Gå til innhold

Kan man bestemme seg for å bli forelsket?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En fyr jeg dater er perfekt på alle måter. Hyggelig å være sammen med og samtalen går veldig lett, han er kjekk, har mye like interesser som meg og ikke minst han liker meg veldig godt. Når vi er sammen viser han at han bryr seg, kjærtegner meg og når vi ikke er sammen sender han meg koselige meldinger. Men jeg er ikke forelsket. De jeg blir forelsket i er følelsesmessig utilgjengelige og middels interessert i meg.

Så jeg lurer på: går det an å bare bestemme seg for å bli forelsket i noen? Jeg vet at jeg kan få det ganske fint med denne mannen om bare følelsene er på plass.

Anonymkode: a5819...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei tror ikke det går an å bestemme seg for å bli forelsket i en spesifikk person. Men man kan bestemme seg for å jobbe med de følelsesmessige mønstrene sine i terapi ved å ha bestemt seg for at man vil bryte det usunne mønsteret hvor man bare blir forelsket i utilgjengelige menn. Det kommer fra forsvarsmekanisme og fra frykt for å ikke være god nok (for en bra mann). De mønstrene er absolutt mulig å bryte sånn at du går inn for å få sunnere forelskelser i fremtiden og være mer åpen for de bra mennene også 

Anonymkode: 6ae2a...ab4

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det blitt ett lettvindt liv. Har forelsket meg i feil personer hele livet. Here i am... forever single. 

Anonymkode: d5f66...5c5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jo. Man kan det mener jeg. 

Anonymkode: a8000...788

hvordan kan man liksom det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (27 minutter siden):

hvordan kan man liksom det

Ved å se situasjon og person i ulike perspektiv. Ta det med ro, bare være, bare være sammen og slappe av. Sånne ting. Hvis man er låst og stresset i egne forventninger går det ihvertfall ikke. 
Det kan også plutselig gå seg til; ved at man oppdager noe nytt eller sjarmerende hos noen

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De jeg blir forelsket i er følelsesmessig utilgjengelige og middels interessert i meg.

Så du liker slemme menn

Anonymkode: 2903c...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ved å se situasjon og person i ulike perspektiv. Ta det med ro, bare være, bare være sammen og slappe av. Sånne ting. Hvis man er låst og stresset i egne forventninger går det ihvertfall ikke. 
Det kan også plutselig gå seg til; ved at man oppdager noe nytt eller sjarmerende hos noen

Takk, det skal jeg gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så du liker slemme menn

Nei, de er ikke slemme! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg har iallefall ikke fått det til de gangene jeg har vært i slik situasjon. Ga det tid, ønsket det virkelig og de to mennene jeg opplevde dette med var så bra på alle mulige måter at jeg ikke kunne forstå at jeg ikke forelsket meg, men det skjedde bare ikke. Det var absolutt ingenting jeg kunne gjøre med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei, de er ikke slemme! 

Men de behandler deg ikke bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men de behandler deg ikke bra. 

Jo, de har behandlet meg bra. Skjønner ikke helt hvorfor du mener de må være slemme bare fordi de ikke er nok interessert i meg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (14 minutter siden):

Nei. Jeg har iallefall ikke fått det til de gangene jeg har vært i slik situasjon. Ga det tid, ønsket det virkelig og de to mennene jeg opplevde dette med var så bra på alle mulige måter at jeg ikke kunne forstå at jeg ikke forelsket meg, men det skjedde bare ikke. Det var absolutt ingenting jeg kunne gjøre med det. 

Skjønner. Men håper at følelsene kommer likevel om vi bare tilbringer litt tid sammen. Kanskje jeg må ligge med han. Da får jo de fleste damer følelser med en gang! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror noen kan falle for personen over tid.

Jeg har hatt to fuck friends i løpet av livet mitt, menn jeg kun tente på, var ikke forelsket i, og de var uaktuelle å bli kjæreste med. Men etter ca 6 mnd, så ble jeg forelsket i de. 

Så jeg tror at hvis jeg møter en bra mann, som jeg har bra sex med, så vil jeg få følelser for han over tid. Så lenge vi fortsetter å ha det bra sammen.

Anonymkode: 44ade...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror noen kan falle for personen over tid.

Jeg har hatt to fuck friends i løpet av livet mitt, menn jeg kun tente på, var ikke forelsket i, og de var uaktuelle å bli kjæreste med. Men etter ca 6 mnd, så ble jeg forelsket i de. 

Så jeg tror at hvis jeg møter en bra mann, som jeg har bra sex med, så vil jeg få følelser for han over tid. Så lenge vi fortsetter å ha det bra sammen.

Anonymkode: 44ade...3ab

Ja, om man har fysisk tiltrekning blir jo alt litt lettere 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. Men håper at følelsene kommer likevel om vi bare tilbringer litt tid sammen. Kanskje jeg må ligge med han. Da får jo de fleste damer følelser med en gang! 

Fungerte ikke for meg det heller, selv om de på toppen av det hele var gode elskere. Håper det fungerer bedre for deg, for fryktelig frustrerende og irriterende å ikke få rette følelser ovenfor mann man så gjerne skulle fått følelser for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

går det an å bare bestemme seg for å bli forelsket i noen? Jeg vet at jeg kan få det ganske fint med denne mannen om bare følelsene er på plass.

Selvsagt! Går an å "bestemme" seg for nesten alt, men det vil ikke si at du ikke feiler. Litt synd - for det hadde jo vært ganske  allright om alt man bestemte seg for manifesterte seg i realitetus :cry3:

Ha litt sex, se hverandre dypt inn i øynene, del noen hemmeligheter, ønsker/drømmer for fremtiden osv. Om ikke det funker så er nok løpet for "forelskelse" kjørt.  Det er iaf. min "bÆce cÆse". 

Du kan jo alltids "bestemme" deg for en forlengelse, men det kommer jo også an på hvor bestemt du er...  :Nikke:

Eidth Om du bestemmer deg for å bestemme deg - så kanskje det forandrer noe 🤔

Endret av AnonymBruker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jo, de har behandlet meg bra. Skjønner ikke helt hvorfor du mener de må være slemme bare fordi de ikke er nok interessert i meg.

De behandler deg ikke som en prinsesse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...