Gå til innhold

Blondt hår (stripet) og silver shampoo , trenger tips!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

har et spørsmål om vedlikehold av stripet blondt hår. Har stripet håret mitt hos frisøren.

Har vanligvis brunt, så regner med å få litt gultoner etterhvert. Når begynner man med sølv shampoo? Skal man bruke dette som en behandling en gang i uka, eller ved hver vask?

Og er det noen som kan anbefale et merke?  Jeg kjøpte med meg L'oreal Professionnel Série Expert Silver Shampoo fra Normal, men når jeg leser på flaska skulle jeg kanskje ønske jeg tok en som var mindre heftig. Det står blant annet at man MÅ bruke hansker ved påføring, kan få allergiske reaksjoner, blindhet (!!!)hvis det kommer i øynene(!) og masse annet spennende. Jeg skjønner en slik shampoo må inneholde kjemikalier, men vet noen om en litt mer sensitiv shampoo som passer tynt hår? Eller kanskje en kur som ikke trenger brukes hver dag?  

Dette er nytt for meg, så kom med tips! Er veldig fornøyd med fargen og vil beholde den kalde nyansen så lenge som mulig :)

Anonymkode: 43dc7...2e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med en gang, hadde jeg startet med den shampoen, du trenger ikke å bruke den hver gang du vasker håret, hvis du ikke vil, for den sliter litt på håret.

Jeg har prøvd mange lilla shampo gjennom årene men den som er best er Fudge lilla shampo, den er gull.

Anonymkode: 93749...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke hansker for å bruke den, jeg har lyse striper i brunt hår og bruker den samme. Tar den en til to ganger i uka. Bruker også en silver hårkur fra Maria Nila, litt annen prisklasse, men den er mye bedre på fukt. Sølv/lillasjampo kan være uttørrende for håret

Anonymkode: 03359...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: bruker ikke hansker ved påføring, blir bittelitt lilla på hendene men det går bort i løpet av et par timer. Pleier å ta den i tørt hår, blir bedre effekt, men du må nok prøve deg litt frem for å se hva som passer for deg.

Anonymkode: 93749...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker fenola lilla sjampo og blir lilla som en smurf om jeg ikke bruker hansker. Lillasjampo skal bare brukes noen ganger til gultonene dempes og ikke som fast sjampo. Jeg bruker det kanskje 2-3 ganger på rad en gang i uka sånn ca hver 3 eller 4 måned. Det er kjempeviktig å ikke få i øynene eller gni seg i øynene ja for mange lillasjampo inneholder det allergeniske stoffet MI. Methyl-et-eller-annet-isozane (Google mi allergi)

Anonymkode: 6db50...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må nevne at jeg ble lilla i håret av shampoen fra fudge😅 Så du må prøve deg frem. Lykke til 😊

Anonymkode: 03359...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...