AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #41 Del Skrevet 14. oktober 2022 Mrs Robinson skrev (1 minutt siden): By all means Bare merkelig måte å "spare" på Nei, det er ikke merkelig. Tror det er du som ikke skjønner. Anonymkode: 5ae5b...525 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 14. oktober 2022 #42 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, det er ikke merkelig. Tror det er du som ikke skjønner. Anonymkode: 5ae5b...525 Jo, jeg var ihuga fan av mikrosparing i mine yngre dager, jeg. Ville du i det daglige sitte og overført 34, 43 og 56 kroner til sparekonto? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #43 Del Skrevet 14. oktober 2022 Mrs Robinson skrev (Akkurat nå): By all means Bare merkelig måte å "spare" på Okei, da kan du la være 🤷🏼♀️ Jeg synes det er en kjekk måte å skrelle enda litt av sparepotensialet på 😊 ikke noe som merkes annet enn at man blir litt mer obs når det minker i slutten av måneden, og det er bare positivt å tvinges til å bli enda mer bevisst. Og over noen år sper det godt på langtidssparingen. Anonymkode: 6c8f6...483 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #44 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 10.10.2022 den 18.27): Dukket opp i Sbanken nå: Er ikke dette helt bakvendt? Bankene senker folks psykiske terskel for pengebruk og oppfordrer til sløsing? Bruke penger for å spare? Den beste sparingen er kronene man ikke bruker. Fast månedlig trekk er bedre. Anonymkode: dd510...847 Altså, det rasjonelle er jo å sette av sine 1/3 av lønna til sparing samme dag som en får den inn på konto. Og så ikke bruke den til noe en «får lyst på» i løpet av måneden. (Og så øke lønna, skulle en få lyst til å øke forbruket). Mikrosparing eksisterer, ts, fordi folk flest ikke er økonomisk rasjonelle. De kjøper maskara heller enn å sende unger i bursdag, ny bil heller enn å betale på huslånet, røyker heller enn å sende ungene på rideleir etc. I en verden av irrasjonelle mennesker er det et marked for tulleprodukter. Anonymkode: 29b43...f6f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 14. oktober 2022 #45 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Altså, det rasjonelle er jo å sette av sine 1/3 av lønna til sparing samme dag som en får den inn på konto. Og så ikke bruke den til noe en «får lyst på» i løpet av måneden. (Og så øke lønna, skulle en få lyst til å øke forbruket). Mikrosparing eksisterer, ts, fordi folk flest ikke er økonomisk rasjonelle. De kjøper maskara heller enn å sende unger i bursdag, ny bil heller enn å betale på huslånet, røyker heller enn å sende ungene på rideleir etc. I en verden av irrasjonelle mennesker er det et marked for tulleprodukter. Anonymkode: 29b43...f6f Jeg får ikke med meg noe som helst dit jeg skal når jeg forlater dette livet - hvorfor skal jeg ikke bruke det jeg tjener på det jeg har lyst på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #46 Del Skrevet 14. oktober 2022 Anonym Brukar0 skrev (1 time siden): Jeg får ikke med meg noe som helst dit jeg skal når jeg forlater dette livet - hvorfor skal jeg ikke bruke det jeg tjener på det jeg har lyst på? Hvem er det som sier det? Vi prøver bare å fortelle at denne "mikrosparingen" er for folk som sløser og er uøkonomiske Anonymkode: 14b92...547 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 14. oktober 2022 #47 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvem er det som sier det? Vi prøver bare å fortelle at denne "mikrosparingen" er for folk som sløser og er uøkonomiske Anonymkode: 14b92...547 Javel, hvem ga dere fasiten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 14. oktober 2022 #48 Del Skrevet 14. oktober 2022 (endret) Anonym Brukar0 skrev (13 minutter siden): Javel, hvem ga dere fasiten? Virkeligheten. Det er den samme type mennesker som tror mikrosparing er fornuftig som tror det er økonomisk gunstig å kjøpe 3 for 2-tilbud, selv om de bare skal benytte seg av 1. Endret 14. oktober 2022 av PetterKanin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 14. oktober 2022 #49 Del Skrevet 14. oktober 2022 PetterKanin skrev (Akkurat nå): Virkeligheten. Det er den samme type mennesker som tror mikrosparing er fornuftig som tror det er økonomisk gunstig å kjøpe 2 for 3-tilbud, selv om de bare skal benytte seg av 1. 3 for 2-tilbud er hakket bedre 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 14. oktober 2022 #50 Del Skrevet 14. oktober 2022 Mrs Robinson skrev (Akkurat nå): 3 for 2-tilbud er hakket bedre 😂 Mrs Robinson skrev (Akkurat nå): 3 for 2-tilbud er hakket bedre 😂 Absolutt 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 14. oktober 2022 #51 Del Skrevet 14. oktober 2022 PetterKanin skrev (Akkurat nå): Virkeligheten. Det er den samme type mennesker som tror mikrosparing er fornuftig som tror det er økonomisk gunstig å kjøpe 2 for 3-tilbud, selv om de bare skal benytte seg av 1. Min bank tilbyr ikke miktosparing, men jeg kunne benyttet meg av det selv om jeg i snitt sparer 15 000,- i måneden og jeg benytter meg ikke av 3 for 2-tilbud på varer jeg ikke bruker/trenger mer enn en av. Jeg har stålkontroll på økonomien mon og kan fortelle på øret hva jeg har brukt pengene mine på de siste 20 årene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 14. oktober 2022 #52 Del Skrevet 14. oktober 2022 Anonym Brukar0 skrev (Akkurat nå): Min bank tilbyr ikke miktosparing, men jeg kunne benyttet meg av det selv om jeg i snitt sparer 15 000,- i måneden og jeg benytter meg ikke av 3 for 2-tilbud på varer jeg ikke bruker/trenger mer enn en av. Jeg har stålkontroll på økonomien mon og kan fortelle på øret hva jeg har brukt pengene mine på de siste 20 årene. Og da bør du også forstå det idiotiske med konseptet mikrosparing. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 14. oktober 2022 #53 Del Skrevet 14. oktober 2022 PetterKanin skrev (Akkurat nå): Og da bør du også forstå det idiotiske med konseptet mikrosparing. Det er din mening og ikke fasiten, selv du kommer til å kverulere og gnåle om det til ingen gidder å svare deg lenger. Det blir mitt siste svar til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #54 Del Skrevet 14. oktober 2022 PetterKanin skrev (3 timer siden): Hvorfor ikke bare overføre en sum til sparekonto i stedet? Jeg gjorde begge deler. Synes det er veldig merkelig at det plutselig er feil at man sparer, og hvis man driver med mikrosparing så sløser man, har dårlig impulskontroll og blir psykoanalysert… Anonymkode: 398b2...18c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 14. oktober 2022 #55 Del Skrevet 14. oktober 2022 Anonym Brukar0 skrev (Akkurat nå): Det er din mening og ikke fasiten, selv du kommer til å kverulere og gnåle om det til ingen gidder å svare deg lenger. Det blir mitt siste svar til deg. Det er min mening, ja. Det er samtidig ganske opplagt at det er en mening alle med det minste snev av økonomisk sans bør dele. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 14. oktober 2022 #56 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg gjorde begge deler. Synes det er veldig merkelig at det plutselig er feil at man sparer, og hvis man driver med mikrosparing så sløser man, har dårlig impulskontroll og blir psykoanalysert… Anonymkode: 398b2...18c Hvorfor er det så merkelig? Jeg ser det som noe som bør være helt åpenbart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 14. oktober 2022 #57 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg gjorde begge deler. Synes det er veldig merkelig at det plutselig er feil at man sparer, og hvis man driver med mikrosparing så sløser man, har dårlig impulskontroll og blir psykoanalysert… Anonymkode: 398b2...18c Det er ingen vits å diskutere med denne brukeren - h*n elsker å kverulere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #58 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Altså, det rasjonelle er jo å sette av sine 1/3 av lønna til sparing samme dag som en får den inn på konto. Og så ikke bruke den til noe en «får lyst på» i løpet av måneden. (Og så øke lønna, skulle en få lyst til å øke forbruket). Mikrosparing eksisterer, ts, fordi folk flest ikke er økonomisk rasjonelle. De kjøper maskara heller enn å sende unger i bursdag, ny bil heller enn å betale på huslånet, røyker heller enn å sende ungene på rideleir etc. I en verden av irrasjonelle mennesker er det et marked for tulleprodukter. Anonymkode: 29b43...f6f Feil. Skal jeg fortelle hvordan jeg brukte mikrosparing? Hver gang jeg trakk kortet mitt, ble 35kr (jeg satte summen selv) overført til en egen konto. Jeg tenkte ikke så mye over de pengene, selv om jeg selvsagt visste disse overføringene skjedde, siden jeg selv hadde aktivert dem i nettbanken. Jeg brukte kortet akkurat som vanlig. Og når jeg logget meg inn i nettbanken, kom det som en hyggelig «overraskelse» at det sto penger på mikrosparekontoen. Jada, jeg visste det ville gjøre det. Men likevel føltes det som «ekstrapenger». Når summen kom over x kr, kjøpte jeg fond for pengene, og jeg ELSKER å handle fond - jeg kan nettshoppe OG spare penger (investere) samtidig. Og nei, det er ikke det samme som enkelte her inne ser ut til å tro, at jeg trodde jeg «sparte penger» hver gang jeg trakk kortet. Nope. Jeg er jo ikke idiot. Idioter tror jeg driver med mye annet enn mikrosparing, gitt. Jeg brukte kortet som vanlig. Jeg hadde bare en ekstra konto som kun ble brukt til mikrosparing, og som jeg likte å sjekke sånn innimellom. Litt hverdagslykke, om du vil. Det føltes som «ekstrapenger». Anonymkode: 398b2...18c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #59 Del Skrevet 14. oktober 2022 PetterKanin skrev (8 minutter siden): Hvorfor er det så merkelig? Jeg ser det som noe som bør være helt åpenbart. Gidder ikke kverulere med deg… 🙄 Anonymkode: 398b2...18c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 14. oktober 2022 #60 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Feil. Skal jeg fortelle hvordan jeg brukte mikrosparing? Hver gang jeg trakk kortet mitt, ble 35kr (jeg satte summen selv) overført til en egen konto. Jeg tenkte ikke så mye over de pengene, selv om jeg selvsagt visste disse overføringene skjedde, siden jeg selv hadde aktivert dem i nettbanken. Jeg brukte kortet akkurat som vanlig. Og når jeg logget meg inn i nettbanken, kom det som en hyggelig «overraskelse» at det sto penger på mikrosparekontoen. Jada, jeg visste det ville gjøre det. Men likevel føltes det som «ekstrapenger». Når summen kom over x kr, kjøpte jeg fond for pengene, og jeg ELSKER å handle fond - jeg kan nettshoppe OG spare penger (investere) samtidig. Og nei, det er ikke det samme som enkelte her inne ser ut til å tro, at jeg trodde jeg «sparte penger» hver gang jeg trakk kortet. Nope. Jeg er jo ikke idiot. Idioter tror jeg driver med mye annet enn mikrosparing, gitt. Jeg brukte kortet som vanlig. Jeg hadde bare en ekstra konto som kun ble brukt til mikrosparing, og som jeg likte å sjekke sånn innimellom. Litt hverdagslykke, om du vil. Det føltes som «ekstrapenger». Anonymkode: 398b2...18c Akkurat som når man lar pengene bli igjen på lønnskonto og evt. overfører dem til en sparekonto når det passer seg altså ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå