AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #1 Skrevet 10. oktober 2022 Skal prøve å ikke gjøre dette for langt. Ansatt i et veldig lite firma der planen er at jeg skak tilbake i februar en gang, baby er da ca 10 mnd (bor i et annet land så ikke same permisjon som i Norge FYI). Jeg hadde indikert til sjefen at jeg vil være hjemme med baby til hen er 1 år, bruke ekstra feriedager og foreldredager, men han mente at det var vanskelig ift. å fortsette vikariatet til vikaren min, at de evt måtte gi henne fast stilling. Ga ikke mye mening. Jeg må pendle 45 min med tog hver vei hver dag evt, og pendlingen drepte meg nesten da jeg var gravid, var så sliten. Har lyst til å være hjemme til baby er 1 år (kanskje lenger til og med), og evt søke ny jobb nærmere hjemmet, eller en hybrid rolle med mer hjemmekontor da jeg aldri har fått hjemmekontor der jeg jobber nå. Jeg er heldig ift. at mannen min tjener godt nok til at jeg kan være hjemme lenger, han presser meg ikke til å gå tilbake til jobb. Jeg føler også at om jeg finner en ny stilling i et litt større firma så er det større muligheter for karriereutvikling og for å tjene mer. Jeg skiftet såvidt jobb før korona i 4 mnd og da fikk jeg er lønnshopp på 80,000 bare på å bytte jobb, men jeg hatet jobben så jeg gikk tilbake der jeg er nå på betingelse at de ga meg samme lønn noe de gjorde. Men siden har jeg ikke fått lønnsøkning og det er nesten 3 år siden nå. Sorry, dette ble visst langt likevel, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre? Magefølelsen sier at det er på tide med en forandring, og da slipper jeg å stresse med å finne ny jobb evt og kan kose meg med baby imens, for den tiden får jeg heller aldri tilbake. Jeg trenger en bedre work/life balance tror jeg. Anonymkode: 30f85...454
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #2 Skrevet 10. oktober 2022 Livet er for kort til å forbli i langvarige situasjoner man ikke trives i Anonymkode: bb3e4...dab 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #3 Skrevet 10. oktober 2022 Enkelt. Følg magefølelsen. Tid med babyen får du aldri igjen. Jobber kommer og går. Anonymkode: 577e7...597
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #4 Skrevet 10. oktober 2022 Hvis dere har god nok økonomi til å klare dere en periode uten at du jobber ville jeg sagt opp og begynt å søke etter en annen jobb Anonymkode: 35f36...475
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #5 Skrevet 10. oktober 2022 Takk for svar dere. Jeg lener nok mot å bli hjemmeværende litt ekstra også ta tiden min og kanskje begynne å søke jobber mot vårparten. Er jo veldig heldig i og med at mannen tjener godt nok til at jeg kan være hjemme litt ekstra. Jeg trives jo PÅ jobben, men tanken på å skulle pendle igjen gjør meg sliten bare av å tenke på det, jeg trenger mer fleksibilitet, noe jeg tror kan bli vanskelig i et så lite firma. Ts Anonymkode: 30f85...454
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå