AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #1 Skrevet 10. oktober 2022 Han vil bare ha dagssamvær en gang i mnd og minsten på 8 mnd griner hver gang hn ser faren sin, største som er skolegutt neste år, bryr seg heller ikke kjempe mye,men kjenner jo faren, han gikk fra meg når jeg var 3mnd på vei med minsten og han viste lite intresse for begge, måtte nesten tvinge han og se størstemann. Nå har jeg fått tilbud om og flytte til huset til min farmor, som min far ikke ønsket og ønsker at jeg tar over, dette er ca en time unna, så det er ikke sånn at han ikke får se dem,men han sier at han skal gå rettens vei og slik hvis jeg flytter med dem, jeg har hovedansvaret og foreldreansvaret, skal jeg bare flytte? har allerede meldt fra sånn at han har fått 3 månders varsel Anonymkode: 488e7...be3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #2 Skrevet 10. oktober 2022 Du skriver jo at du har foreldreansvaret? Da er det jo ikke noe mer å lure på. Jeg tolker deg da sånn at han IKKE har noe foreldreansvar, at du har det alene. Dermed kan han ikke si noen ting på at du flytter med barna. Les mer om foreldreansvar og hva det vil si her. Lite utsnitt derfra: Separerte eller skilte foreldre har et felles foreldreansvar for felles barn frem til det foreligger en avtale eller avgjørelse om hvem som skal ha foreldreansvaret. Hva er konsekvensen av å ikke ha foreldreansvar? Konsekvensen er at man blant annet ikke har beslutningsmyndighet i de større avgjørelsene i barnets liv. Hva er konsekvensen av å ha foreldreansvaret alene? Konsekvensen blir at man er alene om de større avgjørelsene i barnets liv. Dersom dere ikke er gifte, og heller ikke bor sammen når barnet blir født, er utgangspunktet at moren har foreldreansvaret alene. Dette kan imidlertid endres gjennom en avtale mellom mor og far. En slik avtale må sendes inn til Skatteetaten for å være gyldig. Anonymkode: 6122a...62c
Toyah Skrevet 10. oktober 2022 #3 Skrevet 10. oktober 2022 Jeg hadde flyttet, om situasjonen er sånn han beskriver. Ingen grunn til at han ikke kan opprettholde det samværet han har, men en times avstand. Han kan jo gå til retten å se hvor langt han kommer. Du kan tilby deg å dele på kjøringen ved samvær, så har du kommet han i møte. 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #4 Skrevet 10. oktober 2022 Takk for bra tips Nei han skal få treffe barna sine, skal ikke stoppe det. Ja han skrev alt over på meg. Har nok med sine fikk jeg beskjed om, han er alenefar til 2 på 17 og 19 Anonymkode: 488e7...be3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #5 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for bra tips Nei han skal få treffe barna sine, skal ikke stoppe det. Ja han skrev alt over på meg. Har nok med sine fikk jeg beskjed om, han er alenefar til 2 på 17 og 19 Anonymkode: 488e7...be3 Ingen foreldreansvar = ingen stemme. Du kan til og med flytte til utlandet uten at han kan stoppe det om det stemmer at han ikke har foreldreansvar. Anonymkode: e1577...0b0 7
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #6 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja han skrev alt over på meg. Har nok med sine fikk jeg beskjed om, han er alenefar til 2 på 17 og 19 Anonymkode: 488e7...be3 Da kan du flytte uten å ha godkjenning fra han. Han har fraskrevet seg foreldreansvar, og har dermed ingen myndighet til å bestemme noe over barnets liv, eller hvor dere bor. Anonymkode: 6122a...62c 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #7 Skrevet 10. oktober 2022 Er du helt sikker på at han ikke har foreldreansvar lengre? Hvordan gir man fra seg et foreldreansvar? Anonymkode: e4bba...282
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #8 Skrevet 10. oktober 2022 Flytt! Ikke la han holde dere tilbake. Han vil ikke bidra uansett. Han vil bare sette kjepper i hjulene. Drit i han! En time er ingenting. Anonymkode: 61c81...4b4 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #9 Skrevet 10. oktober 2022 Takk for svar. Vi overtar huset 1 desember, ga besskjed til far 1 August, så han fikk tid på seg Anonymkode: 488e7...be3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #10 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er du helt sikker på at han ikke har foreldreansvar lengre? Hvordan gir man fra seg et foreldreansvar? Anonymkode: e4bba...282 Ja det har de sjekket for meg og han har skrevet under på et ark Anonymkode: 488e7...be3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #11 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Flytt! Ikke la han holde dere tilbake. Han vil ikke bidra uansett. Han vil bare sette kjepper i hjulene. Drit i han! En time er ingenting. Anonymkode: 61c81...4b4 Ja vi skal flytte, er bare redd for han lager et helvete Anonymkode: 488e7...be3 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #12 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja vi skal flytte, er bare redd for han lager et helvete Anonymkode: 488e7...be3 Han kan jo bare bruke tid, penger og energi på noe som ikke nytter. Du vet at du har retten på din side, når du har foreldreansvar alene! Anonymkode: 6122a...62c 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #13 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han kan jo bare bruke tid, penger og energi på noe som ikke nytter. Du vet at du har retten på din side, når du har foreldreansvar alene! Anonymkode: 6122a...62c det trodde venninnen min også,men der fikk far 50/50 Anonymkode: 488e7...be3 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #14 Skrevet 10. oktober 2022 Holder med at du har hovedomsorg pg fast bosted på barna, trenger ikke engang hele foreldreansvaret sålenge det er flytting innenlands om barnet har bodd med deg i 12 mnd+. Men nå har du hele foreldreansvaret, så du kan jo flytte til Spania om du så vil. La han true med retten, han drar det ikke dit 😂 Kommer ikke langt om han så gjør det heller. Tomme trusler fra ubrukelige foreldre er det dummeste jeg hører. Anonymkode: 516a8...c53 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #15 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): det trodde venninnen min også,men der fikk far 50/50 Anonymkode: 488e7...be3 Må være helt unormale grunner til det isåfall, for det er siiiinnsykt sjeldent. Retten dømmer nesten aldri 50/50, og i et tilfelle hvor far kun har hatt dagssamvær? Aldri Anonymkode: 516a8...c53 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #16 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): det trodde venninnen min også,men der fikk far 50/50 Anonymkode: 488e7...be3 Og der hadde far også skriftlig fraskrevet seg foreldreansvaret? Næ, tror ikke helt på den gitt. TS skriver at far har fraskrevet seg ansvaret skriftlig, og da er det det som gjelder. Anonymkode: 6122a...62c 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #17 Skrevet 10. oktober 2022 Jeg deler foreldreansvar men måtte ikke akkurat "søke" om å flytte? Far må ikke skrive under på flyttemelding annet enn den der man flyter ut av felles hjem. Jeg meldte flytting til folkeregisteret og det var det. Anonymkode: b529d...ae2 2
GammelKaktus Skrevet 10. oktober 2022 #18 Skrevet 10. oktober 2022 Har du foreldreansvar alene så kan du gjøre akkurat hva du vil. 1
MapleSirup Skrevet 10. oktober 2022 #19 Skrevet 10. oktober 2022 Så flytt da. Ikke krangle, kun flytte 🤷♀️ 1
MapleSirup Skrevet 10. oktober 2022 #20 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja vi skal flytte, er bare redd for han lager et helvete Anonymkode: 488e7...be3 Hvorfor frykter du han?? Du skal ha fokus på barna. Hva kan vel han gjøre? En time er det folk reiser til og fra jobben hver dag. Han har ingenting å si på det. Du og mange andre kvinner er er så irrasjonelle. Som om trusler om «helvete» faktisk skremmer. Hva med tigermammaen i deg? Ønsker for barns fremtid? Og eget liv. En times reise endrer ingenting. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå