AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #1 Skrevet 10. oktober 2022 Jeg ønsker å høre deres tanker om hvordan jeg har tenkt å fri. Mamman og pappaen til samboeren min er døde. Så en lang historie skal jeg gjøre kort. Han har vært gatebarn siden han var 12. Foreldrene døde når han var 7 år og han ble kastet frem og tilbake mellom familiemedlemmer som ikke ville ha han. I dag er han en flott og sterk mann, en fantastisk samboer og en fantastisk pappa. Han er utenlandsk og foreldrene er begravd i hans hjemland/hjemby, og de betydde så klart veldig mye for han. Sønnen vår har fått farfars navn. Han har ikke besøkt graven siden han var liten, men nå ettet at sønnen vår ble født i fjor skal vi nå prioritere å komme oss dit på besøk. Jeg går med tanker om å fri på gravplassen, hvorfor er fordi hele historien er en sterk historie og siden vår sønn er oppkalt så tenkte jeg å gjøre besøket til en vakker, rørende og sterk opplevelse med å fri der (da føler ihvertfall jeg at jeg på en måte har spurt foreldrene om tillatelse) Hva tenker dere? Bør jeg endre planene og la besøket på gravplassen være et fint besøk og ta frieriet et annet sted? Anonymkode: 8302b...2de 1
exictence Skrevet 10. oktober 2022 #2 Skrevet 10. oktober 2022 Synes du skal gjøre det der. Det blir vakkert og minnerikt 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #3 Skrevet 10. oktober 2022 Definitivt ikke fri på gravplassen, men et annet sted senere. Tanken er god men det blir fort altfor mixede følelser for han i den settingen. Å være i en trist sinnsstemning der man sørger for så å skulle late som man blir glad for et frieri på upassende tidspunkt ødelegger hele opplevelsen for dere begge Anonymkode: ab24c...abb 12
Gjest Athena Catalina Skrevet 10. oktober 2022 #4 Skrevet 10. oktober 2022 Helt ærlig, syns jeg å fri på en gravplass er ganske creepy.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #5 Skrevet 10. oktober 2022 Jeg syns ikke det er en god idé å fri på gravplassen. Det blir helt feil sinnsstemning for meg Anonymkode: c26d9...ac8 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #6 Skrevet 10. oktober 2022 Jeg er enig med de andre, jeg tenker at det kan godt føles helt feil å mikse slike følelser, men du kjenner ham best. Hvis du tror han vil kunne like det, så går du for det! Anonymkode: 2c6e4...48a
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #7 Skrevet 10. oktober 2022 Tusen takk for alle tilbakemeldinger. Jeg er enig i at man ikke skal mikse slike følelser, men samtidig tror og føler jeg at kan være en god følelse for han. Jeg føler at det blir som en bekreftelse til foreldrene at vi har det bra og skal ta godt vare på deres ene barnebarn som de ikke får se vokse opp. Samboeren min har også en tatovering som sier noe av det samme. Jeg tenkte å tenne telys i et hjerte på graven og legge roser ved siden av. Og jeg har skrevet ned mange ord som jeg ønsker å si når jeg frir. Anonymkode: 8302b...2de
Teardrop Skrevet 10. oktober 2022 #8 Skrevet 10. oktober 2022 Jeg stemmer NEI. Setter meg inn i situasjonen selv, med et veldig nært søsken som døde altfor ung. Jeg klarer ikke besøke, hadde jeg kommet meg ditt, er det siste jeg ønsker å bli fridd til i hvert fall. 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #9 Skrevet 11. oktober 2022 Jeg mistet pappan min veldig tidlig, å skulle bli fridd til på gravplassen er kansje den siste plassen jeg kunne tenkt meg. Selv om pappa betydde masse for meg og selv om at sønnen vår er oppkalt etter han, så blir det helt feil. Tror jeg hadde klikket om samboer hadde funnet på å fri der. Hvorfor ikke etterpå? Når inntrykk pg følelser er litt fordøyde. Føler at du skal få gravplassen til å handle om deg, ikke om mannens følger oppi dette. Anonymkode: a81d9...5e3 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #10 Skrevet 11. oktober 2022 Hadde noen fridd til meg på graven til pappa, hadde jeg virkelig sett på den personen som selvsentrert og med lite respekt for min sorg. Det å besøke graven åpner endel sår og man sørger der man står og minnes den avdøde. Det er et øyeblikk man connecter litt med den avdøde igjen. Skjørt, trist og vakkert. Et slikt øyeblikk skal ABSOLUTT IKKE avbrytes av noe frieri!! Kan du ikke heller fri noen dager senere på turen? Anonymkode: bb02a...ac2 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #11 Skrevet 11. oktober 2022 Ikke fri i det hele tatt. Er mannens oppgave. Flere ekteskap der kvinnen frir ender i skilsmisse enn når mannen frir. Anonymkode: 07da0...e9e
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #13 Skrevet 11. oktober 2022 Jeg hadde ikke vært klar for sånne følelser i en sånn setting. Synes fint du kan gjøre det i hjembyen hans når dere er der, kanskje på et sted som har betydd noe for ham. Men ikke ved graven i den situasjonen dere er i. Anonymkode: 271a4...421 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #15 Skrevet 11. oktober 2022 Jeg ville ikke gjort det. Tanken er vel og fin, men jeg tror ikke det er rette plassen. Det vil nok være ekstremt følelsesladet for han og hvis det føles feil for han så kommer det til å føles helt forferdelig feil. Jeg regner ikke du har tatt med i betraktning om det skulle bli slutt mellom dere, for det er ikke like naturlig å ta med når man skal fri, men tenk å sårt og ha minnene om foreldrenes død, den vonde oppveksten og ett frieri med noen som kanskje ikke funket på samme plass. Det finnes nok hundrevis av flotte minnerike plasser du kan fri med, men foreldrenes gravplass er nok ikke en av de. Anonymkode: a50e0...13e
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #16 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke fri i det hele tatt. Er mannens oppgave. Flere ekteskap der kvinnen frir ender i skilsmisse enn når mannen frir. Anonymkode: 07da0...e9e Kilde? Anonymkode: 3fe51...f83
Embla Othea Skrevet 11. oktober 2022 #17 Skrevet 11. oktober 2022 Det er småcreepy å fri på en gravplass. Finn heller et annet egnet sted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå