Gå til innhold

Far som aldri har vert intressert i barna sine, nekter meg og flytte med dem, blir så sint

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er bare å flytte, hadde brydd meg fint lite om hva barnefaren sier etter å ha sviktet på den måten der. Med hovedansvar og foreldreansvar har du retten på din side og han kommer aldri til å komme videre med å ta dette til rettsak i forhold til flyttingen. 😊 

Anonymkode: 3b4f8...550

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

det trodde venninnen min også,men der fikk far 50/50

Anonymkode: 488e7...be3

50/50 samvær? Samvær og ansvar er to forskjelllige og helt separate saker. 

Så lenge den ene ikke har foreldreansvar, har man ikke engang meldeplikt. Han kan alltid be om å foreldreansvaret tilbake, men uten det taler han til intet. 

Anonymkode: e1577...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Han kan jo bare bruke tid, penger og energi på noe som ikke nytter. Du vet at du har retten på din side, når du har foreldreansvar alene!

Anonymkode: 6122a...62c

Aldri tro en har retten på sin side. Her fikk far 50/50, etter å ha skambanket mor mange ganger.  med bevis av politiet.

Anonymkode: 61c81...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En time reisevei er jo ikke å flytte langt bort. Bor i Oslo, her har jo mange det (og mer) som pendlervei til jobb.  (F eks gå 10 min til bussen, 30 min busstur, 5 min overgang, 5 min t-bane, 10 min gange + heis inn på jobb.)

To ganger om dagen. Så det å treffe ungene i helga er i alle fall null stress, kan ikke skjønne at det skal regnes som å flytte «bort» i det hele tatt.

Anonymkode: a1776...503

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at han ikke vil at du skal flytte. Å flytte 1 time unna, vil bety at han kan delta mindre i hverdagslivet til barna når de blir eldre. Det vil i praksis si at situasjonen som er nå blir permanent. At han har mer enn nok med å følge opp en på 17 og 19 nå og ikke klarer alle 4 er jo en situasjonen som vil endre seg. Om ikke annet, så fordi alle barna blir eldre.

Det du må tenke på er hva som gagner barna dine på lang sikt. Da må du veie liten kontakt med biofar mot de andre godene. Hvis det å overta huset betyr at du får en bedre økonomisk situasjon, nærhet til familie og nettverk, generelt bedre livskvalitet og lettere hverdag, så synes jeg du skal flytte. 

Hvis du påtar deg et stort oppussingsprosjekt ute på en forblåst øy, med dårlig økonomi, der du ikke har noe nettverk så bør du kanskje gå noen runder til før du bestemmer deg.

Anonymkode: c9d1c...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...