Hmmmmmm Skrevet 27. oktober 2022 #61 Skrevet 27. oktober 2022 Jeg planlegger en annen type jul uten så mye mas. Er singel i år, etter et langt forhold med mye hans tradisjoner. Ribbe og stress. Min jul blir julepysj, og en god frokost. Sette på julefilm eller julemusikk. Drikke hvitvin lenge😁 Så lage pinnekjøtt, spise og kose oss masse. Er usikker på hva vi skal ha til dessert, men noe godt blir det. Snop, vin og skravling resten av kvelden🥰
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #62 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 25.10.2022 den 15.14): Før barn: Stå opp i ni-tiden, lese bok og kose meg. Se Askepott og tegnefilmer. Dra til mine foreldre og spise julegrøt til lunsj. Gå en tur i nabolaget deres (barndomstraktene mine) og se på julepyntede hus og kjenne duften av pinnekjøtt bre seg. Komme tilbake, dusje og pynte meg. Så er det sølvguttene, spise pinnekjøtt med multekrem til dessert. Åpne gaver. Spise kaker og snop. Etter barn: egentlig ingen tradisjoner ennå, hver jul har vært annerledes i takt med barnas skiftende behov.. I år blir det vel ut og leke, spise julegrøt til lunsj, småtten skal sove, så enten trille ham, eller være den som underholder en overgiret storebror. Åpne gavene til ungene (de får ikke være lenge oppe, så åpner før middag). Så kommer selskap til oss.... dessverre... middag, få mine unger i seng, åpne gaver med de større barna (kanskje rekkefølgen må endres), kaker osv... Savner intenst julen før barn.. Fred, ro, kos.. Ikke overgirede unger i turbomodus, som bare sutrer og maser og er helt på tuppa... Anonymkode: 7a93c...ca2 Husk at det er bare noen år barna er så små! Etterhvert kommer den rolige jula tilbake ettersom ungene vokser til. Og da savner man litt den gleden man bare ser hos de minste,tenåringer er liksom ikke like entusiastiske! 😁 Anonymkode: 866f0...7e8 1 1
Arkana Skrevet 31. oktober 2022 #63 Skrevet 31. oktober 2022 Store barn/tenåringer er kanskje ikke like entusiastiske, men man trenger ikke passe på at de ikke blir overtrøtte på julaften siden de er våkne like lenge som de voksne, de liker all julematen og setter mer pris på den enn på godteri, det er faktisk morsomt å spille spill og se filmer med dem, de er med på juleforberedelsene og de har gode minner om tidligere juler og setter pris på de faste tradisjonene. Selv om det meste blir både enklere og bedre jo eldre barna blir er det noe ganske trist med de foreldrene som ikke klarer å glede seg over det de har og sette pris på julen mens barna er små. 1
Embla Othea Skrevet 27. november 2022 Forfatter #64 Skrevet 27. november 2022 Hvilke føler du skikkelig julestemning når du hører? Her er det «Glade jul».
flusa Skrevet 27. november 2022 #65 Skrevet 27. november 2022 Driving home for christmas,spesielt hvis det snør❄️
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #67 Skrevet 29. november 2022 Mitt hjerte alltid vanker. Helst Oslo gospel Choir sin versjon. Får gåsehud når gitarsoloen kommer 💙 Anonymkode: 0851d...b7b 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #68 Skrevet 1. desember 2022 Maria Mena - Home for christmas har blitt en favoritt her. Men tidenes må være Mariah Carey sin 😄 Anonymkode: dc3ed...279
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #69 Skrevet 1. desember 2022 Tenn Lys er nydelig. Her med Helene Bøksle og Oslo Soul Children. Anonymkode: 5c330...737 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #70 Skrevet 1. desember 2022 Julebokk gløtt med Ole Ivars Anonymkode: 11f74...278
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #71 Skrevet 1. desember 2022 flusa skrev (På 27.11.2022 den 8.20): Driving home for christmas,spesielt hvis det snør❄️ Mens jeg synes denne, sammen med Maria Mena sin Home for Christmas, er de eneste to julesangene jeg ikke orker å høre på. Så de fineste julesangene er altså alle, med unntak av disse to. Anonymkode: daec3...2bd 1 1
chouette Skrevet 1. desember 2022 #72 Skrevet 1. desember 2022 Jeg har alltid vært svak for Deilig er jorden. Det er så vanvittig høytidelig og vakkert at jeg blir blank i øynene, alltid. Ellers er nordnorsk julesalme, ei stjerne som deg, the christmas song, fairytale of New York og stjernesludd favoritter. 2
Helene Skrevet 1. desember 2022 #73 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Tenn Lys er nydelig. Her med Helene Bøksle og Oslo Soul Children. Anonymkode: 5c330...737 Fantastisk fin ❤️❤️❤️❤️
Entern Skrevet 3. desember 2022 #74 Skrevet 3. desember 2022 Gaudete💚 Den eldste kjente julesangen, fra middelalder-England 💚 Ellers er Deilig er Jorden og Det Lyser i Stille Grender og Romjulsdrøm kjærlighet 💚
Turtellure12 Skrevet 3. desember 2022 #75 Skrevet 3. desember 2022 (endret) Deilig er Jorden og Himmelen i min favn. Blir ikke jul uten. Også meget glad i Nå tennes tusen julelys, sunget av Elisabeth Andreassen Endret 3. desember 2022 av Turtellure12
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #76 Skrevet 3. desember 2022 Pinnekjøttet koker, mor Alle nisser fryser nå Se på granen, den er brun Svigermors Mariusgenser Sminke hun i gave fikk Barnet gråter, mor er sur Oppvasken, oppvasken ble ikke tatt Gavene vi ikke fikk Anonymkode: df006...20a
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #77 Skrevet 3. desember 2022 En stjerne skinner i natt ❤️ Anonymkode: 36e60...306
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #79 Skrevet 3. desember 2022 Deilig er jorden. En krybbe var vuggen. Himlen i min favn. Julen er her. Auld along syne. Anonymkode: bc924...36f 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #80 Skrevet 3. desember 2022 Nordnorsk julesalme er en av mine favoritter. That feeling of christmas er en ganske ny favoritt. Anonymkode: c83cf...bfd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå