AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #1 Skrevet 10. oktober 2022 Jeg har vært forstoppet i dag. Prøvd hele dagen på jobb å få gang, men uten hell. Når jeg kom hjem slet jeg meg gjennom en gåtur også for å prøve noe. Men ingenting. Det begynte å være for mye. Jeg har et par ganger før brukt Dulcolax. Stikkpillen får gang på kort tid. Men jeg tror jeg opplever en av bivirkningene - mageknipe/magesmerter. Hvilke smertestillende er best å ta for å hjelpe mot smertene? Tror jeg vil slite med å få sove slik jeg er nå. Jeg skal se om det kanskje ikke går over om et par timer, men om det fortsetter hadde det vært greit å kunne ta noe. Selvsagt kontakter jeg legevakten om det skulle bli skikkelig ille. Men tror dette kun er en kombinasjon av forstoppelse og dulcolax 😅 Jeg har paracet, paralagin forte, ibux og naproxen tilgjengelig. Anonymkode: f681b...e8b
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #3 Skrevet 10. oktober 2022 Hva mener du med forstoppelse idag? En trenger ikke gå på do hver dag. Har du vært på do nå etterpå? Hvor lenge siden er det du prompet f eks? Du går på legevakta hvis du mistenker sykdom i magen som kan være alvorlig, ikke for bivirkninger av dulcolax Anonymkode: 2ee4f...ed1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #4 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva mener du med forstoppelse idag? En trenger ikke gå på do hver dag. Har du vært på do nå etterpå? Hvor lenge siden er det du prompet f eks? Du går på legevakta hvis du mistenker sykdom i magen som kan være alvorlig, ikke for bivirkninger av dulcolax Anonymkode: 2ee4f...ed1 Begynte å kjenne mer på det i dag, ikke vært på do siden torsdag 😬 er ikke direkte uvanlig for meg å gå 2-3 dager uten å bæsje. Jeg har spist «dritt» de siste dagene, og jeg er alltid ekstremt dårlig på å drikke vann (og annen væske). Det er ikke ofte jeg tyr til medikamenter for å få gang på magen, som oftest klarer jeg å regulere det med andre metoder som biola, frukt ol. men nå i dag bare traff det meg skikkelig hard, uventet. Fikk ikke ut noenting, fast eller luft. Og da klarer man ikke vente og se effekten av biola ol. Men smertene har gått over. Virker som om det var dulcolax som fikk tarmene til å jobbe (som førte til smerte) med å få frem noe som lå langt bak, og det kom skytende ut litt etter første runde på toalettet, og mesteparten av smertene forsvant. Jeg er enda sår, men om jeg bare ikke legger særlig press på magen har jeg det nå ganske smertefritt, og ikke mer ubehag med å være «full». Anonymkode: f681b...e8b 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå