Gå til innhold

Pågående herpes utbrudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt et herpesutbrudd nedentil og evt kan forklare/fortelle hvordan det er/føles som? 

Da jeg var på legevakten forleden pgr av mulig urinveisinfeksjon så sjekket han meg nedentil, da jeg har vært en del plaget med kviser der nede og bare ville han skulle se at alt var bra. Så ser han at jeg har noe som kan ligne et herpesutbrudd der nede… 🙃🥲 At det var noe utslett lignende.. Og jeg frykter nesten at det kan være noe sånt? For jeg tror ikke lenger jeg har urinveisinfeksjon ettersom det ikke lenger svir der nede og jeg har ikke andre symptomer på det (f.eks hyppig/trang til å tisse, feber, smerter/svie når jeg tisser), men jeg har litt ubehag der nede. Det er ikke noe krise enda, ikke noe vondt/smerte men bare litt ubehag. 
Jeg aner jo nå ikke om dette bare er noe jeg tenker meg til eller om det er jeg som er veldig bevisst? Kan det bare være noe forandringer der nede som er normalt og som går over av seg selv? Kanskje mer kviseutbrudd? 

Skjønner jo at dere ikke er leger, men hva tenker dere - på generelt grunnlag og hva jeg har forklart? 

Jeg føler selv kanskje det bare er jeg som overtenker på dette siden det ikke har blitt verre på disse dagene, men greit å høre hva andre også tenker. 

Skulle jeg bli/føle meg verre så må jeg jo ta kontakt med lege såklart, men ja - jeg er ikke noe fan av leger… 

Anonymkode: 093bc...83e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Noen som har hatt et herpesutbrudd nedentil og evt kan forklare/fortelle hvordan det er/føles som? 

Da jeg var på legevakten forleden pgr av mulig urinveisinfeksjon så sjekket han meg nedentil, da jeg har vært en del plaget med kviser der nede og bare ville han skulle se at alt var bra. Så ser han at jeg har noe som kan ligne et herpesutbrudd der nede… 🙃🥲 At det var noe utslett lignende.. Og jeg frykter nesten at det kan være noe sånt? For jeg tror ikke lenger jeg har urinveisinfeksjon ettersom det ikke lenger svir der nede og jeg har ikke andre symptomer på det (f.eks hyppig/trang til å tisse, feber, smerter/svie når jeg tisser), men jeg har litt ubehag der nede. Det er ikke noe krise enda, ikke noe vondt/smerte men bare litt ubehag. 
Jeg aner jo nå ikke om dette bare er noe jeg tenker meg til eller om det er jeg som er veldig bevisst? Kan det bare være noe forandringer der nede som er normalt og som går over av seg selv? Kanskje mer kviseutbrudd? 

Skjønner jo at dere ikke er leger, men hva tenker dere - på generelt grunnlag og hva jeg har forklart? 

Jeg føler selv kanskje det bare er jeg som overtenker på dette siden det ikke har blitt verre på disse dagene, men greit å høre hva andre også tenker. 

Skulle jeg bli/føle meg verre så må jeg jo ta kontakt med lege såklart, men ja - jeg er ikke noe fan av leger… 

Herpes nedentil er det verste jeg har vært borti! Fy søren det var smertefullt. Men jeg fikk kraftig utbrudd også, kunne ikke sitte og uff nei. Kan hende man kan få svakere utbrudd det vet jeg ikke. Vondt å tisse var det helt klart. Alt var vondt. Hvis du er usikker på hva det er så slipper du kanskje lett unna da. Jeg har ikke fått igjen så stort utbrudd heldigvis. Var veldig svakt et par fanger etter så slutt.

Anonymkode: 36bb0...e11

Skrevet

Å få det nedentil er som å sette seg på knust glass og piggtråd. Du er ikke i tvil

Anonymkode: 81bbe...ed5

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Herpes nedentil er det verste jeg har vært borti! Fy søren det var smertefullt. Men jeg fikk kraftig utbrudd også, kunne ikke sitte og uff nei. Kan hende man kan få svakere utbrudd det vet jeg ikke. Vondt å tisse var det helt klart. Alt var vondt. Hvis du er usikker på hva det er så slipper du kanskje lett unna da. Jeg har ikke fått igjen så stort utbrudd heldigvis. Var veldig svakt et par fanger etter så slutt.

Anonymkode: 36bb0...e11

Jeg kjente bare svie når jeg tisset én gang om morgenen, ettermiddagen var jeg hos legen på legevakten. Det har heller ikke gjort vondt å tisse etter den ene gangen. 

Gikk det lang tid fra symptomene kom og til de gikk bort? Jeg er litt redd dette er begynnelsen, men forhåpentligvis ikke 🙈

Hva gjorde du for å dempe smertene? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Å få det nedentil er som å sette seg på knust glass og piggtråd. Du er ikke i tvil

Omg det høres jo bare helt jævlig ut 😳🥺🫣 Vet du om det tar lang tid med symptomene etc? For nå er det jo ca 2 dager siden 👀

Skrevet

Men jeg trodde de pleide å ta test av blemmen for å teste for herpes?

Anonymkode: 66913...1fa

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Men jeg trodde de pleide å ta test av blemmen for å teste for herpes?

Anonymkode: 66913...1fa

Hørte ikke noe fra legen om blemmer 😳🙈

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så ser han at jeg har noe som kan ligne et herpesutbrudd der nede… 🙃🥲

Unnskyld at jeg spør, men hvorfor bruker du smile emoji i teksten? Er du glad for at du har et utbrudd?

Anonymkode: 24e48...956

Skrevet

Har bare hatt herpes i fjeset, men dersom det er sammenlignbart så kommer utbruddene mine ganske plutselig. Det er vonde blemmer ganske med en gang. At utbruddet skulle ligge å lure i flere dager før det starter for fullt høres ikke ut som herpes for meg. 

Men aner ikke om det er likt med den andre typen herpes, altså.

Anonymkode: 2868d...2b9

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Unnskyld at jeg spør, men hvorfor bruker du smile emoji i teksten? Er du glad for at du har et utbrudd?

Nei lol, disse bruker jeg litt som ironi (at det er jo «fint» legen sier jeg kan ha noe som ligner et utbrudd sånn, uten å gjøre noe mer med det liksom) 🥲 Prøv å legg merke til hvordan jeg fremhever teksten også da. Jeg er en person som bruker smileys i form av uttrykk og disse er ment ironisk/sarkastisk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har bare hatt herpes i fjeset, men dersom det er sammenlignbart så kommer utbruddene mine ganske plutselig. Det er vonde blemmer ganske med en gang. At utbruddet skulle ligge å lure i flere dager før det starter for fullt høres ikke ut som herpes for meg. 

Men aner ikke om det er likt med den andre typen herpes, altså.

Ja det var jo det, blemmer/små sår - jeg kan ikke si selv at det jeg har føles som blemmer eller sår, kanskje mer små kviser 🙈

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja det var jo det, blemmer/små sår - jeg kan ikke si selv at det jeg har føles som blemmer eller sår, kanskje mer små kviser 🙈

Du kan google herpes og se på bildene 🤷‍♀️ Jeg gjetter at du har kviser:) Ville dratt tilbake til legen om det ikke blir bedre.

• Nyttig 1
Skrevet

Et fførstegang utbrudd der nede starter ofte med smerter i muskler og ledd, nesten som du holder på å få influensa, man får feber i mer eller mindre grad. Når blemmene kommer er det forjævlig. Å tisse og få urin på de blemmene var som å bli brent med en lighter. Så om du ikke har merket noe som helst annet enn litt kviser, så tror jeg ikke det er det.

Og den typen jeg fikk i underlivet, var den vanlige varianten takka være eks som ga meg oralsex med munnsår. 

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har opplevd å få sår i underlivet av urinveisinfeksjon, var sinnsykt vondt, men gikk over etter noen dager....så kan være så enkelt.

Anonymkode: 809dc...f38

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei lol, disse bruker jeg litt som ironi (at det er jo «fint» legen sier jeg kan ha noe som ligner et utbrudd sånn, uten å gjøre noe mer med det liksom) 🥲 Prøv å legg merke til hvordan jeg fremhever teksten også da. Jeg er en person som bruker smileys i form av uttrykk og disse er ment ironisk/sarkastisk. 

Blir jo bare helt snål bruk av den. 

🥲 Smiling Face with Tear

Emoji Meaning

A yellow face with open eyes, a thin closed-mouth smile, and a single tear falling from one of its eyes. Can be used to express a wide range of emotions and expressions including gratitude, tender happiness, an attempt to look happy when actually sad, or smiling through pain. Can also be a response to something that is bittersweet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

🥲 Smiling Face with Tear

Emoji Meaning

A yellow face with open eyes, a thin closed-mouth smile, and a single tear falling from one of its eyes. Can be used to express a wide range of emotions and expressions including gratitude, tender happiness, an attempt to look happy when actually sad, or smiling through pain. Can also be a response to something that is bittersweet.

Hahah, OK smileypoliti. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

🥲 Smiling Face with Tear

Emoji Meaning

Jeg og flere venninner bruker den emojien på samme måte som TS her. Sånn, da kan vi legge den saken død. 

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har opplevd å få sår i underlivet av urinveisinfeksjon, var sinnsykt vondt, men gikk over etter noen dager....så kan være så enkelt.

Anonymkode: 809dc...f38

Men har jo heller ikke urinveisinfeksjon - det bare sved én gang på morgenen da jeg tisset men turte ikke ta sjansen på at det bare gikk over, så dro til legevakten.. Og der fikk jeg den beskjed at det «ja det kan være urinveisinfeksjon men det ser også ut som noe som ligner et herpes utbrudd» 🤔😩 Har ingen symptomer på uvi nå heller annet enn at det bare er littt ubehag der nede/i skjeden.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg og flere venninner bruker den emojien på samme måte som TS her. Sånn, da kan vi legge den saken død. 

Er jo fritt frem å bruke som man vil, men betyr ikke at man er mindre snål av den grunn. Ønsker man fremstå som uvitende, værsågod. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Er jo fritt frem å bruke som man vil, men betyr ikke at man er mindre snål av den grunn. Ønsker man fremstå som uvitende, værsågod. 

Leste du i det hele tatt definisjonen du selv kopierte inn hit? 😂 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...