Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2005 #1 Del Skrevet 1. desember 2005 jeg har satt meg et mål å ned ca 10 kg før sommeren, men vekten er ikke så viktig i seg selv, poenget er at jeg skal se BRA ut å få flat mage til sommeren. er ikke noe overvektig eller noe.. men har litt for mye fett enn jeg vil ha... så litt for mye former kan man si..(spes mage) men jeg har begynt på en al a fedon kur for ca to uker siden.. men ser ikke på d som en kur, og følger ikke til pungt og prikke. jeg spiser veldig sundt og prøver å spise så lite karbo som mulig, og spesielt ofte og lite(mindre) hehe.. men har allerede tatt av meg noen kg, men så har jeg store planer om å trene da.. for det er jeg nødt til for å kunne få bra kropp. å da lurer jeg på åssen jeg bør spise? har hørt at man bør ha endel karbohydrater for å kunne forbrenne i det hele tatt eller noe??? noen som har bra råd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rav Skrevet 1. desember 2005 #2 Del Skrevet 1. desember 2005 Vanskelig å gi deg noen konkrete tips når vi ikke vet noe om deg. Hva skal du trene, for eksempel? Styrke eller kardio? Hvor mye? Generelle tips er å spise mye protein, få i seg nok sunt fett, og ikke gå i lavkarbo-fella som går ut på å tro at poenget er å få i seg minst mulig karbs. Hjernen (blant annet) må ha karbohydrater for å fungere, trikset er bare å fordele kosten bedre mellom protein, fett og karbs - ikke å spise mest karbs, som mange gjør (masse pasta, poteter etc). Kutt også ut raske karbohydrater - det er viktig. Husk også på å ikke spise for lite, hvis du trener og spiser sunt trenger du ikke å gå på diett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 1. desember 2005 #3 Del Skrevet 1. desember 2005 jeg spiser noe karbohydrater. men kutter ut å trøkke i meg 4 store skiver, og tar heller omelett og salat fks. og spiser så å si ingenting poteter,ris,pasta osv.. men tar 1-2 knekkebrød og spiser frisk frukt som inneholder litt karbo, så noe får jeg i meg..og spiser ofte som sagt.. men lite. jeg har bare planer om å ut og jogge litt og litt mage/rumpe/lår øvelser hjemme sånn fåreløbig.. ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rav Skrevet 1. desember 2005 #4 Del Skrevet 1. desember 2005 Gjest_trådstarter_* skrev: jeg spiser noe karbohydrater. men kutter ut å trøkke i meg 4 store skiver, og tar heller omelett og salat fks. og spiser så å si ingenting poteter,ris,pasta osv.. men tar 1-2 knekkebrød og spiser frisk frukt som inneholder litt karbo, så noe får jeg i meg..og spiser ofte som sagt.. men lite. jeg har bare planer om å ut og jogge litt og litt mage/rumpe/lår øvelser hjemme sånn fåreløbig.. ? ← Jeg synes ikke noe om å spise kost bestående av knekkebrød og frukt. Du skriver at du ikke er overvektig, og da synes jeg du heller skal prøve å ha et normalt kosthold som du kan leve med etter at du har gått ned de 10 kg også. Spis for guds skyld både poteter, ris og pasta - bare ikke fyll hele tallerkenen med det. Spis mye grønnsaker og frukt, det er bare sunt, men fokuser på protein (dvs kjøtt og/eller bønner o.l.), og få i deg helt normale mengder med karbohydrater. "4 store skiver" er ikke så ille (mener jeg), hvis det er grovt brød med sunt pålegg. I tillegg ville jeg gjort jogginga litt mer seriøs enn "bare ut og jogge litt", så kan du også spise mer enn du kunne gjort ellers. Hvis du spiser godteri/drikker brus, så kommer du usannsynlig langt ved å kutte ut det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 1. desember 2005 #5 Del Skrevet 1. desember 2005 tror du misforstod litt.. hehehe.. jeg glemte å nevne middager å sånn, selvfølgelig spiser jeg kjøtt å grønnsaker og saus å sånn. men jeg erstatter fks poteter med et halvt blomkål. og godteri og brus eies ikke i dette hus, er ikke spesielt glad i det så jeg har nok puttet i meg for mye karbohydrater, men er egentlig ikke det jeg spør om for sånn som jeg spiser nå kan jeg leve fint og ser at jeg går ned i vekt, men spørsmålet er når jeg begynner og trene, om jeg da må legge om og gå over på å spiser mer karbohydrater enn jeg nå gjør for å kunne ta av meg! ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rav Skrevet 1. desember 2005 #6 Del Skrevet 1. desember 2005 Gjest_trådstarter_* skrev: tror du misforstod litt.. hehehe.. jeg glemte å nevne middager å sånn, selvfølgelig spiser jeg kjøtt å grønnsaker og saus å sånn. men jeg erstatter fks poteter med et halvt blomkål. Ok. Jeg ville spist litt karbohydrater til middag også og tatt blomkålen i tillegg, men det er nå så. Sitat og godteri og brus eies ikke i dette hus, er ikke spesielt glad i det så jeg har nok puttet i meg for mye karbohydrater, men er egentlig ikke det jeg spør om for sånn som jeg spiser nå kan jeg leve fint og ser at jeg går ned i vekt, men spørsmålet er når jeg begynner og trene, om jeg da må legge om og gå over på å spiser mer karbohydrater enn jeg nå gjør for å kunne ta av meg! ? ← Ok. Som sagt så er det nesten umulig å si uten å vite hvor mye du trener, og uten å vite mer om hva du faktisk får i deg i løpet av dagen. Slik jeg trener ville jeg spist mye mer enn det du gjør, både for å få nok utbytte av treningen og for å ha energi og klare å være oppegående i gjennom en hel dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 1. desember 2005 #7 Del Skrevet 1. desember 2005 ok, jeg trener ingenting nå! og har vel egentlig aldri trent noe særlig.. (ikke veldig lang tid i strekk hvertfall..ikke hatt spesielt behov sånn utsenemessig før jeg ble 20 og fettet la seg diverse steder det ellers ikke hadde gjort. hehhe..) er 22 år.... er d for lite å jogge en timestid ca 3 ganger i uka? + mage øvelser å dette her sånn hjemme... ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rav Skrevet 1. desember 2005 #8 Del Skrevet 1. desember 2005 Gjest_trådstarter_* skrev: ok, jeg trener ingenting nå! og har vel egentlig aldri trent noe særlig.. (ikke veldig lang tid i strekk hvertfall..ikke hatt spesielt behov sånn utsenemessig før jeg ble 20 og fettet la seg diverse steder det ellers ikke hadde gjort. hehhe..) er 22 år.... er d for lite å jogge en timestid ca 3 ganger i uka? + mage øvelser å dette her sånn hjemme... ? ← Hvis du da begynner å trene, vil du merke stor forskjell, også selv om du ikke går på diett (men du må selvfølgelig spise sunt, ofte og nok). :-D Jogging en time 3 ganger per uke høres bra ut det, men når du er veldig uerfaren med trening ville jeg begynt mer forsiktig. Lett å overbelaste sener, ledd og muskler. Du må prøve deg frem, men du kan jo for eksempel ta en halvtimes tid 5 ganger i uka i stedet de første ukene, eller en mellomting. Eventuelt kan du jogge de første 20 - 40 minuttene, for å gå raskt etterpå. Rask gange er også veldig effektivt for fettforbrenning, men da skal det gå fort. Husk å bruke gode joggesko! Jeg ville trent styrke i studio i tillegg, men det velger du selvfølgelig selv. Jogging er bra trening, det. Lykke til, og bare spør om du lurer på mer. Kanskje jeg kan hjelpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2005 #9 Del Skrevet 1. desember 2005 Klarer du å jobbe en times tid hvis du ikke er trent fra før? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 1. desember 2005 #10 Del Skrevet 1. desember 2005 tusen takk for svar Rav )) å til deg gjest, jeg tenkte på veldig rolig jogging, bare prøve meg frem liksom.. men prøve det jeg klarer. men tror jeg følger Rav sine råd jeg=))) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå