Roci Skrevet 13. oktober 2022 #21 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hei! Ikke meningen å kuppe tråden, jeg har dessverre ikke så mye å hjelpe med da jeg alltid følger andres råd angående hudpleie 🙈 Men jeg har et spørsmål angående samboeren min sin hud, gjerne til deg @Roci eller @DundreMilfin for det virker som dere har peiling ❤️ Han har slitt mye med uren hud (i mange år), og fikk anbefalt La Roche Posay Sensitive Creme og La Roche Posay Sensitive Riche på apoteket. Når jeg nå kom over dette skjønner jeg jo at det kanskje var litt bom for hans hundtype. Som rens bruker han La Roche Posay Effaclar (morgen og kveld). Jeg er jo litt dårlig på sånt selv, så vet ikke helt hva slags hudtype han har. Men den er nok ikke oljete eller fet, heller nærmere mot tørr. Det sier han selv og. Kvisene han får nå for tiden er ganske store, nesten litt som byller som noen skriver her, og vet han blir litt frustrert over det. Derfor jeg tenkte å høre om dere, evnt noen andre, har noen gode tips? Tenker kanskje han burde prøve å bytte ut hudkremen han bruker, evnt rensen også - til en mildere en feks? 🥰 Han har gått på behandlinger tidligere, så tenker at noe med hudpleien burde testes ut først denne gangen. Anonymkode: 9bdae...ccf Tørr og akneutsatt hud er tricky, og dersom man bruker produkter beregnet på fet og uren hud, kan det gjøre vondt verre, fordi det kan trigge huden til å produsere ytterligere talg for å kompensere for fukttap. Samtidig vil kremer som er for fete, også kunne forverre problemene. Mtt forslag vil være å gå for milde og skånsomme produkter og ha fokus på nok fukt for å se om det bidrar til å stabilisere talgproduksjonen. Akneutsatt hud er ofte sensitiv, spesielt hvis den er tørr i tillegg. Han kan f.eks. prøve Foaming Cleanser fra CeraVe, den er fin for uren hud, men forstyrrer ikke den naturlige hudbarrieren slik at huden blir tørrere. Viktig at han renser morgen og kveld. Jeg tenker at det også kan være verd å forsøke et serum med BHA (salicylsyre) på de utsatte områdene. Finnes i flere prisklasser jeg gir deg gjerne produktforslag i den prisklassen du ønsker. Når det gjelder fukt, kan han prøve en av de jeg har foreslått for TS tidligere i tråden, kanskje med unntak av den fra LRP, som innholder en ingrediens som kan være aknetriggende. En krem jeg glemte å foreslå, som gir godt med fukt og er beregnet på sensitiv hud, er Bioderma Sensibio Light.
AprilLudgate Skrevet 13. oktober 2022 #22 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Ikke meningen å kuppe tråden, jeg har dessverre ikke så mye å hjelpe med da jeg alltid følger andres råd angående hudpleie 🙈 Men jeg har et spørsmål angående samboeren min sin hud, gjerne til deg @Roci eller @DundreMilfin for det virker som dere har peiling ❤️ Han har slitt mye med uren hud (i mange år), og fikk anbefalt La Roche Posay Sensitive Creme og La Roche Posay Sensitive Riche på apoteket. Når jeg nå kom over dette skjønner jeg jo at det kanskje var litt bom for hans hundtype. Som rens bruker han La Roche Posay Effaclar (morgen og kveld). Jeg er jo litt dårlig på sånt selv, så vet ikke helt hva slags hudtype han har. Men den er nok ikke oljete eller fet, heller nærmere mot tørr. Det sier han selv og. Kvisene han får nå for tiden er ganske store, nesten litt som byller som noen skriver her, og vet han blir litt frustrert over det. Derfor jeg tenkte å høre om dere, evnt noen andre, har noen gode tips? Tenker kanskje han burde prøve å bytte ut hudkremen han bruker, evnt rensen også - til en mildere en feks? 🥰 Han har gått på behandlinger tidligere, så tenker at noe med hudpleien burde testes ut først denne gangen. Anonymkode: 9bdae...ccf Dere kan gjerne bytte kremer, men om han får såpass dyp akne så må han nok vurdere hos en hudlege om medisiner er neste steg. Dette ligger ikke i hudens øverste lag som små urenheter kan gjøre - så han må nok systematisk og medisinsk til verks der. Jeg har ikke prøvd denne rensen, men ble ganske nysgjerrig på reviewsene. Den er dyr, men jeg tenker at om man først prøver den f.eks 2-3 ganger i uka og så en helt mild (Cerave moisturizing cleanser eller LRP toleriane sensitive) så kan nok den rense litt bedre og mer skånsomt: https://www.skincity.com/no/hudpleie/ansikt/ansiktsrens/rensegele/facial-cleanser-200ml Så den hadde 20% nå, så er litt fristet selv 😅 Ellers er det jo BHA’ en i Calmserien til Paulas Choice - denne er nok best for sensitiv og tørr hud: https://www.skincity.com/no/paulas-choice/calm-1-bha-lotion-exfoliant-30-ml Prøv den minste sizen først kanskje. Men de dype greiene må nok behandles innenfra fra retinoider og ganske sterke kurer dessverre. Hadde spandert meg et besøk hos hudlege først og fremst, ikke hudpleier.
Roci Skrevet 13. oktober 2022 #23 Skrevet 13. oktober 2022 DundreMilfin skrev (1 time siden): Dere kan gjerne bytte kremer, men om han får såpass dyp akne så må han nok vurdere hos en hudlege om medisiner er neste steg. Dette ligger ikke i hudens øverste lag som små urenheter kan gjøre - så han må nok systematisk og medisinsk til verks der. Jeg har ikke prøvd denne rensen, men ble ganske nysgjerrig på reviewsene. Den er dyr, men jeg tenker at om man først prøver den f.eks 2-3 ganger i uka og så en helt mild (Cerave moisturizing cleanser eller LRP toleriane sensitive) så kan nok den rense litt bedre og mer skånsomt: https://www.skincity.com/no/hudpleie/ansikt/ansiktsrens/rensegele/facial-cleanser-200ml Så den hadde 20% nå, så er litt fristet selv 😅 Ellers er det jo BHA’ en i Calmserien til Paulas Choice - denne er nok best for sensitiv og tørr hud: https://www.skincity.com/no/paulas-choice/calm-1-bha-lotion-exfoliant-30-ml Prøv den minste sizen først kanskje. Men de dype greiene må nok behandles innenfra fra retinoider og ganske sterke kurer dessverre. Hadde spandert meg et besøk hos hudlege først og fremst, ikke hudpleier. Enig
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #24 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hei! Ikke meningen å kuppe tråden, jeg har dessverre ikke så mye å hjelpe med da jeg alltid følger andres råd angående hudpleie 🙈 Men jeg har et spørsmål angående samboeren min sin hud, gjerne til deg @Roci eller @DundreMilfin for det virker som dere har peiling ❤️ Han har slitt mye med uren hud (i mange år), og fikk anbefalt La Roche Posay Sensitive Creme og La Roche Posay Sensitive Riche på apoteket. Når jeg nå kom over dette skjønner jeg jo at det kanskje var litt bom for hans hundtype. Som rens bruker han La Roche Posay Effaclar (morgen og kveld). Jeg er jo litt dårlig på sånt selv, så vet ikke helt hva slags hudtype han har. Men den er nok ikke oljete eller fet, heller nærmere mot tørr. Det sier han selv og. Kvisene han får nå for tiden er ganske store, nesten litt som byller som noen skriver her, og vet han blir litt frustrert over det. Derfor jeg tenkte å høre om dere, evnt noen andre, har noen gode tips? Tenker kanskje han burde prøve å bytte ut hudkremen han bruker, evnt rensen også - til en mildere en feks? 🥰 Han har gått på behandlinger tidligere, så tenker at noe med hudpleien burde testes ut først denne gangen. Anonymkode: 9bdae...ccf Kanskje han kan prøve LRP son cicaplast? Jeg har vært mye plaget med store, vonde kviser. Har nå prøvt denne kremen en stund og føler huden har roet seg. Den er ganske fet, så jeg bruker den på natten☺️ Anonymkode: 9a5b9...15c
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #25 Skrevet 16. oktober 2022 Tusen takk for svar, så snille dere er som tar dere tid ❤️ Ser jeg kunne vært litt tydeligere, han har gått på ISO tre ganger og jeg tenker det hvert fall er grenser for hvor mange ganger man skal utsette kroppen for det utbruddet og de bivirkningene det fører med seg.. Kvisene kommer alltid tilbake :/ Men er enig i at han burde komme seg til en hudlege igjen. Skal sjekke ut tipsene deres, igjen tusen takk 🥰 Tar gjerne imot tips til serum @Roci, han er nok villig til å betale litt for et serum, men ikke et altfor dyrt et kan jeg tenke meg. Anonymkode: 9bdae...ccf
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #26 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 13.10.2022 den 23.15): Kanskje han kan prøve LRP son cicaplast? Jeg har vært mye plaget med store, vonde kviser. Har nå prøvt denne kremen en stund og føler huden har roet seg. Den er ganske fet, så jeg bruker den på natten☺️ Anonymkode: 9a5b9...15c Tusen takk for tips 🥰 Bruker du den i hele ansiktet eller bare på utsatte områder? Anonymkode: 9bdae...ccf
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #27 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tusen takk for tips 🥰 Bruker du den i hele ansiktet eller bare på utsatte områder? Anonymkode: 9bdae...ccf Jeg har brukt den i hele ansiktet. Nå er det jo ikke sikkert at denne hjelper for han da, men ofte får en kviser fordi huden rett og slett er skadet og dehydrert. Jeg har prøvt "alt", og ingenting hjelper noe særlig. No har jeg brukt denne kremen en uke, og ingen nye utbrudd så langt☺️ Den koster jo under hundrelappen, så kan jo være verdt et forsøk☺️ Anonymkode: 9a5b9...15c
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #28 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har brukt den i hele ansiktet. Nå er det jo ikke sikkert at denne hjelper for han da, men ofte får en kviser fordi huden rett og slett er skadet og dehydrert. Jeg har prøvt "alt", og ingenting hjelper noe særlig. No har jeg brukt denne kremen en uke, og ingen nye utbrudd så langt☺️ Den koster jo under hundrelappen, så kan jo være verdt et forsøk☺️ Anonymkode: 9a5b9...15c Tusen takk, skal sjekke ut ❤️ Anonymkode: 9bdae...ccf
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #29 Skrevet 17. oktober 2022 DundreMilfin skrev (På 12.10.2022 den 22.31): Dobbeltrensing skal være først olje/balm og så vanlig rens. Men for en veldig tørr/sensitiv hudtype kan dobbeltrensing være for mye - så her må man følge litt med på reaksjonen. Virker å gå fint så langt, men slurver jo litt😅 Roci skrev (På 13.10.2022 den 9.30): Ja, det er vanskelig, og jeg er enig med deg. Noe av det viktigste du kan gjøre, tror jeg, er å lære deg litt om hvilke ingredienser du bør unngå på generell basis, slik som alkohol - ikke fettalkoholer, men etanol (Alcohol Denat) - parfyme og eteriske oljer. Du bør nok også være varsom med aktive ingredienser som retinol, c-vitamin og syrer, uten at det nødvendigvis betyr at du må holde deg unna dem for all framtid Huden min har ikke fått noen behandling med produkter som skulle tilsi at den skulle være sensitiv, men mulig det er genetisk? Men ja, har hørt en del yoububere si at alkohol, parfyme og eteriske oljer er fy. Må ha deo uten alkohol hvis ikke klør jeg som en GAL. Vitamin C serumet du anbefalte meg i en annen tråd har jeg tålt veldig godt da:) Ser flere som ber om hjelp her:D Fått svar på mitt så for all del:) Anonymkode: 76c01...461
Roci Skrevet 18. oktober 2022 #30 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Huden min har ikke fått noen behandling med produkter som skulle tilsi at den skulle være sensitiv, men mulig det er genetisk? Men ja, har hørt en del yoububere si at alkohol, parfyme og eteriske oljer er fy. Må ha deo uten alkohol hvis ikke klør jeg som en GAL. Vitamin C serumet du anbefalte meg i en annen tråd har jeg tålt veldig godt da:) Anonymkode: 76c01...461 Man kan ha sensitiv hud i utgangspunktet, ja, det trenger ikke ha noe med (over)behandling å gjøre Så flott at du tålte C-vitaminserumet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå