Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste en artikkel at man skal ikke skifte bleie om natta, med mindre det er avføring eller lekkasje. Hva gjør dere? 🤔

Anonymkode: cf88b...c51

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skifter hvis den er full av tiss, eller det er bæsj. Hvorfor skifte oftere? Det forstyrrer bare nattesøvnen unødvendig. 

Anonymkode: 8a7d1...abb

• Liker 2
Skrevet

Ved bæsj og lekkasje.

Anonymkode: a9e9e...87a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skifter hvis den er full av tiss, eller det er bæsj. Hvorfor skifte oftere? Det forstyrrer bare nattesøvnen unødvendig. 

Anonymkode: 8a7d1...abb

Jeg vet ikke - det er mitt første barn og ingen har nevnt noe rundt dette. 🙈 Så når jeg leste det, tenkte jeg at det var noe jeg må dypdykke i!

Anonymkode: cf88b...c51

Skrevet

Kun ved bæsj eller den er veldig full eller allerede lekker.

Anonymkode: c110a...396

• Liker 1
Skrevet

Vår gutt pleier å våkne 1 gang midt på natten, da pleier han å vise misnøye med tissebleien, så har begynt å skifte den før jeg ammer uansett. 

Tenker en må se an barnet :)

Anonymkode: c1a3c...de2

• Liker 1
Skrevet

Bleien er overfylt av urin på morgenen om jeg ikke bytter ila natta, og ofte blir det lekkasjer. I tillegg bæsjer han på morgenen og da er det større sjanse for uhell dersom bleien allerede er full. Ikke spesielt godt for baby å ligge med 500g tung bleie heller 😅

Anonymkode: aa2be...d30

Skrevet

Skifter selvfølgelig om den inneholder avføring eller er full, uansett natt eller dag. 

Anonymkode: 17051...252

Skrevet

Skifter kun hvis den er veldig full :) Skifter da i sengen, med dempet belysning og stille og rolig atmosfære sånn at hun ikke våkner. Bæsjebleie skal selvfølgelig skiftes. 

Anonymkode: 787bf...c68

• Liker 2
Skrevet

Vi skifter ikke før på morgenen, er ikke vits å vekke ham kun for bleie.  Skifter selvsagt om det er bæsj, men det har heldigvis skjedd bare to ganger på seks måneder. Bleia blir relativt tung, men har nesten aldri hatt lekkasje.

Anonymkode: 69b3a...99a

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skifter kun hvis den er veldig full :) Skifter da i sengen, med dempet belysning og stille og rolig atmosfære sånn at hun ikke våkner. Bæsjebleie skal selvfølgelig skiftes. 

Sover babyen gjennom bleieskift? Hvor mange mnd er den? Det har min aldri gjort. 

Anonymkode: 7c1d4...e40

• Liker 2
Skrevet

Min baby er 8 uker så våkner fremdeles i løpet av natta for å spise. Da skifter jeg alltid bleie før mating. Ville ikke vekket kun for bleieskift med mindre baby viste tegn til ubehag.

Anonymkode: e8f3b...33e

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sover babyen gjennom bleieskift? Hvor mange mnd er den? Det har min aldri gjort. 

Nå er hun snart 2 år, men har sovet gjennom bleieskift hele tiden så lenge jeg gjør det i mørket å er stille og forsiktig 😊 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nå er hun snart 2 år, men har sovet gjennom bleieskift hele tiden så lenge jeg gjør det i mørket å er stille og forsiktig 😊 

Før en drøm, min bare våkner. Må løfte litt på stumpen for å legge bleia under også.

• Liker 2
Skrevet

Jeg skifter ved bæsj eller lekkasje. Lillesøster her i huset bæsjer ikke om natta, og det blir sjelden lekkasje, så vi skifter nesten aldri bleie mellom leggetid og morgenen. Om hun er helt våken, og jeg kjenner at bleien er stappfull av tiss, ville jeg også skiftet. Men det pleier heller ikke å skje. 

Anonymkode: 8451a...88e

Skrevet

Byttet ved hver mating på natt da babyen uansett var litt våken.

Anonymkode: 3f05d...1b8

Skrevet

Byttet bare bæsjebleier. Og hun bæsjet hver gang etter amming, også om natta. For å få minst mulig forstyrrelser sånn at hun våknet skikkelig til så byttet jeg bleie i senga (hun sovnet etter amming så vi samsov for det meste de første månedene). Hadde ei lita lampe på gulvet som ga svakt lys, en håndduk til å legge under henne i senga og våtservietter. Så da ble det et kjapt bleieskift uten at hun våknet skikkelig til. Noe hun ville ha gjort hadde jeg tatt henne med til stellebrdet på badet 

Hun var ca 4mnd da hun sov natta rundt, og da byttet jeg ikke bleier siden det bare var tissebleier 

Skrevet

Samme her, byttet bæsjebleier fram til 4-5 måneder, til han sluttet med å bæsje midt på natta.

Anonymkode: d8a19...75b

Skrevet

Som mange andre har vi stort sett bare byttet bæsjebleier om natta. Det har vært perioder hvor vi også har vært nødt til å bytte tissebleie om natta, men da har jeg lagt klart alt på nattbordet, og så gjør jeg  det kjapt og rolig før et nattmåltid. Mine barn har da akseptert å ammes i søvn igjen.

Hvis det er mye lekkasjer om natta kan det hjelpe å gå opp en størrelse.

Anonymkode: 874f6...819

Skrevet

Bytta aldri bleie om natta, ungene bæsjet bare på dagtid. 

Anonymkode: dd2b7...cc4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...