Gå til innhold

Krevde betaling fra foreldre, de ble sure

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var barn fikk jeg betalt for arbeidet jeg gjorde. Nå er jeg godt voksen og har egen familie. 

Det hender foreldre ber meg om tjenester. For eksempel om jeg kan kjøpe brød for dem som finnes i butikken der jeg bor. 

Om jeg kan hjelpe dem med diverse ting på Internett osv. 

Hva mener dere, er det rettferdig at jeg krever betaling? 

Anonymkode: 9124f...cea

Videoannonse
Annonse
Gjest theTitanic
Skrevet

Du må gjerne prøve men de vil bli sure. Man hjelper hverandre. De tar vel ikke betalt om de sitter barnevakt eller gjør deg en tjeneste? Poenget med at barn får penger for hva de gjør er å lære dem verdien av å tjene egne penger = livskunnskap.  Dine foreldre trenger ikke lære det.

Skrevet

Troll.

Anonymkode: 4e2bd...b6f

• Liker 5
Skrevet

Hvilke foreldre ber deg om tjenester? 

Det er vanlig at man gjør tjenester for hverandre. Jeg har aldri bedt mine foreldre om betaling for tjenester jeg har gjort til dem.

Anonymkode: 9b23f...3fc

• Liker 2
Skrevet

Kreve betaling for å hjelpe de? Får være visse grenser selv om det ikke er noen skigard.

Anonymkode: a2f44...d10

• Liker 3
Skrevet

Man ber ikke om betaling for småtjenester man gjør, som å kjøpe med en vare i butikken, man ber bare om tilbakebetaling for varen. Ikke tjenesten.

Jeg hadde seriøst begynt å lure på hva slags Onkel Skrue du var om du faktisk sendte et vipps krav på sånt. 

• Liker 6
Skrevet

Du bestemmer selv hva du ønsker å gjøre med og uten betaling. Vil du ha betaling så krever du betaling. De kan ikke vente en dritt av deg, du kan ikke forvente en dritt av dem. Dere er nok en veldig sammenspleiset familie. Dere stiller opp for hverandre i tykt og tynt. Så lenge dere får betalt.

Anonymkode: 998cd...ed4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Da jeg var barn fikk jeg betalt for arbeidet jeg gjorde. Nå er jeg godt voksen og har egen familie. 

Det hender foreldre ber meg om tjenester. For eksempel om jeg kan kjøpe brød for dem som finnes i butikken der jeg bor. 

Du er ikke et lite barns som skal ha belønninger for å utøve tjenester. Hadde noen av mine holdt på slik som voksne hadde jeg tatt grep

• Liker 3
Skrevet

Du krever betalt for kjøpe med et brød på butikken for foreldrene dine, eller hjelpe de med et eller annet på internett ? :klo: 

Det er i alle fall det snåleste jeg har hørt i dag. 🥸

Anonymkode: f5734...67d

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Du får sende de en faktura! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hvis du er så gjerrig at du ikke tar deg råd til å spandere et brød på dine foreldre så tenker jeg du er en av de så mange selvsentrerte, som ikke liker å gi noe av deg selv..

Jeg er ikke overrasket, samboer har en slik søster selv. Som hver gang hun har bidratt med noe til sine foreldre så krever hun alltid en godgjørelse.. Mens alle vi andre hjelper gledelig til. 

Anonymkode: a7d9d...255

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde virkelig tenkt at jeg hadde gjort en skikkelig dårlig jobb som foreldre hvis barna mine ikke ville hjelpe meg med ting (gratis) når de blir voksne. I noen land så tar barna vare på foreldrene så fort de er voksne og selvstendige (som takk for alt foreldrene har gjort for barna i alle år). 

Anonymkode: baeec...3ca

• Liker 1
Skrevet

Hadde aldri tatt betaling for å kjøpe noe for noen. kun for det jeg skulle kjøpe. Må da kunne hjelpe uten å kreve betaling for det. Smålig.

Anonymkode: 5084b...41c

• Liker 1
Skrevet

Tenk hvor mange brød de har kjøpt på butikken til deg. Et barn koster vel en million. De burde sende deg en faktura, og plusse på alle tjenestene, som å skjære og smøre de brødskivene, hjelpe deg med lekser osv. 

Anonymkode: 988f3...698

• Liker 2
Skrevet

Kødder du? For det første er det en uting at barn får betalt for å hjelpe til, for det andre så skulle de tydeligvis latt deg svelte ihjel når de har brukt penger på alt du skulle måtte trenge i oppveksten, men at du hjelper til med internett og handler for de i ny og ne skal du ha betalt for? Bevares, at du ikke skjemmes. 

Skrevet

Har du autisme?

Anonymkode: 4774b...1c7

Skrevet
Snickersogtwist skrev (15 minutter siden):

Kødder du? For det første er det en uting at barn får betalt for å hjelpe til, for det andre så skulle de tydeligvis latt deg svelte ihjel når de har brukt penger på alt du skulle måtte trenge i oppveksten, men at du hjelper til med internett og handler for de i ny og ne skal du ha betalt for? Bevares, at du ikke skjemmes. 

Hva er gale med å belønne barn med penger? 
Vi har ett stort skjema hvor det krysset av hva de har gjort, utover naturlige plikter som feks å rydde eget rom, så får de ukepenger utifra det de faktisk har gjort

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...