Gå til innhold

Vektnedgang men ADHD-medisin.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Har nylig startet på ADHD-medisin. P har mistet matlysten. Spiser jo men ikke samme mengde eller like ofte som før. Er det andre som «sliter» med detta. Går jo ned i vekt.  
hvor mye gikk du ned? Gikk du ned mye på kort tid? Evt på hvor kort tid? Ønsker ikke å måtte slutte på medisin. 

Anonymkode: f332b...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke trenger/ønsker å gå ned i vekt så må du jobbe med matinntaket. Det er vanlig når man går på disse medisinene, lag deg en matplan for dagen, ha alarm på telefonen. Fokuser på næringstett mat så du slipper å spise så mye. Nøtter, drikke kalorier, peanøttsmør, mye olje i matlaging osv. Kjøp den maten du liker best. Men ja, det krever en innsats, men det er vel verdt det når du har funnet medisiner som hjelper for helsa di😊

Anonymkode: 18752...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nylig begynt på medisiner og merker det samme på appetitten. Beste er å spise god frokost, så solid mat når medisinen går ut om kvelden. 

Anonymkode: 32101...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned veldig mye på kort tid og måtte slutte på medisin. Prøver på nytt nå, men synes det er veldig vanskelig å få i meg nok når matlysten er lik null. Jeg ligger fra før av i nedre normalområde når det gjelder vekt, så jeg har ikke så mye å gå på heller. 

Anonymkode: 36379...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...