Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en kvinne i tjueårene som kun har mannlige kollegaer. Alle er i alderen 20-32. Nå er det sånn at vi alle er en veldig sammensveiset gjeng og jeg er en del av «gutta». Alle er gift eller har samboer, inkludert meg selv. 

Så spørsmålet er. Er det forståelig hvis min egen samboer syns det er litt ubehagelig at jeg kun jobber med mannfolk? Jeg tenker: alle er gift, ingen har gitt meg noe inntrykk om at de «liker meg» på en annen måte, og jeg føler at alle er veldig ordentlige folk. Og hvis det noen gang skulle vært sånn så er jeg blind, eller så er det fordi jeg genuint ikke er interessert i noen andre. Uansett, jeg har jobbet der i snart 2 år. 

Nå skal vi ha jobbfest og han er ikke veldig happy for at jeg skal på hjemmefest med kun mannfolk. 

Hva tenker dere? Er det urimelig, eller er jeg bare blitt helt blind fordi jeg kun ser på kollegaene mine for det dem er: nemlig kollegaer. 

Anonymkode: b2d7f...d74

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hva tenker dere? Er det urimelig, eller er jeg bare blitt helt blind fordi jeg kun ser på kollegaene mine for det dem er: nemlig kollegaer. 

Du er på ingen måte urimelig.

Jeg har også kun mannlige kollegaer. Hvilket kjønn de har spiller jo ingen rolle i det hele tatt. De er kollegaer 🤷🏼‍♀️. Jeg omgåes dem akkurat som jeg ville gjort om de også var jenter.

Nå har heldigvis ikke samboeren min noe som helst issues med det. Forholdet vårt er ikke preget av sjalusi og usikkerhet heldigvis.

Anonymkode: 19f21...69c

Skrevet

Ikke la han ta fra deg kollegiet ditt bare for at de ikke har «rett kjønn». Sjalusi blir gjerne bedre med årene, men ikke la være å gjøre ting du har lyst til pga hans sjalusi. 

Jeg jobbet også med bare menn de første årene av yrkeslivet mitt, rotet aldri med noen av dem. De var kolleger, ikke noe annet.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg jobber også med bare menn. Men de er flesteparten dobbelt så gamle som meg, så mulig det er derfor det er helt uproblematisk. 

Anonymkode: e95bc...7d5

Skrevet

Han tenker vel at på seg selv kjenner han andre…. 

Anonymkode: aec71...ced

Skrevet

Så lenge du ikke opphører deg dårlig, må det være helt ok. 

Anonymkode: eefa1...381

Skrevet

Klart det er urimelig av ham.  Og veldig urettferdig overfor deg og dine arbeidskolleger.  Det synes jeg du bør fortelle ham.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Han tenker vel at på seg selv kjenner han andre…. 

Anonymkode: aec71...ced

Han sier ikke direkte at han ikke liker det, jeg kjenner han bare så godt at jeg merker at det er ubehagelig for han. Han har aldri nekta meg å dra😊 Jeg ønsket bare å høre om jeg har et rart syn på det eller om det er helt normalt å dra på en sånn fest hvor jeg er eneste jenta! 

Skrevet

Men da bare drar jeg, så får vi se om han sier noe sjøl. Kjenner han veldig godt, men denne situasjonen har vi ikke vært i før og jeg bare merker at dette var noe han syns var ubehagelig. Han har aldri nektet meg å dra! Tusen takk for svar folkens :)

Skrevet

Jeg tenker at det høres absolutt ufarlig ut at du drar dit, med det forholdet du og kollegaene dine har:)

Men jeg forstår også om det er litt ubehagelig for mannen din at det bare er menn der og at det er alkohol innblandet. Mannen min hadde aldri nektet meg å dra, men han hadde definitivt ikke vært superhappy for det. Og samme med meg om det var omvendt.

Men da kan det være fint å sende en hyggelig melding eller snap iløpet av kvelden at man tenker på sin kjære. Det pleier vi å gjøre:) og ikke minst i respekt til hverandre så prøver vi å unngå å bli dritings i disse tilfellene, og at man alltid kommer hjem og sover hjemme;)

Skrevet

Hjemmefest..? Hvem skal det være hjemme hos?

Anonymkode: d8a61...a41

Skrevet

Din samboer har all grunn til å være bekymret. Da minst halvparten av dine mannlige kolleger fantaserer om å komme i buksa på deg. Gifte eller ei. Menn er menn..

Anonymkode: 6e0c2...754

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Din samboer har all grunn til å være bekymret. Da minst halvparten av dine mannlige kolleger fantaserer om å komme i buksa på deg. Gifte eller ei. Menn er menn..

Anonymkode: 6e0c2...754

Og kvinner er kvinner? Paranoide, generaliserende og sexistiske overfor menn, det er vi alle sammen?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har forståelse for ham, det blir som at din kjæreste jobbet kun med kvinner, og festet med dem. Regner med at det ville skapt litt usikkerhet hos deg.

Kanskje det kan hjelpe om han møter noen av dem, tar en tur innom deg på jobben av og til? Du kan jo også tenke over hvordan du kler deg og hvor lenge du blir sammen med dem. Ikke særlig lurt å møte i verdens korteste kjole, med dyp utringning osv., og feste til morgenen kommer. Går an å ta det rolig, vise hensyn til at du har kjæreste.

Anonymkode: 3107b...9a3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hjemmefest..? Hvem skal det være hjemme hos?

Sjefen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...