Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet 6 mnd i en mellomstor statlig bedrift, hvor det er en annen som jobber med noe lignende som meg. Jeg har mastergrad, det er en seniorrådgiverstilling. 

Vedkommende motarbeider meg aktivt, snakker ikke til meg og har ikke tilbudt å hjelpe meg å komme inn i oppgavene på noen som helst måte. Jeg er så og si helt overlatt til meg selv når det gjelder opplæring, og har gjort noen mindre «feil» så langt på grunn av dette. Med en gang jeg gjør en feil løper kollegaen til sjefen. Jeg har støtte fra sjefen, men det er ganske kjipt å kjenne på følelsen av å bli motarbeidet systematisk, fryst ut, opplever det nesten som mobbing.

Burde jeg bare finne meg en ny jobb, eller skal jeg holde ut litt til? 

Anonymkode: 6032f...729

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjefen kan vel gi deg opplæring istedenfor?

Anonymkode: 26349...bea

Skrevet

Hva skjer hvis du spør vedkommende om hvordan du skal utføre en oppgave?

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Sjefen kan vel gi deg opplæring istedenfor?

Anonymkode: 26349...bea

Sjefen er leder, men har ikke fagkompetansen til å gi opplæring. 

Akkar skrev (11 minutter siden):

Hva skjer hvis du spør vedkommende om hvordan du skal utføre en oppgave?

Svarer at det ikke er tid nå fordi det er så mye å gjøre. Noen ganger får jeg ikke svar.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Svarer at det ikke er tid nå fordi det er så mye å gjøre. Noen ganger får jeg ikke svar.  

Da ville jeg gått til sjefen. Du trenger jo opplæring for å gjøre en god jobb. Er mulig at det at du har master kan være truende for kollegaen din. Det går an å håpe at forholdet deres vil endre seg hvis du er vennlig og hyggelig mot han/hun. At du ikke vil true hans/hennes posisjon. Dette er noe jeg tenker, ikke sikkert det stemmer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det er din leders ansvar at du får den opplæringen du trenger. Om det innbefatter å holde din kjipe kollega i ørene så h*n lærer deg det du trenger, så er det det som må til. Vær mer "på" lederen din om mangel på opplæring. Det går jo ut over produktet dere leverer, som er noe leder bør være opptatt av. 

Anonymkode: fd4c6...f63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...