Gå til innhold

Tiltrekkes av fornuftige, smarte menn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men.. de er ikke nødvendigvis fornuftige eller smarte følelsesmessig eller i forhold. De siste fornuftige mennene har vært fullstendig håpløse på dette punktet (ikke slemme skal sies, men mer fjortiss). Kan man finne begge deler? 

Anonymkode: bfad8...e46

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan sikkert finne begge deler men min erfaring er også at de som er intellektuelt fornuftige og smarte har veldig lite følelsesmessig IQ, de oppfører seg som om forhold er en formell transaksjon og avtale. Blir litt for robotaktig for meg!

Anonymkode: 729ae...75b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan sikkert finne begge deler men min erfaring er også at de som er intellektuelt fornuftige og smarte har veldig lite følelsesmessig IQ, de oppfører seg som om forhold er en formell transaksjon og avtale. Blir litt for robotaktig for meg!

Da mener jeg den typiske nerdetypen, businesstypen, revisortypen, meglertypen, handelshøyskole typen, IT typen..Stereotypisk men..  

Fins jo fornuftige og smarte menn som er helt normale også. 

• Liker 2
Skrevet

Men jeg hadde aldri i verden holdt ut med en ufornuftig og dum mann heller🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 1c12b...595

Skrevet

Det er nok ikke i meglerbransjen, på handelshøyskolen eller i businessverdenen de virkelig smarte mennene finnes. De er professorer, leger, lingvister, litteraturvitere osv.. Men det er jo mulig TS forveksler intelligens med banal snusfornuft?

Anonymkode: 8885f...1f9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men.. de er ikke nødvendigvis fornuftige eller smarte følelsesmessig eller i forhold. De siste fornuftige mennene har vært fullstendig håpløse på dette punktet (ikke slemme skal sies, men mer fjortiss). Kan man finne begge deler? 

Du skal ha i både pose, sekk,  konteiner og lager, eller? Håper du er "PERFEKT" selv!  :fnise:

Endret av AnonymBruker 42
Skrevet
AnonymBruker 42 skrev (12 minutter siden):

Du skal ha i både pose, sekk,  konteiner og lager, eller? Håper du er "PERFEKT" selv!  :fnise:

Stor forskjell på å være perfekt og normal. Normal og voksen oppførsel synes jeg man skal kunne forvente! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er nok ikke i meglerbransjen, på handelshøyskolen eller i businessverdenen de virkelig smarte mennene finnes. De er professorer, leger, lingvister, litteraturvitere osv.. Men det er jo mulig TS forveksler intelligens med banal snusfornuft?

Jeg tenker på ingeniør typen, som både er intelligent men også snusfornuftig regelrytter.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Stor forskjell på å være perfekt og normal. Normal og voksen oppførsel synes jeg man skal kunne forvente! 

Om det er definisjonen din på "normal", så er jo premisset for tråden bare fjas, er det ikke ? Det er selvagt mulig å finne "normal", eller har jeg gått glipp av noe :klo: :fnise:

Skrevet
AnonymBruker 42 skrev (13 minutter siden):

Om det er definisjonen din på "normal", så er jo premisset for tråden bare fjas, er det ikke ? Det er selvagt mulig å finne "normal", eller har jeg gått glipp av noe :klo: :fnise:

Jeg hentyder til egne erfaringer med den typen, tar absolutt ikke alle over en kam. Problemet er jo at de jeg har truffet er enkle, umodne og rare i sin måte å behandle kvinner og relasjonen til dem på. Det betyr ikke at jeg er perfekt i min måte å behandle potensielle partnere på, men jeg tror jeg er innunder kategorien sånn ca normal. Å kunne kommunisere normalt, og ha normal sex etc

• Liker 3
Skrevet

Hva med de snusfornuftige?

Anonymkode: 82d3a...09d

Skrevet

Mange fornuftige og smarte menn er nok veldig uerfarne med damer, i hvertfall de under 40. De er gjerne ikke populære, så da blir det jo sånn. Med alderen vil mange få erfaring og bli bedre partnere da. Men som unge er det få som vil ha dem

Anonymkode: 6c0a2...b5f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ughh litteraturvitere, professorer... Javel de kan sikkert mye spennende, men sexappeal eier de ikke!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg hentyder til egne erfaringer med den typen, tar absolutt ikke alle over en kam. Problemet er jo at de jeg har truffet er enkle, umodne og rare i sin måte å behandle kvinner og relasjonen til dem på. Det betyr ikke at jeg er perfekt i min måte å behandle potensielle partnere på, men jeg tror jeg er innunder kategorien sånn ca normal. Å kunne kommunisere normalt, og ha normal sex etc

Jeg skjønner akuratt hva du mener

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Slik var min forrige partner. Ikke leken, gøyal og sånn. Veldig alvorlig og sånn. Følte at vi var sammen av praktiske årsaker, enn forelskelse. 

Skrevet

Enig. Det handler ikke bare, for min del, om å spy ut masse facts, da. Men å klare å være reflektert, ha et metablikk på livet, og å ha en dyp kunnskapsbase. Uavhengig av yrkestittel. Selv om de mennene jeg er interessert i som regel har høy utdanning. Pleier å gå hånd i hånd, dette. Men ja, man kan finne begge deler. 

Anonymkode: 64156...1d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ughh litteraturvitere, professorer... Javel de kan sikkert mye spennende, men sexappeal eier de ikke!

Jo, intellekt er utrolig sexy. Glatt blåruss er derimot de med minst sexappeal av alle. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvis du legger en innsats i å finne noe galt eller noe du vil irritere deg over. Alt handler om hvor stor innsats du legger i det. 

Det interessante med disse menneskene er at de sjelden ser seg selv i speilet. 

Anonymkode: a873f...a03

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå er mange som har fine titler belest og de har studert mye, ikke dermed sagt at de er smarte av den grunn.

Et intelligent menneske kan like gjerne mangle utdanning og være håndverker.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvis du legger en innsats i å finne noe galt eller noe du vil irritere deg over. Alt handler om hvor stor innsats du legger i det. 

Det interessante med disse menneskene er at de sjelden ser seg selv i speilet. 

Anonymkode: a873f...a03

Det er i hvert fall lite smart å tro at intelligente mennesker har det til felles at de sjelden ser seg selv i speilet... Da har du lest for mye Donald Duck.

Eureka – dissekert | Aktuelt | UiB

Anonymkode: 5e8ef...fe3

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...