode: 6e294...356

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Jeg har råd til å betale for varm dusj.

Skrevet

Ikke faen. Vannet vårt er på omkring 2 grader, så kald dusj står vi glatt over. Bruker ikke mange minuttene uansett. 

Anonymkode: cc727...8a4

Skrevet

Såp deg inn og hopp i nærmeste elv/ innsjø. Like kaldt og enda billigere. 

Anonymkode: d2feb...d18

• Liker 1
Skrevet

Ok. Jeg har smerter som blir verre av all kulde og litt bedre av varme, så jeg holder meg til korte varme dusjer. Blir ikke kald etterpå om man kler seg i ull.

Skrevet
Navani skrev (2 minutter siden):

Ok. Jeg har smerter som blir verre av all kulde og litt bedre av varme, så jeg holder meg til korte varme dusjer. Blir ikke kald etterpå om man kler seg i ull.

Da gjelder ikke dette deg.

Skrevet

Varmtvannsbrederen trekke 2 kw strøm og er ein stor strømtyv.

Med AV / PÅ bryter på varmavannstanken som var vanleg tidliget  kunne ein  med fordel slå  både  AV PÅ strømmen  på  varmtvannsbrederen  i forhold til annet strømforbruk i hjemmet. Varmvannbrederen avgjir betydeleg varme, og er plassert v/ siden av inntaktskrane for vann, og har dermed også en forbyggende effekt på frostskade. 

Om natta kan ein med fordel slå på igjenn varmtvannsberderen, når strømmen ofte er rimligere, og forbruket lavere.

Anonymkode: 4b85b...b69

Skrevet

Kaldt vann høres glimrende ut for en bechterews

Anonymkode: f919c...ecd

Skrevet

Er ikke for folk flest. Folk flest klarer ikke den type ubehag

Anonymkode: b5202...759

Skrevet

Nå når det er høst og regner, anbefaler jeg å ta dusjen ute. 

Anonymkode: 145dc...2ec

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Varmtvannsbrederen trekke 2 kw strøm og er ein stor strømtyv.

Med AV / PÅ bryter på varmavannstanken som var vanleg tidliget  kunne ein  med fordel slå  både  AV PÅ strømmen  på  varmtvannsbrederen  i forhold til annet strømforbruk i hjemmet. Varmvannbrederen avgjir betydeleg varme, og er plassert v/ siden av inntaktskrane for vann, og har dermed også en forbyggende effekt på frostskade. 

Om natta kan ein med fordel slå på igjenn varmtvannsberderen, når strømmen ofte er rimligere, og forbruket lavere.

Anonymkode: 4b85b...b69

Det er ikke lurt.

Trekke ut støpselet på varmtvannsberederen - er det lurt? | Huseierne

"Dette har fått mange til å spørre seg om man ikke bare kan overstyre varmtvannstanken ved å trekke ut støpselet om morgenen, når strømprisene stiger, og sette det inn igjen om kvelden, slik at tanken bare bruker strøm om natten, når strømprisen er lav.

Vi har spurt de to største produsentene av varmtvannstanker i Norge om dette er smart. Svaret er samstemt: Nei."

Slitasje på kontakt + legionella

"Folkehelseinstituttet skriver på sine nettsider at vannet i varmtvannsberedere bør holde minst 70 grader for å forebygge risiko for legionellasmitte."

" En stadig inn- og utkobling av støpsel i stikkontakten er uheldig med tanke på slitasje i kontakten, sier salgssjef Kim Arild Tandberg. Han påpeker også at det vil være risikofylt å sette inn et mellomledd, som for eksempel en tidsstyrer."

Anonymkode: 76b5e...0a2

Gjest PanteneProVVV
Skrevet

Og så gjør kalde dusjer underverker for hud og hår!

Skrevet

Dusjer en gang i uka, i varmt vann.

Anonymkode: ace1d...108

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...