Gå til innhold

Erstattning for Elixir fuktighetskrem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte fuktighetskremen til elixir, rich-utgaven, og jeg er veldig fornøyd, den gir nok fukt(skjønt, kunne hatt enda mer!), og den trekker skikkelig inn, blir ikke liggende utenpå huden som et belegg. Men den er så dyr! Noen som har forslag til en erstatting? Jeg har tørr og sensitiv hud.

@Roci du har hjulpet meg før, kanskje du har tips denne gangen også?:)

Anonymkode: 76c01...461

Skrevet

Takk for tilliten🌹 Hvilken prisklasse tenker du er overkommelig?

Skrevet

Hvilken krem er det? Hvilken hudtype har du? 

Anonymkode: 637b1...20e

Skrevet

Lurer på det samme!

Anonymkode: 6f07f...75d

Skrevet
Roci skrev (1 time siden):

Takk for tilliten🌹 Hvilken prisklasse tenker du er overkommelig?

;)

Har problemer med å forsvare noe over 500 for 200ml, men klart, jo lavere jo bedre.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilken krem er det? Hvilken hudtype har du? 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lurer på det samme!

Anonymkode: 6f07f...75d

Å, beklager, jeg mener denne: https://lyko.com/no/elixir-cosmeceuticals/elixir-cosmeceuticals-hydractil-rich-50m

Jeg har sensitiv og tørr hud.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg kjøpte fuktighetskremen til elixir, rich-utgaven, og jeg er veldig fornøyd, den gir nok fukt(skjønt, kunne hatt enda mer!), og den trekker skikkelig inn, blir ikke liggende utenpå huden som et belegg. Men den er så dyr! Noen som har forslag til en erstatting? Jeg har tørr og sensitiv hud.

@Roci du har hjulpet meg før, kanskje du har tips denne gangen også?:)

Jeg tenker at La Roche Posay Toleriane Sensitive Riche kan være verd forsøket. Den inneholder flere av de samme ingrediensene som Elixir, og skal være skånsom nok for babyer. Koster fra 125,- til rett under 200,-, litt avhengig av hvor du kjøper den, men de fleste apotek har denne. 

En annen krem som er veldig fin for sensitiv hud, er Eucerin Soothing Care Dry Skin. Den reddet huden min etter overbehandling med aktive ingredienser. Også under 200,-.

Denne fra First Aid Beauty inneholder ingredienser som man vanligvis ville forvente å finne i langt dyrere kremer, så den ville jeg virkelig ha gitt et forsøk! Feelunique er med i VOEC- ordningen, slik at MVA og toll er inkludert. Jeg har god erfaring med å bestille derfra. Akkurat nå på tilbud til kr. 205,-.

Til slutt et merke som jeg ikke har noen erfaring med selv, men som ser veldig fin ut ingrediensmessig sett: Plantheque The Stay Calm Face Cream. Masse beroligende, fuktgivende og balanserende ingredienser, og i likhet med de andre forslagene mine inneholder den verken alkohol (etanol), parfyme eller mineralolje. Også på tilbud nå hos Skincity til kr. 339,15.

• Liker 1
Skrevet
Roci skrev (7 timer siden):

Jeg tenker at La Roche Posay Toleriane Sensitive Riche kan være verd forsøket. Den inneholder flere av de samme ingrediensene som Elixir, og skal være skånsom nok for babyer. Koster fra 125,- til rett under 200,-, litt avhengig av hvor du kjøper den, men de fleste apotek har denne. 

En annen krem som er veldig fin for sensitiv hud, er Eucerin Soothing Care Dry Skin. Den reddet huden min etter overbehandling med aktive ingredienser. Også under 200,-.

Denne fra First Aid Beauty inneholder ingredienser som man vanligvis ville forvente å finne i langt dyrere kremer, så den ville jeg virkelig ha gitt et forsøk! Feelunique er med i VOEC- ordningen, slik at MVA og toll er inkludert. Jeg har god erfaring med å bestille derfra. Akkurat nå på tilbud til kr. 205,-.

Til slutt et merke som jeg ikke har noen erfaring med selv, men som ser veldig fin ut ingrediensmessig sett: Plantheque The Stay Calm Face Cream. Masse beroligende, fuktgivende og balanserende ingredienser, og i likhet med de andre forslagene mine inneholder den verken alkohol (etanol), parfyme eller mineralolje. Også på tilbud nå hos Skincity til kr. 339,15.

LRP er tricky synes jeg - den har isocetyl stereate høyt på lista som scorer 5 av 5 mulige på comedogenicskala. 

Men om man sliter med svært tørr og sensitiv hud kan jo det funke nettopp derfor. 

Skrevet

CeraVe!!!! 

Det har fullstendig reddet min hudbarriere og jeg har ikke lenger tørr og sensitiv hud for første gang siden ungdomstida! Jeg kan ikke prise det nok. 

Jeg bruker CeraVe Hydrating Cleanser, den koster 72kr på farmasiet.no akkurat nå, og den varer lenge! Og det er selv om jeg dobbelrenser hver kveld (jeg renser ikke lenger på morgenen så lenge jeg har dobbelrenset på kvelden, dette hjelper også å reparere hudbarrieren, så tar jeg bare fuktighetskrem rett på huden når jeg har våknet. 

Fuktighetskremen jeg bruker, er CeraVe Moisturising Lotion, som jeg betaler like over hundrelappen for 250ml tror jeg det er. Den er helt fantastisk! På vinteren kan du prøve deres Moisturising cream I stedet, den er litt tykkere :)

Anonymkode: 8bd7b...9de

Skrevet
DundreMilfin skrev (1 time siden):

LRP er tricky synes jeg - den har isocetyl stereate høyt på lista som scorer 5 av 5 mulige på comedogenicskala. 

Men om man sliter med svært tørr og sensitiv hud kan jo det funke nettopp derfor. 

Ja, den vil definitivt ikke fungere til fet og uren hud🙂 Er enig i at LRP er litt "hit or miss" - de har noen veldig gode produkter, og så har de andre som jeg ikke skjønner tankegangen bak🙂

Skrevet
DundreMilfin skrev (1 time siden):

Ja styr unna den! Jeg fikk svære byllekviser! 

Skrevet

Når DET er sagt - jeg «sverger» mest til superbillige The Ordinary som jeg bare dytter annet oppi etter behov. Den alene er ikke nok for meg stort sett. 

Jeg er sensitiv delvis tørr/dehydrert men får også superlett utbrudd 🤣🫠

Så for meg går det i den+squalene i varierende mengder oppå fuktgivende essens/evt serum/evt Elixir Niactil. Man kan ta rosehip og denslags om det foretrekkes. 

Den funker liksom oppå alt av hydrerende eller aktivt, og kan med fordel blandes med La Rose Posay cicaplast baume på sure vinterdager når vinden pisker hardt og man trenger litt barrierepleie. 

Prisene på alt annet jeg har prøvd bare matcher ikke hva en fuktighetskrem skal gjøre.

Legger heller penger i alt det andre under kremen :) 

Skrevet

Roci skrev (11 timer siden):

❤️Tusen takk for tips!

Si meg, jobber du med noe innen hudpleie eller er det bare interesse?

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

CeraVe!!!! 

Det har fullstendig reddet min hudbarriere og jeg har ikke lenger tørr og sensitiv hud for første gang siden ungdomstida! Jeg kan ikke prise det nok. 

Jeg bruker CeraVe Hydrating Cleanser, den koster 72kr på farmasiet.no akkurat nå, og den varer lenge! Og det er selv om jeg dobbelrenser hver kveld (jeg renser ikke lenger på morgenen så lenge jeg har dobbelrenset på kvelden, dette hjelper også å reparere hudbarrieren, så tar jeg bare fuktighetskrem rett på huden når jeg har våknet. 

Fuktighetskremen jeg bruker, er CeraVe Moisturising Lotion, som jeg betaler like over hundrelappen for 250ml tror jeg det er. Den er helt fantastisk! På vinteren kan du prøve deres Moisturising cream I stedet, den er litt tykkere :)

Hører mange skryte av cerave:) Eneste produktet jeg har fra dem er en fotkrem men den er jeg storfornøyd med. Jeg har først nylig funnet en rens jeg kan bruke morgne og kveld hver dag uten å bli tørr eller rød(fra medik8), men cerave er jo mye rimeligere... Kanskje jeg må gi den et forsøk når jeg blir tom. Samme med den tykkere kremen, for huden min får visst aldri nok :fnise:

DundreMilfin skrev (2 timer siden):

Når DET er sagt - jeg «sverger» mest til superbillige The Ordinary som jeg bare dytter annet oppi etter behov. Den alene er ikke nok for meg stort sett. 

Jeg er sensitiv delvis tørr/dehydrert men får også superlett utbrudd 🤣🫠

Så for meg går det i den+squalene i varierende mengder oppå fuktgivende essens/evt serum/evt Elixir Niactil. Man kan ta rosehip og denslags om det foretrekkes. 

Den funker liksom oppå alt av hydrerende eller aktivt, og kan med fordel blandes med La Rose Posay cicaplast baume på sure vinterdager når vinden pisker hardt og man trenger litt barrierepleie. 

Prisene på alt annet jeg har prøvd bare matcher ikke hva en fuktighetskrem skal gjøre.

Legger heller penger i alt det andre under kremen :) 

Kviser er vel den ene tingen jeg ikke har, men føler det er mest produkter for det og lite for sånn random rødhet som jeg har:P

Jeg har elixir niactil, men smått reagerer jeg på den:\

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

❤️Tusen takk for tips!

Hører mange skryte av cerave:) Eneste produktet jeg har fra dem er en fotkrem men den er jeg storfornøyd med. Jeg har først nylig funnet en rens jeg kan bruke morgne og kveld hver dag uten å bli tørr eller rød(fra medik8), men cerave er jo mye rimeligere... Kanskje jeg må gi den et forsøk når jeg blir tom. Samme med den tykkere kremen, for huden min får visst aldri nok :fnise:

Kviser er vel den ene tingen jeg ikke har, men føler det er mest produkter for det og lite for sånn random rødhet som jeg har:P

Jeg har elixir niactil, men smått reagerer jeg på den:\

Om du reagerer også på Niactil hadde jeg gått kun for en veldig mild krem og tilsette olje for å få eventuelt ekstra fett.

Og så bare eksfoliert med lactic acid eller pha 1-2 gg i uka.

Ingenting mer.

Kan godt være du tåler ganske komedogene ingredienser. Jeg tålte det inntil jeg IKKE tålte det. Kjøpte No7 kremer for sensitiv hud og fikk tidenes helvetesclogging fra varmeste helvete som tok 2 år å dempe 🫠🛸

Skrevet
DundreMilfin skrev (13 minutter siden):

Om du reagerer også på Niactil hadde jeg gått kun for en veldig mild krem og tilsette olje for å få eventuelt ekstra fett.

Og så bare eksfoliert med lactic acid eller pha 1-2 gg i uka.

Ingenting mer.

Kan godt være du tåler ganske komedogene ingredienser. Jeg tålte det inntil jeg IKKE tålte det. Kjøpte No7 kremer for sensitiv hud og fikk tidenes helvetesclogging fra varmeste helvete som tok 2 år å dempe 🫠🛸

Hm, tåler en del annet, men mulig det er en kombinasjon der jeg reagerer på, må prøve å bruke på niactil alene for å se tror jeg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

❤️Tusen takk for tips!

Bare hyggelig, og hudpleie er en interesse, jeg jobber ikke med det :) Men synes det er spennende å sette meg inn i ingredienser og virkestoffer og hva som fungerer for ulike hudtyper. Kan tipse deg om den norske nettsiden/bloggen HeltKrem, der finnes det mye god informasjon, om du er interessen :)

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

CeraVe!!!! 

Når du dobbelrenser på kvelden, bruker du denne rensen to ganger? Eller bruker du først en oljerens? Jeg lurer fordi jeg bruker først Purito oljerens, deretter en mild rens. Men kanskje jeg bare kunne brukt samme rens to ganger.  

Skrevet
Roci skrev (11 timer siden):

Bare hyggelig, og hudpleie er en interesse, jeg jobber ikke med det :) Men synes det er spennende å sette meg inn i ingredienser og virkestoffer og hva som fungerer for ulike hudtyper. Kan tipse deg om den norske nettsiden/bloggen HeltKrem, der finnes det mye god informasjon, om du er interessen :)

:klem: Jeg synes det er kjempevanskelig med sensitiv hudtype, virker som om det er så mye mer produkter for de som plages med akne og oljete hud enn tørr og sensitiv.

Men takk for tipset, kanskje jeg lærer noe nyttig:)

Vinny skrev (7 timer siden):

Når du dobbelrenser på kvelden, bruker du denne rensen to ganger? Eller bruker du først en oljerens? Jeg lurer fordi jeg bruker først Purito oljerens, deretter en mild rens. Men kanskje jeg bare kunne brukt samme rens to ganger.  

Jeg bruker denne først(vet ikke om den regnes som oljerens men den fjerner alt med minimal gnikking), så denne. På morgenen bruker jeg bare den siste, men glemmer det sånn 50% av tiden, definitivt ikke et morgen menneske:fnise:

Skrevet
Vinny skrev (9 timer siden):

Dobbeltrensing skal være først olje/balm og så vanlig rens.

Men for en veldig tørr/sensitiv hudtype kan dobbeltrensing være for mye - så her må man følge litt med på reaksjonen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

:klem: Jeg synes det er kjempevanskelig med sensitiv hudtype, virker som om det er så mye mer produkter for de som plages med akne og oljete hud enn tørr og sensitiv.

Men takk for tipset, kanskje jeg lærer noe nyttig:)

Ja, det er vanskelig, og jeg er enig med deg. Noe av det viktigste du kan gjøre, tror jeg, er å lære deg litt om hvilke ingredienser du bør unngå på generell basis, slik som alkohol  - ikke fettalkoholer, men etanol (Alcohol Denat) - parfyme og eteriske oljer. Du bør nok også være varsom med aktive ingredienser som retinol, c-vitamin og syrer, uten at det nødvendigvis betyr at du må holde deg unna dem for all framtid :) 

Skrevet
Roci skrev (På 11.10.2022 den 19.14):

Ja, den vil definitivt ikke fungere til fet og uren hud🙂 Er enig i at LRP er litt "hit or miss" - de har noen veldig gode produkter, og så har de andre som jeg ikke skjønner tankegangen bak🙂

Hei! Ikke meningen å kuppe tråden, jeg har dessverre ikke så mye å hjelpe med da jeg alltid følger andres råd angående hudpleie 🙈 Men jeg har et spørsmål angående samboeren min sin hud, gjerne til deg @Roci eller @DundreMilfin for det virker som dere har peiling ❤️ Han har slitt mye med uren hud (i mange år), og fikk anbefalt La Roche Posay Sensitive Creme og La Roche Posay Sensitive Riche på apoteket. Når jeg nå kom over dette skjønner jeg jo at det kanskje var litt bom for hans hundtype. Som rens bruker han La Roche Posay Effaclar (morgen og kveld). Jeg er jo litt dårlig på sånt selv, så vet ikke helt hva slags hudtype han har. Men den er nok ikke oljete eller fet, heller nærmere mot tørr. Det sier han selv og. Kvisene han får nå for tiden er ganske store, nesten litt som byller som noen skriver her, og vet han blir litt frustrert over det. Derfor jeg tenkte å høre om dere, evnt noen andre, har noen gode tips? Tenker kanskje han burde prøve å bytte ut hudkremen han bruker, evnt rensen også - til en mildere en feks? 🥰 Han har gått på behandlinger tidligere, så tenker at noe med hudpleien burde testes ut først denne gangen.

Anonymkode: 9bdae...ccf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...