AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #1 Skrevet 10. oktober 2022 Hei dere ☺️ Jeg er under 30 og ganske fersk i arbeidslivet. Håper derfor på konstruktive svar. Jeg har en mastergrad og er for tiden i et engasjement på 10.mnd. Det er usikkert om de kan beholde meg lengre (engasjementet er på 14 mnd), og jeg har derfor søkt og fått tilbud om stilling hos en annen arbeidsgiver (privat sektor, hvis det har noe å si). Jeg vet at jeg er godt kvalifisert til stillingen - har utdanningen og erfaringen de ønsker seg, samtidig som at de ser etter noen som ikke har erfaring på 10 år, da de ikke har råd til en så dyr ansatt. Har fått oversendt arbeidskontrakt og har fått beskjed om at jeg kan bruke så mange dager jeg vil til å signere/lese gjennom. Er det noe rom for å fremforhandle høyere lønn? Vennene mine mener det er rom for dette, da arbeidsgiver alltid vil tilby lavest lønn som 1. tilbud. Dette virker jo logisk. Samtidig vet min potensielle arbeidsgiver at jeg er i et engasjement og at jeg kun har 10 mnd. relevant erfaring ift. mastergraden min. Føler ikke jeg har så mye å "gå på" annet at jeg er godt kvalifisert for stillingen. Jeg har nå egenkapital på plass, og har lyst til å endelig komme meg inn på boligmarkedet.. der av skulle jeg gjerne hatt noe høyere enn dagens tilbud.. vil gjøre det mulig for meg å låne et større beløp. Hva ville dere ha gjort? Anonymkode: 4e840...83d
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #2 Skrevet 10. oktober 2022 Selvfølgelig er det rom for forhandling! De vet jo heller ikke om du har fått tilbud fra flere andre, du er jo i en aktiv jobbsøkerprosess. Hva fikk du tilbud om og hva tenker du er realistisk? Anonymkode: bc36c...27d
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #3 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Selvfølgelig er det rom for forhandling! De vet jo heller ikke om du har fått tilbud fra flere andre, du er jo i en aktiv jobbsøkerprosess. Hva fikk du tilbud om og hva tenker du er realistisk? Anonymkode: bc36c...27d Jeg fikk 615 000. Jeg vet helt ærlig ikke hva som er realistisk, er en spesiell stilling som ikke er så kjent. Finner ingen lønnsstatistikk på det.. Anonymkode: 4e840...83d
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #4 Skrevet 10. oktober 2022 Du kan forhandle!!! Det kan man nesten alltid. Prøv deg på 680 eller noe? Anonymkode: 4ab61...dd1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå